Gå til innhold

Har du fjernet silikoninnlegg? Vil gjerne ha erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har silikoninnlegg (over muskel), men driver og spekulerer på om jeg skal bare fjerne dem. Det var egentlig liten vits å ta dem i utgangspunktet, selv om jeg ikke angrer. Har hatt dem i seks år. Det er jo fint å fylle ut en bh og et klesplagg på riktig måte, men... jeg lurer altså på å fjerne de. Det eneste er at jeg gruer meg... de er jo grodd fast i brystkassen, de rører seg ikke, og når de fjernes må jo kirurgen bokstavelig talt rive dem løs. Det må gi noen fryktelige sår og smerter i etterkant?

Mine bryster var i utgangspunktet så små at de ikke fylte en A-cup helt en gang.

Noen som har erfaringer med fjerning av silikoninnlegg? Var det vondt etterpå? Fikk du smertestillende? Og hvor lenge evt var det smertefullt? Kunne du bevege deg ganske normalt eller ble du "hemmet" en stund?

Takker for alle svar og erfaringer

PS! Hva kostet det forresten å fjerne dem?

Anonymkode: e839f...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er ikke grodd fast, ikke tenk på det.

jeg føjernet mine og sluttet å fryse, følte meg hel og fin igjen, ble mer avslappet under sex med mannen og det var veldig lite vondt etterpå. Gikk på vennemiddag to dager etter inngrepet og hadde ingen smerter. Bare litt ømt.

DUMMESTE jeg har gjort å ta silikon. Det var såååå godt å få dem ut.

Anonymkode: 32cf7...64d

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sitter fast i arrvev og granulasjonsvev og de vil sikkert bli skåret ut. 

Anonymkode: dd65f...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det koster omtrent like mye å fjerne som å sette inn.

fikk med meg smertestillende men hadde ikke behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De sitter fast i arrvev og granulasjonsvev og de vil sikkert bli skåret ut. 

Anonymkode: dd65f...fd6

Jeg har også tenkt på å fjerne silikon og inngrepet var dengang lite. Veldig lite arr under brystene, men vil de måtte gå inn større når de skal fjerne silikonen og hvis de må bli "skåret" ut hvis de sitter fast i arrvev? Med tanke på arr etterpå.

Anonymkode: 9b1ba...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett noen influensere på youtube fra USA som beskriver det å fjerne silikon og etter operasjonen gikk de med såkalte dren på hvert bryst etterpå. Gjøres det slik i norge også ?

Anonymkode: 9b1ba...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet mine. Det er det beste jeg har gjort! Hadde over muskel 220 gram i hvert. Svært lite smerte etter operasjon. Kirurgen sa han lot kapselen bli igjen, for den ble absorbet av kroppen. Nå har jeg to fantastisk myke og søte pupper. Skal finne bilde fra før og etter. IMG_20211121_105438.thumb.jpg.1b07d8a588152312071cf2dba22a3a04.jpg

Anonymkode: ad498...0e4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med førbildet:

IMG_20211109_232544.jpg

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Fjernet mine. Det er det beste jeg har gjort! Hadde over muskel 220 gram i hvert. Svært lite smerte etter operasjon. Kirurgen sa han lot kapselen bli igjen, for den ble absorbet av kroppen. Nå har jeg to fantastisk myke og søte pupper. Skal finne bilde fra før og etter. IMG_20211121_105438.thumb.jpg.1b07d8a588152312071cf2dba22a3a04.jpg

Skikkelig flott! 

Synes uten tvil at etter-bilde var mye flottere ja. Puppene stemte bedre til kroppen din og er virkelig søte og fantastiske ja. 

Anonymkode: 3114f...94d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De er ikke grodd fast, ikke tenk på det.

jeg føjernet mine og sluttet å fryse, følte meg hel og fin igjen, ble mer avslappet under sex med mannen og det var veldig lite vondt etterpå. Gikk på vennemiddag to dager etter inngrepet og hadde ingen smerter. Bare litt ømt.

DUMMESTE jeg har gjort å ta silikon. Det var såååå godt å få dem ut.

Jo, det er de. De beveger seg ikke, sitter fast i brystkassen.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har silikoninnlegg (over muskel), men driver og spekulerer på om jeg skal bare fjerne dem. Det var egentlig liten vits å ta dem i utgangspunktet, selv om jeg ikke angrer. Har hatt dem i seks år. Det er jo fint å fylle ut en bh og et klesplagg på riktig måte, men... jeg lurer altså på å fjerne de. Det eneste er at jeg gruer meg... de er jo grodd fast i brystkassen, de rører seg ikke, og når de fjernes må jo kirurgen bokstavelig talt rive dem løs. Det må gi noen fryktelige sår og smerter i etterkant?

Mine bryster var i utgangspunktet så små at de ikke fylte en A-cup helt en gang.

Noen som har erfaringer med fjerning av silikoninnlegg? Var det vondt etterpå? Fikk du smertestillende? Og hvor lenge evt var det smertefullt? Kunne du bevege deg ganske normalt eller ble du "hemmet" en stund?

Takker for alle svar og erfaringer

PS! Hva kostet det forresten å fjerne dem?

Anbefaler deg å melde deg inn i facebook gruppa ‘Syk av silikon- breast implant illness- Norge 

Der får du svar på ALT du lurer på rundt dette. Flere tusen medlemmer og folk deler erfaringer rundt fjerning nesten hver uke. Administrator av gruppa har egne erfaringer og er svært kunnskapsrik på området.

Jeg var blant de heldige som ble anbefalt siden FØR jeg bestemte meg for å operere meg.

Absolutt ALLE burde meldt seg inn i den gruppa om de vurderer silikon. Helt utrolig at den kosmetiske operasjonen fortsatt er lovlig når vi ser så mange uhyggelige bevis på hva silikon kan gjøre med kroppen.

Om du har plager med silikonen din kan du søke om å få operasjonen dekket. Men sjekk ut fb siden, der står alt❤️

Anonymkode: 498f6...eea

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Disse brystene var veldig fine, mye bedre uten silikonen ja!

Anonymkode: d0be9...925

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fikk ikke med førbildet:

IMG_20211109_232544.jpg

Så flott at du deler dette med andre. Ditt eksempel er ganske klassisk eksempel for mange av dem som kun ønsket større bryst. Mye finere opprinnelig.
Jeg har ikke personlig erfaring, men har grunnet jobb hatt innsyn i klagesaker. Uønsket resultat, kalde bryst, brennende følelse, diffuse smerter og plager, lekkasjer/brist i implantat.
Det bør absolutt unngås å legge inn implantater, hvis ikke pasienten har store problemer med å akseptere sitt utseende etter kreft, der bryst må fjernes, eller andre drastiske forandringer som kan skje etter vekttap eller graviditet. Også da bør det forsøkes å benytte eget vev, hvis dette er mulig. For det er så mange som forteller om plager. Det er mye skam rundt dette. Og mange er redde for resultatet hvis det fjernes.
Legges det under muskel så vil pseudokapselen gro fast til brystmuskelen på forsiden og ribben på bakside. Da blir det ikke mulig å fjerne kapselen, hvis pasienten ønsker en bloc capsulectomy en gang i fremtiden. Men som du skriver, så er det som regel ufarlig og uproblematisk å la pseudokapselen bli igjen.
En annen ting er at alle implantater  bør byttes ut etter 10 år. Og et eksempel er såkalte teardrop tekstur-implantat som mange kvinner fikk satt inn for noen år tilbake, franske Eurosilicone er produsent. De er nå i mange land tilbakekalt, fordi de knyttes opp mot en spesiell type kreft, Breast Implant Associated Anaplastic Large Cell Lymphoma (BIA-ALCL). 

Endret av Doris Becker
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann blir jeg sjokkert av å se/lese om dette. Og ikke skal jeg dømme noen, for noen har sikkert gode grunner til å bruke silikon. Håper bare at det ikke er oss menn som er årsaken til at dere gjør dette. En helt annen ting er de som lager seg enorme lepper. (Er kanskje ikke silikon der). Det ser bare dumt og egoistisk ut, hadde aldri lagt an på noen med slike lepper.

Anonymkode: 07585...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Som mann blir jeg sjokkert av å se/lese om dette. Og ikke skal jeg dømme noen, for noen har sikkert gode grunner til å bruke silikon. Håper bare at det ikke er oss menn som er årsaken til at dere gjør dette. En helt annen ting er de som lager seg enorme lepper. (Er kanskje ikke silikon der). Det ser bare dumt og egoistisk ut, hadde aldri lagt an på noen med slike lepper.

Såklart menn er årsaken. Det er ikke sånn at alle menn vil ha damer med store pupper osv., men det er et bilde som er skapt av en ideell kvinne, og det er det ikke kvinner som står bak. 

Anonymkode: a87d0...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Såklart menn er årsaken. Det er ikke sånn at alle menn vil ha damer med store pupper osv., men det er et bilde som er skapt av en ideell kvinne, og det er det ikke kvinner som står bak. 

Anonymkode: a87d0...ffe

Uff, blir oppriktig lei meg, jeg. Min kone har vel omtrent aldri brukt sminke eller dolla seg opp på noen som helst måte, og det er slik jeg foretrekker at hun og andre er også. Originalen er best bortsett fra om det er medisinske årsaker til forandring . Synd at mannskulturen ellers er slik da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (2 timer siden):

Så flott at du deler dette med andre. Ditt eksempel er ganske klassisk eksempel for mange av dem som kun ønsket større bryst. Mye finere opprinnelig.
Jeg har ikke personlig erfaring, men har grunnet jobb hatt innsyn i klagesaker. Uønsket resultat, kalde bryst, brennende følelse, diffuse smerter og plager, lekkasjer/brist i implantat.
Det bør absolutt unngås å legge inn implantater, hvis ikke pasienten har store problemer med å akseptere sitt utseende etter kreft, der bryst må fjernes, eller andre drastiske forandringer som kan skje etter vekttap eller graviditet. Også da bør det forsøkes å benytte eget vev, hvis dette er mulig. For det er så mange som forteller om plager. Det er mye skam rundt dette. Og mange er redde for resultatet hvis det fjernes.
Legges det under muskel så vil pseudokapselen gro fast til brystmuskelen på forsiden og ribben på bakside. Da blir det ikke mulig å fjerne kapselen, hvis pasienten ønsker en bloc capsulectomy en gang i fremtiden. Men som du skriver, så er det som regel ufarlig og uproblematisk å la pseudokapselen bli igjen.
En annen ting er at alle implantater  bør byttes ut etter 10 år. Og et eksempel er såkalte teardrop tekstur-implantat som mange kvinner fikk satt inn for noen år tilbake, franske Eurosilicone er produsent. De er nå i mange land tilbakekalt, fordi de knyttes opp mot en spesiell type kreft, Breast Implant Associated Anaplastic Large Cell Lymphoma (BIA-ALCL). 

Jeg hadde tomme bryst etter amming, og ville bare fylle ut løs hud. Trodde 220 gram skulle bli veldig lite, som kirurgen sa, men synes det ble enormt på min kropp! 

Merkelig nok er jeg glad for at jeg tok operasjonen. Før det var jeg veldig trist over puppene mine, og vurderte ofte silikon. Nå vet jeg at det ikke er for meg, og sette mye større pris på de små jeg har. Var seriøst noe skikkelig dritt (for meg) å ha proteser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde tomme bryst etter amming, og ville bare fylle ut løs hud. Trodde 220 gram skulle bli veldig lite, som kirurgen sa, men synes det ble enormt på min kropp! 

Merkelig nok er jeg glad for at jeg tok operasjonen. Før det var jeg veldig trist over puppene mine, og vurderte ofte silikon. Nå vet jeg at det ikke er for meg, og sette mye større pris på de små jeg har. Var seriøst noe skikkelig dritt (for meg) å ha proteser. 

Samme opplevelse her. Etter at jeg tok dem ut, har jeg vært såååå glad for de fine puppene jeg har. Og de holder seg like fine nå som jeg er 47🙏

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt slappe bryster er heeeelt normalt etter graviditet og amming, men også med alder. Drastiske forandringer i kropp og utseende kan skape sorg og negative tanker. Men for mange er det bedre å få hjelp til å akseptere forandringene, og ny fase i livet, enn å fikse med kirurgi. for det kan skape bare mer hang-ups og nye problemer. Noen trives med silikon også. Ikke alle får problemer. Men av det jeg har sett, så er det mange som angrer. Fler enn det som kommer fram. Og da er det flott at dere deler erfaringer! Å fjerne silikon er som regel ganske smertefritt. Prisen ligger på rundt 30 tusen. De fleste får tilbake brystene de hadde før implantat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...