Gå til innhold

Vanskelige tenåringer - hvor lenge varte det for dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvordan utviklingen var for de som har hatt ordentlig vanskelige tenåringer. Når begynte det og hvor lenge varte det? Vokste de det bare av seg? 

Anonymkode: 7962e...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskene begynte da hun var ti, og har økt fram til nå (14 år). Det er rett og slett veldig vanskelig og tungt. Håper tida hjelper oss, og at det blir lettere etter som årene går. :( Nå har alt eskalert, angst, depresjon og utagering. For å nevne noe :( 

Anonymkode: 986fb...ae6

Skrevet

Hos eldste var det en nesten total personlighetsforandring omtrent over natten rundt trettenårsdagen. Fra utrolig pliktoppfyllende og trivelig til fullstendig uspiselig, frekk, sur og upålitelig. Varte ganske nøyaktig to år og plutselig var hun tilbake i vater.

Nummer to er så smått i gang ved tolv år, og tegner til å bli verre enn storesøster. Hun har imidlertid både autisme og ADHD, så det er vel å vente.

Heldigvis noen år til tredje søster skal i gang...

Anonymkode: 70080...a61

Skrevet

Min gutt var ikke veldig lett å ha med å gjøre fra 15 år og til han var ferdig på vgs. Men så snudde det 

Anonymkode: 98e79...ec8

Skrevet (endret)

Varte tre-fire år på alke tre. Jentene var vanskeligere enn sønnen. 

Endret av Kålrota
Skrevet

Eldste (jente) var sur og tverr fra tiårsalderen. Det gikk helt over da hun var 15. 

Mellomste (gutt) begynte som 16-åring med et ungdomsopprør som involverte rus og trusler. Han kom seg ut da han var 19. 

Yngste (jente) begynte rundt 12, da skiftet hun personlighet helt og ble frekk, tverr og vanskelig. Nå er hun 16 og fremdeles en håndfull, BUP ga opp. Hun er glad i å bryte grenser, noe som bekymrer meg heftig. Håper det roer seg litt nå når hun har begynt på videregående. 

Anonymkode: 15f46...e9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Eldste (jente) var sur og tverr fra tiårsalderen. Det gikk helt over da hun var 15. 

Mellomste (gutt) begynte som 16-åring med et ungdomsopprør som involverte rus og trusler. Han kom seg ut da han var 19. 

Yngste (jente) begynte rundt 12, da skiftet hun personlighet helt og ble frekk, tverr og vanskelig. Nå er hun 16 og fremdeles en håndfull, BUP ga opp. Hun er glad i å bryte grenser, noe som bekymrer meg heftig. Håper det roer seg litt nå når hun har begynt på videregående. 

Anonymkode: 15f46...e9f

Hva kommer det av at de havnet i et uheldig miljø? Har du noen tanker?

Anonymkode: 607af...3b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva kommer det av at de havnet i et uheldig miljø? Har du noen tanker?

Når de er i tenårene har man ikke lenger noen oversikt over hvem de omgås. Og mange skifter omgangskrets på den tiden. Har ungdommen plutselig nye venner så har du som forelder meget lite informasjon, og ingenting å si. 

Anonymkode: ffcc8...e4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når de er i tenårene har man ikke lenger noen oversikt over hvem de omgås. Og mange skifter omgangskrets på den tiden. Har ungdommen plutselig nye venner så har du som forelder meget lite informasjon, og ingenting å si. 

Anonymkode: ffcc8...e4f

Nå var det et direkte spørsmål til en som hadde svart at to av tre ungdommer ble særdeles vanskelige. derfor jeg spurte. Jeg skjønner at du ikke kan påvirke så mye, men grunnlaget er jo lagt og mange går gjennom ungdomstiden uten å havne "i dårlig selskap" Ofte kan vel og foreldrene se noen mønstre eller noe bakgrunn til hvorfor ting har litt sånn og sånn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er nysgjerrig på hvordan utviklingen var for de som har hatt ordentlig vanskelige tenåringer. Når begynte det og hvor lenge varte det? Vokste de det bare av seg? 

Anonymkode: 7962e...4e3

har 6 3 som er ferdig og 3 som er midt i :

Jente 23, roet seg ikke før hun var ca 19, begynte når hun var rundt 14

Jente 21 : ganske rolig, hadde litt bare fra 14 til 15, ellers var jeg heldig med henne

Gutt 18 : har egentlig vert rolig hele tiden ,ikke typisk tenåring

Gutt 16 : veldig lik storesøster på 23, så spennende om det vil vare like lenge på han

Jente 14 : forløpig veldig rolig

Anonymkode: 21b48...11e

Skrevet

yngste blir 13, men ikke begynt der heller, det er en gutt

Anonymkode: 21b48...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...