AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #1 Skrevet 21. september 2024 Hei! Noen her som har vært på en øre nese hals undersøkelse for plager i luftveiene? Mine er slim, tette ører og hovne lymfeknuter på hals. Hvordan var undersøkelsene og hva gjorde de? Spesifikk forklaring? Har tatt mr av bihuler og de var fine Anonymkode: f5dc0...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #2 Skrevet 21. september 2024 Hva gruer du deg til? Den "verste" undersøkelsen som skjer på ØNH er om de skal se nedi halsen med et fleksibelt endoscop. Den går ned via nesa. Men den er tynn og som sagt fleksibel, og skal ikke såå langt ned. Man kan få litt bedøvelsespray i nesa og det er helt levelig. Mye verre med gastroskopi De blir nok å titte deg baki halsen ihvertfall og kjenne på lymfeknutene og se inni øregangen din. Anonymkode: 2eba5...051
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #3 Skrevet 21. september 2024 Du har jo alltids mulighet til å droppe undersøkelsen hvis du innbiller deg at det er så jævla ille. Anonymkode: f01c6...5e8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #4 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har jo alltids mulighet til å droppe undersøkelsen hvis du innbiller deg at det er så jævla ille. Anonymkode: f01c6...5e8 Hva feiler det sånne som deg som må svare ekkelt og gjøre narr av folk som har angst/er redd for ting? Anonymkode: 5a96e...efe 1
Gjest jegerrinne Skrevet 21. september 2024 #5 Skrevet 21. september 2024 Ikke noe å grue seg. Det som evnt er mest ubehagelig er hvis de ska inn med tynn slange å se inn i nesa. Ellers ser lyser de inn i øret, ser ned i svelg og nese.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #6 Skrevet 21. september 2024 Det kommer til å gå helt fint. Jeg sliter sånn med det. Pass på å få sånn bedøvelsesspray i nesen så er det unnagjort på null komma niks. Lover deg at dette klarer du. Jeg har ekstrem angst mot ting som skal ned gjennom nesen og halsen. Jeg klarte det! Dette klarer du. Tenk på andre ting og sitt i ro. Det går fort. Og andre ting er vel spørsmål og titr inn i munnen og div? Anonymkode: aa5b9...c24 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #7 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva gruer du deg til? Den "verste" undersøkelsen som skjer på ØNH er om de skal se nedi halsen med et fleksibelt endoscop. Den går ned via nesa. Men den er tynn og som sagt fleksibel, og skal ikke såå langt ned. Man kan få litt bedøvelsespray i nesa og det er helt levelig. Mye verre med gastroskopi De blir nok å titte deg baki halsen ihvertfall og kjenne på lymfeknutene og se inni øregangen din. Anonymkode: 2eba5...051 Denne undersøkelsen har jeg vært gjennom og jeg var også veldig redd. Jeg ringte og sa fra at jeg var redd på forhånd og de var veldig greie med meg. En sykepleier holdt meg i handa mens legen undersøkte meg. Jeg fikk ikke bedøvelsesspray, men de la en stoffstrimmel som det var bedøvelse på inn i nesa i et minutt eller noe sånt. Det var bittelitt ekkelt, men ikke noe farlig. Den tynne slangen med kameraet på gikk også veldig bra, kjente at det var noe i nesa, men det gjorde ikke vondt. Kilte litt i halsen en gang, det var alt. Anonymkode: b6d45...4e1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #8 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Noen her som har vært på en øre nese hals undersøkelse for plager i luftveiene? Mine er slim, tette ører og hovne lymfeknuter på hals. Hvordan var undersøkelsene og hva gjorde de? Spesifikk forklaring? Har tatt mr av bihuler og de var fine Anonymkode: f5dc0...5a4 Ingen. Redens ting å grue seg til. Er innom øre nese hals lege med få ukers mellomrom. Både for ører og luftveier. De torturerer ikke pasienter, og de er kjappe og vant med det de skal gjøre. Det eneste du trenger å gjøre er å sitte stille, gape når det trenges. Tenk på at undersøkelsen utgjør noen få minutter av hele ditt livs mange minutter, du er ute igjen nesten før du har kommet inn. Sjelden der er lang forsinkelse på tidspunktet du får tildelt. Så dette går helt fint. Anonymkode: f059b...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå