Gå til innhold

Løpejakke-tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har prøvd noen løpejakker fra ulike merker, men synes de er så fryktelig kort i lengden, slik at det nesten blir glippe mellom tights/shorts/bukse og opp til jakken. Det hjelper litt å gå opp i størrelse, men da føler jeg også vidden blir for stor, mens lengden fortsatt ikke er så lang som ønsket. Hvis jeg prøver løpejakker i herremodell er lengden bedre, men det blir helt feil fasong i og med at jeg som kvinne har mer hofter enn menn, og er smalere andre steder. Jeg er 175 cm, så litt lang, men ikke langt unna gjennomsnittet.

Jeg kan vel ikke være alene om å ønske en løpejakke som går litt ned på rumpa/ned til skrittet (men ikke ned på lårene)? Føler det også dekker til litt mer slik at man ikke blir så "exposed". Like ikke å løpe med rumpa bar (ja, selvsagt har jeg klær også på underkroppen, men det føles sånn).

Er det noen her som har tips til en rimelig, lett og god løpejakke som ikke er så kort i livet? Helst av typen vindavstøtende, ikke vanntett/goretex, men jeg trenger vel egentlig jakke av den typen ogs, så bring it on!

Jeg liker egentlig best litt tradisjonelle merker som Adidas, Craft og Nike, men er også åpen for andre merker.

Poster dette på sportsdelen av forumet i stedet for klesdelen fordi jeg tenker det er mer relevant i sportskategorien :)

Anonymkode: 60a57...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har blitt veldig glad i klærne fra Dæhlie. Har du prøvd løpejakkene derfra? 

Anonymkode: f1927...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har blitt veldig glad i klærne fra Dæhlie. Har du prøvd løpejakkene derfra? 

Nei, det har jeg faktisk ikke, god tips 👍Jeg har en softshell-langrennsjakke fra Dæhlie, den er jo ganske lang, når jeg tenker meg om (og alt for varm til løping vår/høst).  (Et lite hjertesukk: https://www.dahlie.com/no/no/jacket-motion-for-women-teal/ her er modellen 175 cm og har på seg størrelse S, som ifølge deres egen størrelsestabell passer høyde 159-165 cm... Hvorfor ikke vise modeller med "riktig" høyde/størrelse sånn at man kan se hvordan den sitter i riktig størrelse?😶)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det har jeg faktisk ikke, god tips 👍Jeg har en softshell-langrennsjakke fra Dæhlie, den er jo ganske lang, når jeg tenker meg om (og alt for varm til løping vår/høst).  (Et lite hjertesukk: https://www.dahlie.com/no/no/jacket-motion-for-women-teal/ her er modellen 175 cm og har på seg størrelse S, som ifølge deres egen størrelsestabell passer høyde 159-165 cm... Hvorfor ikke vise modeller med "riktig" høyde/størrelse sånn at man kan se hvordan den sitter i riktig størrelse?😶)

Sikkert fordi det er et fåtall modeller som er så lave?

Anonymkode: 9e55b...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har «Active» løpejakke i beige og ønsker meg «Performance».

Synes «Active»-jakken er lang nok, jeg er 168. Men jeg har kort rygg og lange ben, så det kan jo spille litt inn. Jakken er tynn, så er nok en sommerjakke. 
Jeg har så vidt prøvd Performance-jakken. Den har smalere passform, og opplevdes ikke kort. Men usikker på om den dekket hele rumpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...