Gå til innhold

Veninne som ikke klarer og gi slipp på en fyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i starten av 20 årene og mannen er 15 år eldre. Han er manipulerende, kontrollerende, nasististiske trekk og bruker henne for sex, dette skjønner henne ikke selv. Hun er ikke sammen med han men de har kjent hverandre i 4 år nå. Jeg har hørt på snakk om han så lenge og vært så støttende som jeg bare kan men nok er nok. Hva gjør man i slike situasjoner? Når hun alltid ender opp med å gå tilbake og møte han….. jeg er en fortvilet veninne 

Anonymkode: ffbe2...7d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avslutt med å si at han utnytter henne og inntil hun tar ansvar for egne problemer så vil du ikke høre om han eller andre menn flere ganger. 

Anonymkode: 3a796...f69

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi er i starten av 20 årene og mannen er 15 år eldre. Han er manipulerende, kontrollerende, nasististiske trekk og bruker henne for sex, dette skjønner henne ikke selv. Hun er ikke sammen med han men de har kjent hverandre i 4 år nå. Jeg har hørt på snakk om han så lenge og vært så støttende som jeg bare kan men nok er nok. Hva gjør man i slike situasjoner? Når hun alltid ender opp med å gå tilbake og møte han….. jeg er en fortvilet veninne 

Livets harde skole psykolog :) og hva man gjør i slike situasjoner? Vel om veninna di er 20år, så kan hun ha sex med så mange hun vil, hvem hun vil uten at du trenger bry deg. Ta ansvar for dine egne handlinger og la venninna di leve livet sitt slik hun ønsker det.  Og bare så du vet. En god venninne legger ikke slikt ut på kg.

Anonymkode: 7b882...beb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Livets harde skole psykolog :) og hva man gjør i slike situasjoner? Vel om veninna di er 20år, så kan hun ha sex med så mange hun vil, hvem hun vil uten at du trenger bry deg. Ta ansvar for dine egne handlinger og la venninna di leve livet sitt slik hun ønsker det.  Og bare så du vet. En god venninne legger ikke slikt ut på kg.

Synes det er fint at TS bryr seg om en venninne som blir behandlet dårlig av en annen person. 

TS, har du prøvd å ta det forsiktig opp med henne? 

Anonymkode: 3cdfe...66c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fint du er så god venninne. Men jeg som er endel år eldre kan si at hun antagelig er blendet av noe. De har sikkert rågod sex og da er det ikke så mye annet du kan gjøre enn å la henne lære av egne feil. Tenk hvis det var omvendt og hun kom med mye kritikk av en mann du hadde lyst på? Det der går over, eller det blir mer seriøst. Men uansett er venninner der for hverandre.

Skrevet

Fortsett å være der for henne, men vær ærlig om bekymringene dine. Del konkrete eksempler på hvordan han behandler henne, uten å dømme, sånn at hun kanskje begynner å tenke litt. Sett tydelige grenser for deg selv også, så du ikke blir dratt ned i det. Husk at du ikke kan redde henne, men du kan fortsatt være et lyttende øre og støtte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes det er fint at TS bryr seg om en venninne som blir behandlet dårlig av en annen person. 

TS, har du prøvd å ta det forsiktig opp med henne? 

Anonymkode: 3cdfe...66c

Klart hun har tatt det opp med veninna si. Man legger jo ikke slikt ut på kg uten å ha gjort det.. eller??? Og dette burde jo du ta som gitt at hun har gjort da du synes det er fint hun bryr seg. For om man bryr seg så tar man jo opp ting med personen det gjelder og ikke internet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 21.56):

Og bare så du vet, så er det gjort fra ett sted godt sted😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...