AnonymBruker Skrevet 21. september #1 Del Skrevet 21. september Drittlei vennskapene jeg har, de starter bra vi gjør ting sammen og har det hyggelig, men etter noe tid så blir jeg oversett, ekskludert, ignorert, men når de sliter og har det tøft så kommer de til meg og sier at jeg er den beste vennen de har, at det er bare meg de kan dele meg og som gir så gode råd, at det er bare et meg de har. Da blir det så vanskelig fordi jeg vil jo ikke avvise noen som har det vondt, men ei av de har jeg møtt på gata og gått bort glad og sagt hei, og bare fått et tomt blikk og hei tilbake før hun gikk videre. En uke senere ringer hun gråtende fordi en fyr har såret henne. Skjønner ikke dritt, er vennskap bare for når ting er dritt? Anonymkode: 879d2...e3f 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #2 Del Skrevet 21. september Ser ingen har svart deg her. Det er mulig du fremstår som en veldig snill person som ikke står opp for deg selv. Dessverre er det noen som utnytter det. For å vise at du ikke er en "pushover" kan du prøve å sette litt mer grenser. F.eks. når denne "venninnen" tar kontakt først når hun har det vanskelig, kan du svare "Det var leit å høre. Nå har jeg dessverre ikke tid å snakke, for jeg er på vei til trening/ har besøk / er sammen med en venninne." Vis at du ikke er så tilgjengelig, og at du ikke finner deg i altmulig. Anonymkode: 77b9e...d68 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #3 Del Skrevet 21. september Enig med det personen over her skriver. Sett grenser for deg selv. Anonymkode: 35a7b...0d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #4 Del Skrevet 21. september Gjelder dette hun ene, eller liksom alle venner du har? For hvis dette er noe som alltid gjentar seg, bør du se litt innover. Snakker du mest om vonde ting fra start? Hvordan vet de at du er en person man snakker med det som er vanskelig i livet? Er du forøvrig en som tar initiativ til å finne på noe gøy sammen, eller venter du på at andre skal trenge deg? Personlig har jeg slitt mye de siste årene, og det er det som opptar meg. Men jeg prøver å ikke snakke om disse tingene hver gang jeg møter venninner. Tenker at min tid med venninner skal være et lite fristed fra uhelse. Jeg har ikke kapasitet til å være den som tar i mot andres livskriser heller, så jeg prøver å begrense dette nå. Anonymkode: 89543...5e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #5 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gjelder dette hun ene, eller liksom alle venner du har? For hvis dette er noe som alltid gjentar seg, bør du se litt innover. Snakker du mest om vonde ting fra start? Hvordan vet de at du er en person man snakker med det som er vanskelig i livet? Er du forøvrig en som tar initiativ til å finne på noe gøy sammen, eller venter du på at andre skal trenge deg? Personlig har jeg slitt mye de siste årene, og det er det som opptar meg. Men jeg prøver å ikke snakke om disse tingene hver gang jeg møter venninner. Tenker at min tid med venninner skal være et lite fristed fra uhelse. Jeg har ikke kapasitet til å være den som tar i mot andres livskriser heller, så jeg prøver å begrense dette nå. Anonymkode: 89543...5e8 Er enig her. Om det er alle er det lurt å se innover. Hvis du er den som knytter bånd ved å dele tunge ting blir det fort at folk ikke orker, eller i verste fall at det oppleves som manipulativt. Men det er kanskje lettest å brife negative ting med noen som kan oppfattes som lett mottagelig for den typen samtaler. Ikke sikkert det er deg men det er 1 mulighet. Anonymkode: 2e67e...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er enig her. Om det er alle er det lurt å se innover. Hvis du er den som knytter bånd ved å dele tunge ting blir det fort at folk ikke orker, eller i verste fall at det oppleves som manipulativt. Men det er kanskje lettest å brife negative ting med noen som kan oppfattes som lett mottagelig for den typen samtaler. Ikke sikkert det er deg men det er 1 mulighet. Anonymkode: 2e67e...9e3 TS har da overhodet ikke nevnt at hun deler tunge ting, men derimot at det er de andre som deler sine tunge ting med henne. Snakk om å trekke slutninger! Anonymkode: 77b9e...d68 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå