AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #1 Skrevet 21. september 2024 Hei. Jeg har fått påvist allergi på husstøvmidd, hund, katt, hest og timotei for cirka 1 år siden. Men har den siste måneden hatt allergisymptomer mens jeg sover og morningen. (Kløe i nesa, nysing, rennende øyne). Byttet ut dundyne og pute, med fiber, men merker fortsatt symptomene. Rommet mitt holder jeg rent, og har det ganske tomt. Rommet mitt er nok det reneste i huset. Sengetrekket og laken vasker jeg én gang i uken Anonymkode: c111e...49d
Sniff76 Skrevet 21. september 2024 #2 Skrevet 21. september 2024 Haar du hatt overmadrassen lenge? Evt bytte den?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #3 Skrevet 21. september 2024 Har du moppet veggene på soverommet med en lett fuktet mopp? Det kan hjelpe faktisk. Ellers kan du også prøve miteblock sengetøyet. Anonymkode: 0759e...d6a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #4 Skrevet 21. september 2024 Kanskje du har bjørkesopp allergi også? Det slår ut nå på høsten. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/unn-forste-i-verden-til-a-avdekke-arsak-til-allergi-pa-hosten-_-bjorkrustsopp-den-store-synderen-1.15621523 Anonymkode: 0ad9f...201
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #5 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei. Jeg har fått påvist allergi på husstøvmidd, hund, katt, hest og timotei for cirka 1 år siden. Men har den siste måneden hatt allergisymptomer mens jeg sover og morningen. (Kløe i nesa, nysing, rennende øyne). Byttet ut dundyne og pute, med fiber, men merker fortsatt symptomene. Rommet mitt holder jeg rent, og har det ganske tomt. Rommet mitt er nok det reneste i huset. Sengetrekket og laken vasker jeg én gang i uken Anonymkode: c111e...49d https://www.banda.no/produkter/28cff8-middtrekk?gad_source=1&gbraid=0AAAAADE-AdhIWwAKG-5CUXHzoAEvDgo0g&gclid=EAIaIQobChMIyOLdkcXTiAMVX0GRBR3kjSVqEAAYASAAEgIDrfD_BwE Du bør ha midtrekkverk på madrassene dine. Jysk har og en variant som er billigere, tror de heter Gerda. Jysk sine er eklere å ligge på, selv med frotelaken opp på. Middtrekk på dyne og pute er og mulig, men det knirker mye, og føles ubehagelig, spør du meg. Ellers kan symptomene dine skyldes allergi mot andre ting. Er der gamle fuktskader, våte eller inntørkede, så kan død, i dvale eller levde muggsopper gi symptomer som de du har i over 40 år etter at fuktskaden er tettet dersom ikke alle infiserte materialer blir fjernet skikkelig. Å teste mot mugg er som å spille bingo, noen ganger er man heldig og får utslag, men som regel er ikke de produktene man har til å teste med gode nok til å treffe og få positive tester. En av grunnene til dette er at muggsopper finnes i mange hundrede varianter og er vanskelig å lage gode nok tester av. Kan du prøve å sove i et annet rom og se om du har de samme symptomene når du våkner der? Anonymkode: 9cc99...dac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå