Gå til innhold

Gutt(17) på 205cm. Hater høyden min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk  til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar

Anonymkode: 867eb...ddc

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ville du fortalt din bestevenn om han hadde komplekser for høyden sin? Fortell det samme til deg selv.

Anonymkode: ce694...b08

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forslag fra meg:

- eksponering. Gå ut i verden akkurat som du er. Daglig.

- samle på alle de gangene du har hatt med andre mennesker å gjøre hvor du følte at det var givende

- følg med å hvem og hva som blir sett på, sett deg på kafé, eller noe og begynn å legg merke til hvordan folk ser på hverandre.

- Kle deg opp i noe som folk fokuserer på, så du gir de alibi til å se på deg. Finn på noe som gjerne gir deg glede også, eksempel fra høye kvinner er skyhøye stilletter, gjerne med glitter. Da er det mer naturlig å samtale om enn høyden alene.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høy dame på 185 og har mange menn på din høyde i min familie. Det er slitsomt med alle blikkene og kommentarene man får som høy, men tilslutt vil du bare bli immun mot det. Mange mener ikke noe vondt med det, de er bare litt som barn og har ikke sett så mange høye folk før. Noen føler seg underlegne og prøver å teste om de kan få deg til å føle deg usikker fordi de egentlig er usikker. Tilslutt vil du bare bli vant til det og det vil ikke lenger plage deg. Og da slutter folk etter hvert å spørre, fordi de ikke lenger tør.

Prøv å fokuser på alle fordelene med å være høy. Nå ser du sikkert hovedsakelig de negative sidene (for de finnes så klart), men det er også mange positive sider. Så begynn å prime hjernen din for å legge merke til de. I mange land blir også høye folk sett på med veldig positive øyne og mange ønsker at deres barn skal bli høye. Og bare tenk hvor enkelt det ville vært for deg å skifte la oss si takplater i et vanlig rom. Andre folk må fly opp og ned på gardintrapp, men du kan bare stå rett opp og ned og bam bam fiks ferdig. Det er helt sikkert mange positive ting med å være høy du ikke ser enda, fordi du er såpass ung, men bare vent, snart vil du se det. Og da blir det helt ærlig en ikke-sak.

Jeg HATA høyden min når jeg var ung, samme sier min brødre som er like høye som deg, nå er vi alle max fornøyd. Så det går seg til. Jeg lover deg, bare begynn å legg mer merke til det som er fordelene. 

Anonymkode: b3131...50f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen til sønnen min er like høy og han følte det likedan som deg når han var 17- 18 år.

Han begynte å trene og fikk litt mer muskler, og følte da at han ikke virket like høy og tynn.

Nå er gutten 23 år og lever veldig fint med høyden sin, har fått seg en kjæreste som er over 1.80, studerer og har det bra.

Etter hvert som folk blir eldre skjønner de at slikt spør man ikke om, og til små barn som spør får man bare finne på et tullesvar.

Håper du har gode venner du omgir deg med🙂

Anonymkode: 561de...570

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk  til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar

Mann på 34 her og 207cm på lesten. Hev nesa høyt over dem som spørr deg om høyde. Eller bøy deg over dem og si "ja jeg er høy men så er visst du kort ser jeg!" Si det gjerne med litt små hoven holdning for det fortjener dem.

Men når det er sagt så forstår jeg godt hva du mener. Hater at jeg stikker meg ut selv. Men det er liksom litt vanskelig for oss høye. Blir et blikkfang. Jeg har lært meg å læva med det og le av dem eller bare si det som det er. "Høyden er hele 207cm og skoa er 51! Noe mer du lurte på med det samme vi står her, vesla?" Da går dem som regel unna.

Edit: Fader'n aka gammer'n er 200cm, mor ca 180. Har en "lillebror" som er litt eldre enn deg og han er 4cm høyere enn meg. Så har jeg 2 søstre au, den yngste er 160 og den eldste er 165. Snodige greier detta der. Har en del storvokste folk fra gammalt av i slekta, som bæssfar, oldefar osv på far sin side.

Endret av Donald Duck
Mer å tilføye?
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er høy dame på 185 og har mange menn på din høyde i min familie. Det er slitsomt med alle blikkene og kommentarene man får som høy, men tilslutt vil du bare bli immun mot det. Mange mener ikke noe vondt med det, de er bare litt som barn og har ikke sett så mange høye folk før. Noen føler seg underlegne og prøver å teste om de kan få deg til å føle deg usikker fordi de egentlig er usikker. Tilslutt vil du bare bli vant til det og det vil ikke lenger plage deg. Og da slutter folk etter hvert å spørre, fordi de ikke lenger tør.

Prøv å fokuser på alle fordelene med å være høy. Nå ser du sikkert hovedsakelig de negative sidene (for de finnes så klart), men det er også mange positive sider. Så begynn å prime hjernen din for å legge merke til de. I mange land blir også høye folk sett på med veldig positive øyne og mange ønsker at deres barn skal bli høye. Og bare tenk hvor enkelt det ville vært for deg å skifte la oss si takplater i et vanlig rom. Andre folk må fly opp og ned på gardintrapp, men du kan bare stå rett opp og ned og bam bam fiks ferdig. Det er helt sikkert mange positive ting med å være høy du ikke ser enda, fordi du er såpass ung, men bare vent, snart vil du se det. Og da blir det helt ærlig en ikke-sak.

Jeg HATA høyden min når jeg var ung, samme sier min brødre som er like høye som deg, nå er vi alle max fornøyd. Så det går seg til. Jeg lover deg, bare begynn å legg mer merke til det som er fordelene. 

Anonymkode: b3131...50f

Takk. Pådratt meg kronisk donaldkul i panna etter årevis med stanging i dører. Således er det slitsomt å bøye seg under enhver dør og bukke i trange passasjer.  Nok av ulemper. Kunne derimot skrevet lenge om fordelene med å være høy, men når selvbildet er som det er, blir jeg nær sagt deprimert. Å være en giraff i en jungel av gjess er ikke alltid lett, men jeg må nok bare lære meg å ta tiden til hjelp. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det du beskriver her høres ut som sosial angst. Det har ikke noe å si om angsten kommer av å være høy, lav, pen eller stygg, det handler om det å være redd for andres vurdering og blikk. Den gode nyheten med det er at det finnes behandling for det og at du kan bli helt bra. Jeg ville skrevet ut innlegget ditt og tatt med meg til fastlegen, hvis jeg var deg.

Anonymkode: 1335e...b0e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (7 minutter siden):

Mann på 34 her og 207cm på lesten. Hev nesa høyt over dem som spørr deg om høyde. Eller bøy deg over dem og si "ja jeg er høy men så er visst du kort ser jeg!" Si det gjerne med litt små hoven holdning for det fortjener dem.

Men når det er sagt så forstår jeg godt hva du mener. Hater at jeg stikker meg ut selv. Men det er liksom litt vanskelig for oss høye. Blir et blikkfang. Jeg har lært meg å læva med det og le av dem eller bare si det som det er. "Høyden er hele 207cm og skoa er 51! Noe mer du lurte på med det samme vi står her, vesla?" Da går dem som regel unna

Ja det hender jeg er skarp i replikken, med rette også. Opplever også at folk har en frykt for oss høye, spesielt når jeg hever stemmen. er ikke interessert i å skape dårlig stemning, men noen ganger blir folk også litt redd for meg. hvordan takler du det når folk trekker seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter digger høye menn. Du må lære deg å «eie» kroppen din. Gå alltid rakrygget, begynn å tren/bygg muskler, snakk alltid fint til deg selv i speilet, ha noen «kjappe replikker» på lur til folk som kommenterer kroppen din. ❤️

Anonymkode: eb404...cf7

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det hender jeg er skarp i replikken, med rette også. Opplever også at folk har en frykt for oss høye, spesielt når jeg hever stemmen. er ikke interessert i å skape dårlig stemning, men noen ganger blir folk også litt redd for meg. hvordan takler du det når folk trekker seg unna?

Det har dem bare godt av! La dem få høre det. Direkte ufine er dem som enkomst spørr om høyde. Vi veit jævla godt selv at vi ruver over 90% av andre liksom.

Jepp, det har jeg erfart også. Hvis man hever stemmen og blir spiss har dem lett for å trekke seg unna. Jeg aner ikke hvorfor, men har forsåvidt en teori om det hele😂

Endret av Donald Duck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kunne gitt bedre selvtillit å meldt deg inn i de høyest klubb? Da møter du flere på samme høyde. Kan få tips osv å ser at du ikke er alene. 

Samtidig høres det ut som sosial angst som kunne kommet uansett høyde. Kanskje du skulle fått hjelp for det? 

Noen av typene jeg har vært med tidligere har vært høye fyrer på rundt 200 cm, så høyden stopper deg ikke på den fronten iallefall.  mange som liker høye menn

Anonymkode: 49f1a...333

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få det helt fantastisk. 

Damer elsker store menn. Og andre menn kommer til å være misunnelig 

Karriere messig så sier forskningen at høye menn har det enklere, stiger i gradene fortere og tjener mer enn sine lave kolleger 

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2011/12/29/143235/derfor-skal-du-onske-deg-en-hoy-sonn?redirect=true

Hilsen 215cm

Anonymkode: 945eb...15b

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høye menn får alltid de beste damene. Bare vent ts når du blir mann i 20-årene så ligger damene langflate etter deg. 

Anonymkode: a8ea5...0b3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har skrevet, kvinner elsker høye menn.

Begynn å trene, bli høy OG sterk, så lover jeg deg, du vil få voldsomt draget.

Du vil også alltid eie rommet i jobb og sosiale settinger, om du drar på deg selvtillit.

Nå er du tynn akward tenåringsgutt, gled deg til voksenlivet.

Anonymkode: 1fdb8...f12

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere over. Først må du fake selvtilliten så kommer den etter hvert. Du er høy, og det er bra! Kanskje trene og få litt ekstra muskler hjelper på å få en kropp i balanse. Det er gøy med høye menn, man føler seg mer feminin og beskyttet. En mann i vennekretsen er sikkert på din høyde, og selv om han har ett litt spesielt utseende er han veldig populær blant damene.
Har sett noe på Facebook om en høy mann som hadde laget kort han ga til de som spurte om høyden med noen morsomme greier, kanskje greit å ha noe sånn for å ta eierskap og ta det med godt humør. Så forstår nok de fleste at det faktisk er ganske plagsomt med de samme spørsmålene hele tida

Anonymkode: cbeaa...06d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kommer til å få det helt fantastisk. 

Damer elsker store menn. Og andre menn kommer til å være misunnelig 

Karriere messig så sier forskningen at høye menn har det enklere, stiger i gradene fortere og tjener mer enn sine lave kolleger 

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2011/12/29/143235/derfor-skal-du-onske-deg-en-hoy-sonn?redirect=true

Hilsen 215cm

Anonymkode: 945eb...15b

215! Jeg selv på 207, Ts med 205 og jeg veit om 4 menn til her på Kg som er over 2 meter. Nevner ikke navn av vesentlige årsaker. Skulle lagd oss en egen tråd hvor vi store mannfolka kan hovere😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Takk. Pådratt meg kronisk donaldkul i panna etter årevis med stanging i dører. Således er det slitsomt å bøye seg under enhver dør og bukke i trange passasjer.  Nok av ulemper. Kunne derimot skrevet lenge om fordelene med å være høy, men når selvbildet er som det er, blir jeg nær sagt deprimert. Å være en giraff i en jungel av gjess er ikke alltid lett, men jeg må nok bare lære meg å ta tiden til hjelp. 

Husk at man (særlig som ung) finner en grunn til å ha lavt selvbilde helt uavhengig av hvordan man ser ut. Hadde det ikke vært høyden, så kanskje kroppsbygning eller nesa eller fregnene etc. Det litt fine for deg er at deg du har kompleks for er noe mange synes er attraktivt (høye menn), så stirringa kan til og med være positivt ment. Det betyr jo ikke at det er noe mer behagelig, men det kan kanskje hjelpe på selvbildet likevel. Men poenget mitt er egentlig at selvbilde like mye kommer innenfra, du må velge å like det du ser. Jeg hatet utseende mitt da jeg var 17, når jeg ser på bilder nå var jeg helt nydelig, men jeg så det ikke selv. Jeg er mye mer fornøyd med meg selv nå når jeg er over 30, selv om jeg objektivt har forfallt ganske mye. Så prøv å gjøre bra ting for deg selv (spis sunt og tren) og prøv å bygge deg opp innenfra.

Dersom kommentarer er plagsomme ville jeg seriøst laget en lapp med "jeg er 205. Nei, foreldrene mine er ikke like høye. Ja, jeg stanger ofte hodet i dørkarmen." Og så gi den og gå videre om noen spør xD

Anonymkode: be054...5dc

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er leit å lese at du ikke liker høyden din. Jeg kan godt forstå at du ikke liker å stikke deg ut, men jeg tenker at du må prøve å ta noen grep slik at du lettere aksepterer deg selv og begynner å eie høyden din. 

Driver du med en idrett? Hvis ikke, hva med å starte med noe hvor du kan utnytte høyden din? Volleyball? Basket? Svømming? 

Det er jo ikke sånn at med trening så får du automatisk bedre selvfølelse. Men mestring og kroppsbeherskelse hjelper. Lars Fossum spiller volleyball, han er 207.

Lykke til ❤️

Anonymkode: 18f78...12e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere skriver her. Kvinner er tiltrukket høye menn. Høye menn som tørr og spøke om høyden sin og eier høyden sin er svært tiltrekkende. Det at du stikker deg ut og får oppmerksomhet er en fordel viss du lærer deg å se det positive i dette.

Anonymkode: 2f30d...ec7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...