Gå til innhold

Dere som har ammet!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ammet min sønn som nå er 2 år, det gikk helt fint. Er gravid igjen og ønsker så veldig å få kunne amme igjen🥺 Kjenner en frykt for at det ikke skal gå denne gangen, har ingen grunn for det, er bare redd for det… Hører jo de fleste som sliter med amming er pga mor sine bryster, og ikke pga baby. Jeg har aldri hatt noe problem med amming, og tenker jo da at sjansen for å ikke kunne amme neste gang er liten? For om det er baby sin «feil», så kan man vel som regel fikse det? Noen som vet om det er vanskelig å «fikse» det om baby ikke klarer å amme?😅❤️

Dere som har flere barn: ammet dere alle barna eller bare noen? Hvorfor ammet du eventuelt bare noen av barna, hva var årsaken til det? ❤️

Anonymkode: 9cc9a...f9d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok til å gå helt fint ❤️ Min førstefødte hadde så kort tungebånd at det var umulig for han å starte utdrivning. Men, han lå til brystet og ventet på hormonell utdrivning for så å die så godt han kunne. De brystene mine var så ivrige at her var det god produksjon fra dag 1. Fikk klippet tb ved 4 mnd og har ammet til over 2 år 😊

Anonymkode: d7233...972

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammet førstemann, andre ville ikke med mindre hun var veldig sulten og ga seg når den verste sulten ga seg, ville ikke om hun ikke var veldig sulten. Ved 4 mnd sluttet hun å gå opp i vekt, så måtte begynne med tillegg. 
 

Har nok stramt tungebånd, men det skjønte vi ikke før mye seinere. 
nå er hun 3 år og slutter fremdeles å spise hvis det blir for slitsomt, selv om hun ikke er mett…

Anonymkode: ef800...f54

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fullammet førstemann, andre ville ikke med mindre hun var veldig sulten og ga seg når den verste sulten ga seg, ville ikke om hun ikke var veldig sulten. Ved 4 mnd sluttet hun å gå opp i vekt, så måtte begynne med tillegg. 
 

Har nok stramt tungebånd, men det skjønte vi ikke før mye seinere. 
nå er hun 3 år og slutter fremdeles å spise hvis det blir for slitsomt, selv om hun ikke er mett…

Anonymkode: ef800...f54

Men ville hun ha flaske da? Teit spørsmål kanskje, men er det lettere for babyer med stramt tungebånd å drikke av flaske enn pupp? ❤️

Anonymkode: 9cc9a...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men ville hun ha flaske da? Teit spørsmål kanskje, men er det lettere for babyer med stramt tungebånd å drikke av flaske enn pupp? ❤️

Anonymkode: 9cc9a...f9d

Med flaske vil tilgangen på melk være konstant hele tida, så selv om jeg fulgte alle triksene(minste åpning på flaska, holdt den flatt osv) for at det ikke skulle bli for enkelt, så opplevde hun nok at det var lettere. 
Det finnes jo sånne skal etterligne teknikken de må bruke for å die. Prøvde å pumpe og bruke disse, men den koden knakk hun aldri. 

Anonymkode: ef800...f54

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tette barn her. Ammet førstemann i ett år og vi hadde en trøblete start. Nummer to ammet fint fra første dag, men endte med å gi flaske etter 9mnd for jeg var helt utslitt 😅 For min del var det nok det at jeg hadde gjort det før og var trygg som gjorde at det gikk fra første dagen! 

Anonymkode: d71d8...b78

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ammet begge mine uten problem, og tar det litt for gitt at jeg kommer til å amme neste som kommer ved årsskiftet. Men går det ikke så går det ikke, og i dag er vi jo kommet langt på mme-fronten, selv om jeg definitivt vil oppleve ammesorg.
 

Har dog en bestevenninne som hadde ammeproblemer og fikk god veiledning av ammehjelper. Hun fikk dog beskjed om at i 9 av 10 tilfeller er det baby det står på, og ikke mor.

Anonymkode: 25fd8...7a4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare 1, men ammingen var mye arbeid og mye trøbbel underveis. Men vi fant det ut etterhvert.

Bare et råd hvis du er bekymret: Les rundt på ammehjelpen.no før fødsel! Hvis ikke jeg hadde gjort det, hadde jeg nok gitt opp. Etterhvert som trøske, for sterk utdriving og overproduksjon av melk dukket opp hos meg, erindret jeg noe om å ha lest om dette, og kunne finne tilbake til det igjen. Så det nettstedet reddet ammingen min, i alle fall 🙂

Lykke til med nr 2!

Anonymkode: 26424...e19

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med jordmor om dette på kontroll før du føder. 😊

Anonymkode: beeb2...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming gikk fint med begge to her! ☺️ Vil si enda bedre med nummer to enn førstemann! 

Anonymkode: 708ae...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første ammet og ammet. Min andre var mer utålmodig og mulig jeg i tillegg produserte for lite melk. Så måtte gi tillegg med mme på kvelden. 

Anonymkode: 9eddd...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammet alle tre ca like lenge. Hjelper at en av dere kan det fra før! Med nr. to og tre var det bare å koble på så var vi i gang.

Anonymkode: d3f34...8cb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan absolutt være noe med baby ja. Jeg gjorde alt riktig, hadde perfekte ammebryst fikk jeg beskjed om. Men når begge babyene har stramt tungebånd og på den tiden var det lange ventelister privat så ble det dessverre kort ammetid. Sykehusene klipper bittelitt bare og kan overhodet ikke nok om dette (hvert fall ikke da). 

Anonymkode: 89fa1...b83

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammet begge, gikk bedre med andremann. Jeg ble så stressa av min første og syntes hun var så urolig og kavete under ammingen. Leste meg opp senere at babyer prøver å stimulere melken ved å dra og klå på brystene mens de drikker. Så nå får andremann holde på med de kavete hendene sine; har skjønt at i alle fall mine babyer ikke ligger stille og drikker 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammet 2 av 3 barn. Det ene barnet er født prematurt og var sugesvak. Klarte aldri å få til ammingen med barnet.  Valgte å pumpe slik at barnet fikk morsmelk. 

Anonymkode: f87a6...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...