Gå til innhold

Ønsker meg en jobb som passer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men jeg klarer ikke å se hva det kan være. 

Har et ønske om noe som ikke sliter meg totalt ut og dermed styrer hele livet mitt. Jeg trenger å kunne engasjere meg i ting på fritiden for å ikke bli overveldet og gå til grunne.

Har hittil i livet ikke hatt noe kapasitet til å gjøre ting på fritiden og det er veldig sårt, føler jeg har stagnert personlig. 

Har ikke orket å drive med noe som helst hobby, lære meg noe, mestre, engasjere meg. 

Føler identiteten min dør, at jeg er blitt ingen. 

Jeg har prøvd utdannelse innen håndverk fordi jeg som barn var flink med slikt. I yrkessammenheng  har jeg masse gode ideer, men jeg blir for slurvete i utførelsen, glemmer ting og må gjøre om igjen. Jeg har ikke tålmodighet til de små detaljene.

Jeg har endt opp med utdanning og yrke som jeg finner veldig interessant i teorien men som i praksis er…jeg vil nesten si nedbrytende. Antageligvis på grunn av gjentagelsen.

Jeg har blandede følelser rundt det. På den ene måten ser jeg at jeg mestrer det, og at det er helt greit. På en annen side føler jeg at jobben krever mye krefter av meg men ikke gir meg utvikling.

Det er kanskje tingen må akseptere, man trenger inntekt, og alle kan ikke få spennende jobber. Men min jobb fører meg i utbrenthet. Gang på gang. Så jeg må tenke nytt.

Det er ting jeg ikke føler at jeg ikke får til så bra, men dette er knyttet til selvregulering og uoppmerksomhet. Jeg forsøker å jobbe med dette, men kjenner at det tynger meg og preger selvbildet.

De beste resultatene oppnår jeg når jeg jobber med interessante prosjekter og lar impulsene få styre. Samtidig kan jeg  bli fryktelig stresset om jeg ikke har en plan men snart skal levere noe. 

Det er litt sånn at jeg ikke kan orke å leve med rigid planlegging, og jeg presterer absolutt best under press og i frihet. Men blir superstressa av det. Dilemma! Har funnet en viss balanse mellom å legge en kjedelig plan i bakhånd og så legge inn fleksibilitet til å la kreativiteten løpe videre med prosjektet. 

De personlige utfordringene vil jeg tro kan tenkes å følge meg i hvilken som helst jobb. Stress under press, uoppmerksomhet. 

Jeg ønsker jo å finne meg et felt der jeg kan blomstre og mine egenskaper er til fordel. Ønsker å oppnå mer og få balanse i livet. 

Savner studietiden, at det stadig var noe nytt og spennende å engasjere seg i. Har lyst til å videreutdanne meg men vet ikke til hva. Å studere er greit nok men hva man skal gjøre etterpå, hvilken jobb som venter, der aner jeg ikke hvor jeg kan passe inn.

Anonymkode: 7e10c...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo yrkesfaglig da, men lurte på om anleggsgartner hadde passet deg?

Anonymkode: 8ce9e...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...