Gå til innhold

Hvorfor er folk så frekke på kvinneguiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er folk så frekke her? Ser flere skriver på sinte måter og med frekke komuntarer , folk som retter og rakker ned på andre. Skjønner ikke poenget. Personelig kunne jeg ikke ha skrevet på måten folk skriver her til andre. Ikke ville jeg snakket sånn heller. Man ser det jo ikke andre plasser så da lurer jeg jo på om det er sånn vanelige folk tenker om andre og bare later som de er hyggelige offentlig? 

Anonymkode: 91fc5...7d8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukultur kanskje? 

Har du vært i Marius-tråden? Det er en del faste debattanter der og de har hakka på hverandre i mange uker. Innlegga får stå LENGE og de som slenger med kjeften får bare forsette. 

Det er lov å lage kvalme her inne. Så da får sånne folk utfolde seg fritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi her er man anonym. Jeg snakker fra levra her inne og sier ting jeg ikke ville sakt direkte eller med fullt navn

Anonymkode: 41735...a9e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi her er man anonym. Jeg snakker fra levra her inne og sier ting jeg ikke ville sakt direkte eller med fullt navn

Anonymkode: 41735...a9e

Det er jo litt feigt da, og barnslig. Som å ringe på og løpe sin vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hyggelig men når noen skriver noe teit så gir jeg beskjed. 
Noen ganger anonymt andre ganger ikke. 

Anonymkode: 78e30...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva om det bare er noe de ikke skjønner? Kan jo være mora, søstera eller dattera de får det du vet. Bare får det høres teit ut får deg kan det jo være logisk får dem og er det ikke da bedre og forklare eller snakke hyggelig? Eller bare la vær og skrive noe får den slags skyld? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og hva er teit? Mange her inne slakter «alle» som lager innlegg hvor de lurer på noe… :(

Anonymkode: 4949a...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva om det bare er noe de ikke skjønner? Kan jo være mora, søstera eller dattera de får det du vet. Bare får det høres teit ut får deg kan det jo være logisk får dem og er det ikke da bedre og forklare eller snakke hyggelig? Eller bare la vær og skrive noe får den slags skyld? 

Du vet, det finnes tragiske skjebner som bare MÅ rakke ned på andre 😕

Anonymkode: 4949a...e53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden er det eneste stedet jeg kan være mitt etniske selv. En 56 år gammel mannehatende kjerring. 

Anonymkode: 4e9c0...f9f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er frekke her inne som de er ellers. Noen skriver kanskje mer direkte enn de ville turt å si til noen ansikt til ansikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror svaret på dette er sammensatt. Det er selvsagt noen som opplever alt som angrep og mener at andre er frekke om de er uenige med dem, men i hovedsak tror jeg det handler om forskjellen på hvordan vi oppfører oss anonymt og med fullt navn og hvordan vi oppfører oss digitalt og ansikt-til-ansikt. Når det gjelder anonymt tror jeg en del brukere liker oppmerksomhet uansett om det er negativ oppmerksomhet, så de sier ting for å skape en reaksjon. De vil heller opprøre folk enn å bli ignorert. Når det gjelder Internett tror jeg det både handler om at vi på Internett ikke får med oss gråtonene i et budskap. For eksempel kan man svare kort på en melding eller mail og det kan bli oppfattet som at man er sur, når man kanskje egentlig er sliten eller stressa - men det ser ikke mottageren. Digital sosial kompetanse burde være et skolefag. Jeg tror også det er mye lettere å være frekk skriftlig. Jeg tror jeg ikke er den eneste som har mailet med en som virker sur og slem, men som er hyggelig når dere møtes ansikt til ansikt. Jo mer digitale vi blir, jo viktigere er det å tenke på at hvordan vi snakker til andre mennesker - først og fremst fordi det skaper mer konstruktive debatter og dialoger. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sveits skrev (17 timer siden):

Det er jo litt feigt da, og barnslig. Som å ringe på og løpe sin vei. 

Nonsens. Å ytre seg anonymt har vært en greie til alle tider. Mark Twain, George Orwell, Voltaire, Ibsen og Bjørnson for å nevne noen kjente navn. Så lenge det finnes gærninger der ute som vil ødelegge andre for deres meninger så er det en nødvendighet. Jeg har av egen erfaring med å publisere med fullt navn funnet ut at det tiltrekker seg nok ustabilse med for mye fritid til at jeg ikke vil gjøre det igjen. Kanskje du skulle prøve det så får du se.

Sånn er verden.

Anonymkode: 66ac3...eb8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi her kan damene være anonyme og slenge dritt hele dagen uten konsekvenser. Damer elsker å baksnakke, skrike usakligheter og tenker kun utifra følelser. Fullstendig blottet for logikk. Hvis du går på "manneguiden" (diskusjon.no) så vil du forstå hva jeg mener 😂

Hvorfor er jeg her spør du? Elsker å se dere rive ned hverandre aka catfights😂 Guilty pleasure kan en si.

Anonymkode: f8a16...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kvinneguiden er det eneste stedet jeg kan være mitt etniske selv. En 56 år gammel mannehatende kjerring. 

Anonymkode: 4e9c0...f9f

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi her kan damene være anonyme og slenge dritt hele dagen uten konsekvenser. Damer elsker å baksnakke, skrike usakligheter og tenker kun utifra følelser. Fullstendig blottet for logikk. Hvis du går på "manneguiden" (diskusjon.no) så vil du forstå hva jeg mener 😂

Hvorfor er jeg her spør du? Elsker å se dere rive ned hverandre aka catfights😂 Guilty pleasure kan en si.

Hahaha. Ååååh. Du så ikke hvor mye du bekreftet at du også er sånn nå. 🤣

Anonymkode: abbda...fd1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hahaha. Ååååh. Du så ikke hvor mye du bekreftet at du også er sånn nå. 🤣

Anonymkode: abbda...fd1

Gotcha, not! Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...