AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #1 Skrevet 21. september 2024 Hei. Jeg ammet min sønn som nå er 2 år, det gikk helt fint. Er gravid igjen og ønsker så veldig å få kunne amme igjen🥺Kjenner en frykt for at det ikke skal gå denne gangen, har ingen grunn for det, er bare redd for det… Hører jo de fleste som sliter med amming er pga mor sine bryster, og ikke pga baby. Jeg har aldri hatt noe problem med amming, og tenker jo da at sjansen for å ikke kunne amme neste gang er liten? For om det er baby sin «feil», så kan man vel som regel fikse det? Noen som vet om det er vanskelig å «fikse» det om baby ikke klarer å amme?😅❤️ Dere som har flere barn: ammet dere alle barna eller bare noen? Hvorfor ammet du eventuelt bare noen av barna, hva var årsaken til det? ❤️ Anonymkode: e59a2...2c0
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #2 Skrevet 21. september 2024 Finnes masse hjelp der ute (ammehjelpen) om du skulle komme til å slite. Som regel fullt mulig å ordne diverse start-problemer så lenge man er motivert til å amme. Jeg ammet de to første, men fikk ikke til med sistemann, sannsynligvis fordi jeg har fått silikon i mellomtiden. Stort sett er de som sliter de som har hatt brystreduksjon eller brystforstørrelse. De med helt naturlige bryster er sjeldent at ikke klarer å ordne utfordringene som evt oppstår så lenge de er motiverte og har krefter til å stå i det. Og noen ganger går det rett og slett ikke, det går bra med baby likevel ❤️ Anonymkode: 8910b...2d7 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #3 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Finnes masse hjelp der ute (ammehjelpen) om du skulle komme til å slite. Som regel fullt mulig å ordne diverse start-problemer så lenge man er motivert til å amme. Jeg ammet de to første, men fikk ikke til med sistemann, sannsynligvis fordi jeg har fått silikon i mellomtiden. Stort sett er de som sliter de som har hatt brystreduksjon eller brystforstørrelse. De med helt naturlige bryster er sjeldent at ikke klarer å ordne utfordringene som evt oppstår så lenge de er motiverte og har krefter til å stå i det. Og noen ganger går det rett og slett ikke, det går bra med baby likevel ❤️ Anonymkode: 8910b...2d7 Takk for svar og god informasjon❤️Krysser fingrene for at det går denne gangen også 🥰 Anonymkode: e59a2...2c0
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #4 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hei. Jeg ammet min sønn som nå er 2 år, det gikk helt fint. Er gravid igjen og ønsker så veldig å få kunne amme igjen🥺Kjenner en frykt for at det ikke skal gå denne gangen, har ingen grunn for det, er bare redd for det… Hører jo de fleste som sliter med amming er pga mor sine bryster, og ikke pga baby. Jeg har aldri hatt noe problem med amming, og tenker jo da at sjansen for å ikke kunne amme neste gang er liten? For om det er baby sin «feil», så kan man vel som regel fikse det? Noen som vet om det er vanskelig å «fikse» det om baby ikke klarer å amme?😅❤️ Dere som har flere barn: ammet dere alle barna eller bare noen? Hvorfor ammet du eventuelt bare noen av barna, hva var årsaken til det? ❤️ Anonymkode: e59a2...2c0 Fikset du det fint første gang så finner du ut av det andre gang, tenker jeg. Mine to var veldig ulike, første var tålmodig mer tålmodig der jeg slet litt med drvingsrefleksen (glemt hva det heter nå 😅) mens nummer 2 var ei lita kruttønne som ble illsint når det tok litt tid, og når hun var ferdig å skrike sovnet hun av utmattelse. Så da var det viktig å gi henne tilbud om pupp før hun selv ga tegn til å være sulten. Som sagt, du finner ut av det. Og går det overhodet ikke å amme, er det ikke noe nederlag å pumpe eller gi erstatning 🙂 Anonymkode: 395ff...e61 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #5 Skrevet 21. september 2024 Om du har hatt en fin ammereise med nr 1 så et det nok stor sannsynlighet for at det går fint med nr 2 også. Det var det inntrykket jeg fikk når jeg snakket med jordmor om det i hvertfall. Føler jeg har bedre selvtillit når det kommer til å håndtere baby denne gangen så ammingen har gått bedre med nr 2 enn med nr 1 for min del. Gikk veldig fint med nr 1 også (ammet til 18’mnd), men slet med å legge til riktig og mye vondt i starten. Ene puppen streiket også litt etter en brystbetennelse og var mer eller mindre ute av drift på slutten ( ammet kun om natten på slutten). Den puppen er i full drift igjen nå med nr 2 og det er jeg veldig lettet over. Hadde vært stress å kun amme fra et bryst med nyfødt som vil ha mat hele tiden, for oppstarten har vært ganske vondt denne gangen også. Hadde helt glemt hvor vondt brystspreng er feks. For å ikke snakke om etterrier som visst ofte er verre med nr 2 enn med nr 1. Anonymkode: eb6d2...a81
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #6 Skrevet 21. september 2024 Ammet alle mine tre ca like lenge. Nr.2 og 3 var bare å koble på, så var vi i gang. Hjalp at en av oss hadde gjort det før. Anonymkode: 03272...917
Irak Skrevet 21. september 2024 #7 Skrevet 21. september 2024 Jeg ammet begge mine to. Brukte en elektrisk brystpumpe, og pumpet meg hver kveld før jeg la meg. Dette hjalp å opprettholde melkeproduksjonen, pluss om besteforeldre skulle passe de når de var små så hadde jeg melk i frysa. Veldig praktisk. Så brukte jeg litt av morsmelken i grøt og mosa mat i overgang til fast føde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå