Gå til innhold

Ny partner og klamydia, nå er han kald

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde også mistet interessen ganske umiddelbart om jeg ble smittet med klamydia. 

Anonymkode: 42a6e...a75

De brukte tydeligvis ikke kondom. Så det er like mye hans feil at han ble smittet av klamydia, eller ga det videre. Så er det plutselig ts sin skyld ene og alene, fordi hun testet seg og kom med budskapet? Nei sorry. Ubeskyttet sex, likt ansvar. Eneste som ikke er greit er å vite at man har en kjønnsykdom, og ikke bruke kondom eller informere ny partner. Eller å gi noen klamydia via utroskap. 

Anonymkode: cbeff...14b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Okei, dette kan bli langt. 

For rundt et år siden hadde jeg sex med en fyr. Vi hadde et slags forhold. Begge hadde testa seg i forkant og begge var clean, eller jeg var i hvertfall clean. Han var tydeligvis ikke det. Jeg tok det forgitt at han ikke løy om å være clean, for man stoler jo gjerne på hverandre når man har en nær relasjon. Så jeg testet meg ikke etter jeg var med han. Dumt av meg, ja. 

Så blir det slutt og det går da ca et år før jeg finner meg en helt fantastisk fyr. Jeg har ikke hatt noen annen partner i mellomtiden. Han er det første mennesket jeg møter som er så snill, tålmodig og genuint et bra menneske fra A-Å. Vi har snakket sammen hver dag i mange måneder og møtes jevnlig.  Vi er eksklusive og har følelser for hverandre.

Så tenker jeg at det er lenge siden jeg har testet meg for kjønnssykdommer, så jeg tar en hjemmetest for både gonore, syfilis og klamydia. Den slår ut svakt positivt på klamydia. Sånn type svakt at hadde det vært en graviditetstest så hadde jeg ventet noen dager før jeg tok ny. Jeg tar naturligvis kontakt med legen og får antibiotika, samt at jeg leverer urinprøve. 

Jeg gir da beskjed til min nye flamme og legger til at jeg er veldig lei meg og at jeg er ganske sikker på at det er meg smitten kommer fra. Han spør først om jeg kødder og legger til at han også skal teste seg. Samt at det ikke er noe å beklage. (Med hjerteemoji) 

Jeg har jo skikkelig panikk, har aldri vært oppi noe sånt som dette før og er genuint skikkelig lei meg. Så har jeg forsøkt å snakke med min nye flamme, men han åpner ikke snapper og han svarer kort, kaldt og avvisende (det er sånn jeg opplever det). 
Vi har en avtale i morgen og jeg er litt usikker på når og hvor jeg skal møte han, jeg har sendt melding og spurt - men ikke fått noe svar. 

Nå er jeg et følelsesmessig vrak fordi jeg er så utrolig redd for å ha ødelagt noe mellom oss. Jeg og han har funka så bra sammen, vi forstår hverandre på en måte jeg aldri har opplevd før, fordi vi begge har samme type erfaringer fra tidligere forhold/liv. 

Er det noen som kan hjelpe meg å roe ned tankene? Noen råd? (Bortsett fra å teste seg jevnlig) 

Anonymkode: a4289...08e

Hvor kjøpte du testen?

Anonymkode: da4ff...260

• Liker 1
Skrevet

Jeg havnet også i en drittsituasjon, i fjor. Det var åtte måneder mellom damene, og den siste tenkte jeg å prøve å få til noe seriøst med, men måten hun reagerte på beskjeden om smitte, ga meg helt avsmak. Ingen av dem testet positivt, så jeg kan fremdeles ikke si hvor det kom fra. 

Anonymkode: a7871...758

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fordi han angivelig testet seg for ikke så lenge siden. Han nevnte dog ingenting om han var clean eller ikke da - når jeg tenker meg om. 

Vi har ikke snakket noe om testing av kjønnssykdommer. 

Jeg hadde på planen å teste meg etter han for 1år siden, men det skjedde veldig mye i denne perioden med depresjon, sykdom i nær familie, flytting og jobb. Det gikk rett og slett i glemmeboka. 
Så møtte jeg denne mannen her og en ting førte til det andre før jeg i det hele tatt hadde rukket å tenke noe på det med å teste seg. 
Leksen er absolutt lært og det er emosjonelt smertefullt for meg. 

-Ts

Ikke så lenge siden er et vagt begrep. Det vesentlige er om han har hatt andre partnere mellom test og deg. 

Jeg er blitt smittet en gang. Han hadde testet seg sa han. Nevnte ikke at han hadde hatt sex med en mellom meg og den testen. Det holdt. Likevel prøvde han å skylde på meg, men jeg hadde helt faktisk testet meg ,selv om siste jeg hadde hatt sex med hadde vært kjæreste over flere år. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har gjort alt riktig, men jeg skjønner hans reaksjon likevel. Som  noe  over sa, så hadde det vært skikkelig turn-off for meg med kjønnssykdom. 

Anonymkode: 3dcbf...b89

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 10.59):

Hvor kjøpte du testen?

Anonymkode: da4ff...260

Jeg tror det var på billigetesterpro.no 

Uansett, vi har møttes og vi har snakket sammen. Det var en naturlig forklaring på at han plutselig ble distansert og det handler ikke om klamydia, meg eller oss. 
Saken er ute av verden (etter endt antibiotikakur og en ekstra test for å se om under etg blir godkjent) Har selvfølgelig informert eksen også, han ble informert nesten samtidig med min nye flamme. 
-Ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Uansett, vi har møttes og vi har snakket sammen. Det var en naturlig forklaring på at han plutselig ble distansert og det handler ikke om klamydia, meg eller oss. 
Saken er ute av verden (etter endt antibiotikakur og en ekstra test for å se om under etg blir godkjent) Har selvfølgelig informert eksen også, han ble informert nesten samtidig med min nye flamme. 
-Ts

Godt å høre 😀 Lykke til med han nye 😊

Anonymkode: 0a5d7...2c5

Skrevet

Ble med ett engstelig selv, da eks kjæresten er en rundbrenner. 😨 så nå har jeg og bestilt tester. 

Anonymkode: 8465c...ce0

Skrevet

Det aller lureste TS, er å teste seg mellom partnere. 

Anonymkode: 8465c...ce0

Skrevet

Jeg tenker nå også at det ikke er noen selvfølge at det var eksen som smitta deg. Men nå har du jo redda ny-typen, i og med at du automatisk la skylden på deg selv..

Anonymkode: dd79f...fc6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

-Ts

Når du testet med hurtigtest, ble den svakt positiv innen tiden? Min ble positiv etter tidsfrist, men usikker på om det er farge på.

Anonymkode: 96541...41c

Skrevet

Noen som vet om disse testene selges i fysisk butikk noe sted?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fatter ikke dem som gidder å bruke flere hundre på slike tester, når det er gratis på legekontoret. Der kan du dessuten legge til flere tester.  Vil de ikke gi deg hiv-test, så slå en skrøne om den siste Afrikaferien, elns. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg fatter ikke dem som gidder å bruke flere hundre på slike tester, når det er gratis på legekontoret. Der kan du dessuten legge til flere tester.  Vil de ikke gi deg hiv-test, så slå en skrøne om den siste Afrikaferien, elns. 

Er ikke snakk om de testene man sender inn, men de som gir svar med det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spør på normal eller apoteket? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når du testet med hurtigtest, ble den svakt positiv innen tiden? Min ble positiv etter tidsfrist, men usikker på om det er farge på.

Den ble svakt positiv typ med en gang. 😅

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

du kan kjøpe for 749kr på apoteket 🥲 men da må du sende inn og vente en stund på svar. 
De jeg bestilte kom i posten på under en uke og jeg fikk svar med en gang. (Syfilis, gonoré og klamydia) 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tenker nå også at det ikke er noen selvfølge at det var eksen som smitta deg. Men nå har du jo redda ny-typen, i og med at du automatisk la skylden på deg selv..

Anonymkode: dd79f...fc6

Jeg tenker at det mest sannssynlig er eksen siden han har møtt randoms på Tinder og hatt flere stk ila en helg, inkludert trekant og "pul dama mi mens jeg ser på at du gjør det". Så påstår han at han testa seg og at det var negativt svar før vi hoppa i høyet. 

Jeg vet jeg var clean før det for man blir jevnlig testet når man er gravid, og jeg har ikke ligget med noen andre i perioden etter fødsel enn barnefar og eks. 

-ts

Skrevet

Bruker man Snap for å gi slike beskjeder??

Anonymkode: ec873...966

Skrevet

Så han har i realiteten fått klamydia av eksen din.

Niiice… 😂

Anonymkode: 1b92e...f54

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 0.00):

Den ble svakt positiv typ med en gang. 😅

du kan kjøpe for 749kr på apoteket 🥲 men da må du sende inn og vente en stund på svar. 
De jeg bestilte kom i posten på under en uke og jeg fikk svar med en gang. (Syfilis, gonoré og klamydia) 

Jeg tenker at det mest sannssynlig er eksen siden han har møtt randoms på Tinder og hatt flere stk ila en helg, inkludert trekant og "pul dama mi mens jeg ser på at du gjør det". Så påstår han at han testa seg og at det var negativt svar før vi hoppa i høyet. 

Jeg vet jeg var clean før det for man blir jevnlig testet når man er gravid, og jeg har ikke ligget med noen andre i perioden etter fødsel enn barnefar og eks. 

-ts

Hørte på radioen denne uken at de advarte mot klamydia hurtigtester pga lav kvalitet på testene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...