Olive_North Skrevet 20. september 2024 #1 Skrevet 20. september 2024 Hei i kvelden! Jeg hadde et akutt keisersnitt for 14dager siden. Etter keisersnittet fikk jeg en infeksjon og fikk antibiotika de dagene jeg var på sykehuset. Plasteret falt av i dag og jeg ser ingen tegn til sår, men det er ømt og ubehagelig. Når jeg klemmer/trykker rett over snittet føles det ut som en hard pølse under huden (ca 3cm tjukk), hele veien fra ende til ende under snittet. Er det noen her som har opplevd det samme etter KS? Jeg vil høre om det er normalt, ringer selvfølgelig sykehuset om jeg blir bekymret.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #2 Skrevet 21. september 2024 Høres ut som arrvev. Anonymkode: 113c1...1d4
Tipaa Skrevet 21. september 2024 #3 Skrevet 21. september 2024 Det var samme hos meg også. Som en hard pølse der det var sydd. Men det gikk over, nå kjennes jeg bare såvidt arrvevet. Husker ikke hvor lang tid det tok.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #4 Skrevet 21. september 2024 Hatt samme etter begge mine KS. Helt normalt. Man er litt hoven i alle lagene som har blitt skåret opp. Anonymkode: 3c797...e5f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #5 Skrevet 21. september 2024 Det kuttet igjennom mange muskellag, så helt normalt at det er ømt. Det vil det være en god stund. Jeg tok kastersnitt for 23 år siden ( ), og nå kan jeg knapt se arret. Anonymkode: 3fc40...3c5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #6 Skrevet 21. september 2024 Hadde også hastesnitt, det var klumpete og vondt/ømt en god stund. Det er mange år siden nå (barnet er tenåring), så jeg husker ikke hvor lenge det varte, men det er altså borte for lengst. Veldig vanlig, husk at keisersnitt er en stor operasjon med flere lag som er åpnet, og det er normalt at det er hovent og bruker litt tid på å gå tilbake samt at all sirkulasjon er som det var før igjen. Gratulerer, forresten! Anonymkode: 8c53d...d5b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #7 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det kuttet igjennom mange muskellag, så helt normalt at det er ømt. Det vil det være en god stund. Jeg tok kastersnitt for 23 år siden ( ), og nå kan jeg knapt se arret. Anonymkode: 3fc40...3c5 Kutter mange muskellag gjør de ikke. De kutter hud, fett, bindevev, muskelhinner, livmor, men de dytter musklene ut til siden. Hvis de hadde kuttet abdominal musklene hadde operasjonen tatt mye lenger tid. Anonymkode: dda40...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå