Gå til innhold

Beste vinterdekk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ferske bilisten må ha nye vinterdekk. Mor hadde ønsket pigger, men så mye hn kjører så er jeg redd de vil bli veldig fort slitt/borte? i tillegg en fordel å kunne legg om dekk litt snøen har kommet, om den kommer før det er lov å legge om til pigger. Er avhengig av bilen som lærling, så kjedelig å våkne en morgen om været har snudd brått.
Jeg heller mot å anbefale hn continental, mener å stadig høre disse er av de bedre piggfrie? Noen i bransjen som kan bekrefte dette? Skal bidra litt til dekk, så derfor jeg blander meg litt inn...

Anonymkode: c77c5...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner bør helst kjøre piggdekk om vinteren 

Anonymkode: 78d03...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den ferske bilisten må ha nye vinterdekk. Mor hadde ønsket pigger, men så mye hn kjører så er jeg redd de vil bli veldig fort slitt/borte? i tillegg en fordel å kunne legg om dekk litt snøen har kommet, om den kommer før det er lov å legge om til pigger. Er avhengig av bilen som lærling, så kjedelig å våkne en morgen om været har snudd brått.
Jeg heller mot å anbefale hn continental, mener å stadig høre disse er av de bedre piggfrie? Noen i bransjen som kan bekrefte dette? Skal bidra litt til dekk, så derfor jeg blander meg litt inn...

Continental mot Nokia, de er like bra begge. Har selv hatt kun Nokia piggfrie og de har gjort jobben på vinterføre. Er omtrent alltid de som topper listene under tester av vinter/sommerdekk. 
Selv kjører jeg må med kinadekk, og tro det eller ei, de fungerte de også etter min kjøremåte på lik linje med hva Nokia gjorde. 

Anonymkode: 55ef2...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Nokian Hakkapeliitta 10, veldig fornøyd.

Anonymkode: b663a...271

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Continental mot Nokia, de er like bra begge. Har selv hatt kun Nokia piggfrie og de har gjort jobben på vinterføre. Er omtrent alltid de som topper listene under tester av vinter/sommerdekk. 
Selv kjører jeg må med kinadekk, og tro det eller ei, de fungerte de også etter min kjøremåte på lik linje med hva Nokia gjorde. 

Vet ikke om jeg klarer å ta deg seriøst når du kaller Nokian for Nokia 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imsdalen skrev (19 timer siden):

Vet ikke om jeg klarer å ta deg seriøst når du kaller Nokian for Nokia 😅

🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokian piggfri har jeg kjørt med i noen år, og de er utmerket. Dyre, men det spiller ingen rolle når det kommer til sikkerhet.

Anonymkode: 80ac4...660

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essensiell info er hvilken type bil, hvilken kjørestil har personen? Skal bilen på fjellet i vinter? Eller brukes den til «hverdagen»? Bor dere ett sted det kommer mye snø? Eller er det Vestlandsvinter? Nord-Norge? Hvor de ikke ser annet enn snø enkelte steder? 

Anonymkode: 72e8e...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte testvinner, nokian for 2 år siden, med pigg. Veldig fornøyd.

Anonymkode: c795c...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Continental piggdekk. Finnes ingen bedre, og de holder bra på egenskapene helt til de er utslitte. 

Anonymkode: 067e9...1a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Essensiell info er hvilken type bil, hvilken kjørestil har personen? Skal bilen på fjellet i vinter? Eller brukes den til «hverdagen»? Bor dere ett sted det kommer mye snø? Eller er det Vestlandsvinter? Nord-Norge? Hvor de ikke ser annet enn snø enkelte steder? 

Anonymkode: 72e8e...6b7

Audi A3
Hverdagsbruk. Tidvis mye snø, men også is og underkjølt regn de siste årene.
Samtidig ofte lange perioder med bare veier pga salting. Kjører MYE, derfor jeg er redd for at piggene ikke holder så lenge evt?Ikke fast arbeidssted så vil nok kjøre på varierte veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...