AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #1 Skrevet 20. september 2024 Jeg har fått nok av å ha et mastercard som er makset. Jeg ønsker å betale ned, helst alt, ganske fort. Det er 10 K det er snakk om….. Hvordan kan jeg spare inn de pengene kjapt? Det må bli utenom lønn, da alt går i mat, bolig, regninger etc. Jeg har prøvd å selge litt unna på Finn og Tise, men syns det er dårlig med napp. Det er vanskelig å få solgt, men åpen for tips! Har ikke mulighet til å kutte med på noe annet i hverdagen pr nå, så det må komme «utenfra». Kom med dine beste tips, jeg tar i mot med åpne armer! Jeg skal selvfølgelig ikke makse mastercardet igjen, jeg har lært🙄 Anonymkode: 80bb7...446 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #2 Skrevet 20. september 2024 Selge truser 😂 Anonymkode: 3050a...58d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #3 Skrevet 20. september 2024 deltidsjobb i tillegg til den andre jobben, og belage deg på å ikke gjøre så mye annet enn å jobbe og sove de neste månedene. skal ikke veldig mange måneder til for å betale ned 10k Anonymkode: d2338...d70 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #4 Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Selge truser 😂 Anonymkode: 3050a...58d Det er faktisk ikke så lukrativt 😄 De fleste vil dessuten møtes for overlevering, noe som ikke er så lurt 😝 Anonymkode: 075d8...358
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #5 Skrevet 20. september 2024 Jeg har solgt for ca 15000,- på Finn pg Tise - i tillegg til å ha en stand på en bruktbutikk i distriktet den siste mnd. Min opplevelse er at folk priser tingene sine for høyt, og dermed ikke får solgt. Så har der selvsagt også noe å si hva man selger..jeg selger aldri klær med bruksmerker..og er det bruksmerker priser jeg varen ekstremt lavt. På klær og ting som ikke har bruksmerker ligger jeg på ca 50% av ordinær pris. Ofte under 50% også, om det ikke er spesielle ting. Jeg får solgt så og si alt. Anonymkode: 0fd25...e3f 1
Rebecca30 Skrevet 20. september 2024 #6 Skrevet 20. september 2024 Kanskje du kan prøve deg på litt ekstra småjobber? Det finnes mange nettsider hvor du kan ta oppdrag som hundepasser, barnevakt eller hjelpe til med flytting. Hvis du er flink med noe kreativt, som å lage smykker eller bake, kan du også selge det. En annen idé er å bruke tiden på å delta i undersøkelser eller teste ut apper for å tjene småpenger. Jeg har hatt suksess med å finne småjobber gjennom sosiale medier, så det kan være verdt å legge ut en forespørsel der også! 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #7 Skrevet 20. september 2024 10 k er ingenting. Spis havregryn noen måneder og selg telefonen på finn. Anonymkode: d0129...360 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #8 Skrevet 20. september 2024 Opprett en spleis og gofundme. Bruk chatgpt til å skaffe deg en tårevåt historie. Ellers er de flust av jobber som fritidskontakt eller bpa. Tradisjonelle jobber utenfor loven skaffer også penger ganske raskt. Anonymkode: c16de...d03 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #9 Skrevet 20. september 2024 Jeg har solgt for 8000 på Tise/Finn og lignende det siste året. Ingenting av høy verdi, men lagt ut masse for en billig penge. Også lagt ut alle bøkene jeg har på Bookis. Er du i jobb? Er det muligheter for å jobbe overtid eller påta seg noe ekstra ansvar på jobben? Jeg har egentlig en stilling der det ikke er så mye overtidsarbeid (begrenset åpningstid og jeg jobber nesten hele åpningstiden allerede), men meldte meg frivillig til å ta ansvar for vikarinnkalling en periode, da fikk jeg en del ekstra lapper inn. Anonymkode: 41980...184
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #10 Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 10 k er ingenting. Spis havregryn noen måneder og selg telefonen på finn. Anonymkode: d0129...360 Enig! 10 k er barnemat i forhold til det jeg må skrape inn på kort tid! Anonymkode: d0afa...685
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #11 Skrevet 21. september 2024 Bli ringevikar i helsevesenet. Ikke mange vaktene som skal til for å tjene 10 000. Anonymkode: ad198...823 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #12 Skrevet 21. september 2024 Selge fi..a di. Gode forretningsmenn betaler gladelig 10 K for en natt. Anonymkode: e5187...2b1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #13 Skrevet 21. september 2024 Selg noe av verdi. Raskeste låten å tjene penger fort. Skattefritt og, utrolig nok. Anonymkode: a84f4...f77
anonymLala Skrevet 21. september 2024 #14 Skrevet 21. september 2024 Om du har god tid, pant flasker. Hør om mulighet til å stå aktmodell om du har noe slikt i byen du bor i. Ta et par måneder med minimale utgifter (tøm kjøkkenet for restmat). Havregryn og tunfisk er billig.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #15 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har solgt for ca 15000,- på Finn pg Tise - i tillegg til å ha en stand på en bruktbutikk i distriktet den siste mnd. Min opplevelse er at folk priser tingene sine for høyt, og dermed ikke får solgt. Så har der selvsagt også noe å si hva man selger..jeg selger aldri klær med bruksmerker..og er det bruksmerker priser jeg varen ekstremt lavt. På klær og ting som ikke har bruksmerker ligger jeg på ca 50% av ordinær pris. Ofte under 50% også, om det ikke er spesielle ting. Jeg får solgt så og si alt. Anonymkode: 0fd25...e3f Utfordringen er bare at hvis man kan selge lavt prisede ting for 15000, har man hatt så god økonomi at man har kjøpt disse tingene til mye høyere priser tidligere. Og man sitter nok så godt i det at man har så man klarer seg veldig godt uten disse tingene. En person med dårlig økonomi har mest sannsynlig ikke så mye å selge at man kan få inn 15000, med mindre man kvitter seg med helt nødvendige ting / alt man eier og har. Bøker, duker, pynteting osv. er jo så å si umulig å selge. Anonymkode: 376ed...431
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #16 Skrevet 21. september 2024 Spekulere på børsen. Krever dog en del kunnskap og gode nerver. Anonymkode: 910d6...b57
Bbbb Skrevet 21. september 2024 #17 Skrevet 21. september 2024 Jeg ser du skriver du tjener lite på å selge på Finn. Hva er det du prøver å selge? Jeg har tjent en del på å selge fotballdrakter, skolebøker, pokemon kort (her kan det lønne seg å selge på ebay), gamle Donald blader og parfymer (ble overrasket over hvor mange som ville kjøpe parfymer som er åpnet og brukt). Har du flere abonnenter på strømmetjenester du kan unnvære for en periode? Hvis du ser på hvor mye du betaler for TV/strømmetjenester/mobil i måneden kan det være du kan spare ved å si opp eller endre abonnement. Kan du kutte med på matutgifter? F.eks kjøp færre pålegg av gangen, alltid ha med matpakke og ikke kjøp mat/drikke ute, kjøp rimelige middager og lag større porsjoner slik at det holder til flere dager. Hvis du har en jobb med mulighet for ekstravakter eller overtid kan du se om du kan jobbe litt ekstra en periode.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #18 Skrevet 21. september 2024 Takk for flere gode tips og forslag! 😊 selge truser eller sex er uaktuelt, både fordi jeg har to barn, men også fordi… nei🙂↔️ Jeg har prøvd å selge barneting (klær, leker, sko, utstyr) på Finn, men ofte er det vanskelig å få solgt. Jeg skal likevel ta en skikkelig sjau i huset, og se om jeg har ting jeg kan selge unna. Jeg jobber 100% som lærer, så deltidsjobb ved siden av kan være vanskelig, men mulig jeg kan gjøre småjobber på helg, slik som å gå tur med hund, være barnevakt, leksehjelp osv, men jeg ønsker at det heller ikke spiser opp det lille jeg har med fritid med egne barn. Matpakke har jeg alltid med, men vet jeg kunne ha snurpa inn på middagsfronten, så det begynner jeg med umiddelbart. Større porsjoner, billigere retter👍 Igjen, takk for gode tips! Jeg vet jeg ikke er i krise, men skulle så gjerne sluppet å betale så mye i renter. Vet det er mange i samme situasjon, og verre (!), enn meg, så dette var ikke ment som et klageinnlegg av noe slag 😊 -ts Anonymkode: 80bb7...446 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #19 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har fått nok av å ha et mastercard som er makset. Jeg ønsker å betale ned, helst alt, ganske fort. Det er 10 K det er snakk om….. Hvordan kan jeg spare inn de pengene kjapt? Det må bli utenom lønn, da alt går i mat, bolig, regninger etc. Jeg har prøvd å selge litt unna på Finn og Tise, men syns det er dårlig med napp. Det er vanskelig å få solgt, men åpen for tips! Har ikke mulighet til å kutte med på noe annet i hverdagen pr nå, så det må komme «utenfra». Kom med dine beste tips, jeg tar i mot med åpne armer! Jeg skal selvfølgelig ikke makse mastercardet igjen, jeg har lært🙄 Anonymkode: 80bb7...446 Jeg trodde ikke jeg kunne kutte ned matbudsjett, men har kutta det ned med 2000,- likevel. Ved situasjoner der jeg må ut med engangs høy sum så ber jeg om utsettelse på andre regninger. Har da fått litt høyere rente, men fått unna de store tingene som bare ville vokst seg større. Ellers har jeg solgt et møbel jeg ikke må ha, tatt på meg nedvaskjobb eller skaffet en vikarjobb. Hvis det er slik at ting går i null nå så ville jeg tenkt litt lengre med å få generelt høyere inntekt. Anonymkode: 38ff1...31a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #20 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for flere gode tips og forslag! 😊 selge truser eller sex er uaktuelt, både fordi jeg har to barn, men også fordi… nei🙂↔️ Jeg har prøvd å selge barneting (klær, leker, sko, utstyr) på Finn, men ofte er det vanskelig å få solgt. Jeg skal likevel ta en skikkelig sjau i huset, og se om jeg har ting jeg kan selge unna. Jeg jobber 100% som lærer, så deltidsjobb ved siden av kan være vanskelig, men mulig jeg kan gjøre småjobber på helg, slik som å gå tur med hund, være barnevakt, leksehjelp osv, men jeg ønsker at det heller ikke spiser opp det lille jeg har med fritid med egne barn. Matpakke har jeg alltid med, men vet jeg kunne ha snurpa inn på middagsfronten, så det begynner jeg med umiddelbart. Større porsjoner, billigere retter👍 Igjen, takk for gode tips! Jeg vet jeg ikke er i krise, men skulle så gjerne sluppet å betale så mye i renter. Vet det er mange i samme situasjon, og verre (!), enn meg, så dette var ikke ment som et klageinnlegg av noe slag 😊 -ts Anonymkode: 80bb7...446 Fikk tatt nedvask på enebolig en gang. 16 timer på en helg, 7000 inn. Anonymkode: 38ff1...31a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå