Gå til innhold

Hvilken Wonderland/Jensen seng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen tips til god dobbeltseng fra Wonderland eller Jensen jeg bør gå for? Ligger en del på magen og på siden. Tips? Helst på tilbud.

Anonymkode: 0543f...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir veldig "hvor langt er et tau" spørsmål, for alle har individuelle preferanser. Jensen og Wonderland har etter min erfaring også ulik komfort/oppbygging av fjærsystem. 

Jeg har holdt meg til Jensen i mange år, og har vært fornøyd med det. Her får du kontinentalseng fra 12 000 til 100 000, avhenging av budsjett og hva du er ute etter. De enkleste og billigste sengene er helt ok, men jeg ville vel kostet på litt ekstra. 

Jensen modellene hos Bohus har 1 hel hovedmadrass, og samme fasthet på hver side av madrassen (altså foran og bak). Modellene hos Skeidar har 2 hovedmadrasser i trekket, så det er lettere mtp flytting, og jeg syns det gir mindre bevegelse hvis sidemannen rører på seg. Modellene hos Skeidar har også en fastere og en mykere side på hver av madrassene, så det er lettere å regulere komforten. 

Hvilken modell som er rett for deg må du finne ut ved å gå i butikken og prøve. Vekt/kroppsfasong spiller inn mtp fasthet og sovestilling. Jeg sov som regel bare på ryggen før, men det var fordi madrassen var for hard. Nå har jeg riktig madrass/pute, og sover også på siden. 

Jensen Opal er en seng i mellomklassen mtp på pris, og er en veldig god seng. 

Om møbelkjedene har tilbud må du finne ut selv, men jeg antar at sommersalget er over og at neste storsalg blir i november i forb med black friday. 

Anonymkode: 05386...b37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Wonderland med sonemadrasser og er ikke fornøyd. Vondt i rygg og hofter. Sover en del på mage og side. Savner den gamle Jensen-senga. 

Anonymkode: e04f5...614

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har Wonderland med sonemadrasser og er ikke fornøyd. Vondt i rygg og hofter. Sover en del på mage og side. Savner den gamle Jensen-senga. 

Anonymkode: e04f5...614

Wonderland har mange forskjellige modeller med forskjellig fjærsystem, komfort, fasthet, og overmadrass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere. Kan noen gi lenke til en som er veldig god? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 12.54):

Dette blir veldig "hvor langt er et tau" spørsmål, for alle har individuelle preferanser. Jensen og Wonderland har etter min erfaring også ulik komfort/oppbygging av fjærsystem. 

Jeg har holdt meg til Jensen i mange år, og har vært fornøyd med det. Her får du kontinentalseng fra 12 000 til 100 000, avhenging av budsjett og hva du er ute etter. De enkleste og billigste sengene er helt ok, men jeg ville vel kostet på litt ekstra. 

Jensen modellene hos Bohus har 1 hel hovedmadrass, og samme fasthet på hver side av madrassen (altså foran og bak). Modellene hos Skeidar har 2 hovedmadrasser i trekket, så det er lettere mtp flytting, og jeg syns det gir mindre bevegelse hvis sidemannen rører på seg. Modellene hos Skeidar har også en fastere og en mykere side på hver av madrassene, så det er lettere å regulere komforten. 

Hvilken modell som er rett for deg må du finne ut ved å gå i butikken og prøve. Vekt/kroppsfasong spiller inn mtp fasthet og sovestilling. Jeg sov som regel bare på ryggen før, men det var fordi madrassen var for hard. Nå har jeg riktig madrass/pute, og sover også på siden. 

Jensen Opal er en seng i mellomklassen mtp på pris, og er en veldig god seng. 

Om møbelkjedene har tilbud må du finne ut selv, men jeg antar at sommersalget er over og at neste storsalg blir i november i forb med black friday. 

Hva med denne? https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/pavo-kontinentalseng/?VariationId=V_5637168785&gad_source=1&gbraid=0AAAAAC57RWpwn0OZ3UYrXWSV1vi81oWg5&gclid=EAIaIQobChMIp_KZ5PfZiAMVT2CRBR0kczUlEAQYAiABEgKYTPD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har ingen erfaring med den. Når Skeidar setter ned prisen med så mye så tenker jeg at de har fått en del klager på den, men vet ikke. 

Jeg nevnte Jensen Opal, disse sengene pleier å være billigst senere i des/januar https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/opal-jubileums-kontinentalseng/

Dra i butikken og prøv selv med veiledning fra butikkansatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er kampanje på Jensen hos Skeidar denne uken. Opal som jeg nevnte er satt ned til ca 20 000 kr for 150 x 200,- 
Pris på sengene avhenger av hvilken overmadrass. Anbefaler du drar til butikken og tester ut. Bruk god tid, og velg riktig fasthet. 

https://www.skeidar.no/merker/jensen/?filter=&sort=0&page=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Wonderland SL10 på skeidar, 

Anonymkode: f64dd...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...