AnonymBruker Skrevet 20. september #1 Del Skrevet 20. september Kommenterte i et annet innlegg, men siden jeg ser dette daglig, så kan det være flere som trenger å høre det. Det er rimelig ekkelt å ta med noe på sykehuset som ikke kan vaskes (eventuelt ikke med en gang) etterpå, men brukes hjemme. Feks ammepute, hodepute etc. Kjøp deg et par billige slippers på Rusta etc som du kan kaste etterpå, men bruke under fødsel, i dusjen, til og fra do osv. Det er så utrolig mye ekkelt på gulvene på føde/barsel og renholdet er så som så. Får helt hetta av alle som går rundt i barføtter på gulvet/dusjen 🤢 Fostervann/blod/oppkast/urin/avf er ikket ukjent fenomen på gulv rundt om på føde/barsel. Og enda verre - lar søsken krabbe rundt på gulvet 😫 "Åh så søt han er som leker med knappene på senga" Grøss.. 😵💫 Mvh barnepleier på føde/barsel Anonymkode: 47a1e...a3c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #2 Del Skrevet 20. september Man kan ikke bli helt OCD heller da.. putetrekk kan faktisk vaskes. Og ja enig i at dusjene på noen sykehus er litt ekle, på avdelingene. Ville brukt slippers eller noe der selv sånn helst. Men likevel, de fleste av oss har dusjet i svømmehall og litt her og der før. Og man dusjer jo med vann så beina blir jo vasket Man går joikke ut av dusjen og har masse blod under føttene. På barselhotellet på Ullevål syntes jeg det var helt rent og fint, gadd ikke bruke slippers når jeg dusjet der. Det gikk fint, fikk ingen skumle sykdommer på føttene 😄 Anonymkode: d9f22...99b 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #3 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kommenterte i et annet innlegg, men siden jeg ser dette daglig, så kan det være flere som trenger å høre det. Det er rimelig ekkelt å ta med noe på sykehuset som ikke kan vaskes (eventuelt ikke med en gang) etterpå, men brukes hjemme. Feks ammepute, hodepute etc. Kjøp deg et par billige slippers på Rusta etc som du kan kaste etterpå, men bruke under fødsel, i dusjen, til og fra do osv. Det er så utrolig mye ekkelt på gulvene på føde/barsel og renholdet er så som så. Får helt hetta av alle som går rundt i barføtter på gulvet/dusjen 🤢 Fostervann/blod/oppkast/urin/avf er ikket ukjent fenomen på gulv rundt om på føde/barsel. Og enda verre - lar søsken krabbe rundt på gulvet 😫 "Åh så søt han er som leker med knappene på senga" Grøss.. 😵💫 Mvh barnepleier på føde/barsel Anonymkode: 47a1e...a3c Vet ikke hvor du jobber, men på andre sykehus så er det vanlig å vaske så slipper man å vasse rundt i fostervann/urin/blod/avf. Anonymkode: 419ce...f32 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Del Skrevet 20. september Jeg syntes også barselhotellet på Ullevål var rent som et vanlig hotell. Styrete å gå med slippers da. Anonymkode: 1e62e...a33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 20. september #5 Del Skrevet 20. september Dette gjelder de fleste sykehus. Det spares penger, spesielt på renhold. Dette gjelder alle avdelinger, ikke bare barsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vet ikke hvor du jobber, men på andre sykehus så er det vanlig å vaske så slipper man å vasse rundt i fostervann/urin/blod/avf. Anonymkode: 419ce...f32 Du kan jo leve i trua på hvor godt renholdet er 😅 Anonymkode: 47a1e...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #7 Del Skrevet 20. september Nuttery skrev (15 minutter siden): Dette gjelder de fleste sykehus. Det spares penger, spesielt på renhold. Dette gjelder alle avdelinger, ikke bare barsel. Nettopp. Etter 20 år på ulike avd. på sykehuset ser jeg ikke at det blir bedre 😩 Anonymkode: 47a1e...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Del Skrevet 20. september Jeg får også gåsehud når jeg ser barselmødre som går barføtt/i sokker på gulvet, og så legger de seg i sengeklærne etterpå 😫 Deilig når baby skal ligge på dyna, såre knopper med inngangsport til bakterier etc. Yaiks! Anonymkode: 47a1e...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #9 Del Skrevet 20. september Det er da ikke ekkelt å ta med egen pute eller pledd. Sengen er ren, så når dette ikke er nedi gulvet er det ingenting farlig ved det. Man kan vaske putetrekket eller teppet når man kommer hjem. Det blir det samme som å bruke egne klær på sykehuset, man vasker da det når man kommer hjem også. Anonymkode: 1f270...77f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 20. september #10 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. Etter 20 år på ulike avd. på sykehuset ser jeg ikke at det blir bedre 😩 Anonymkode: 47a1e...a3c Jeg jobber på sykehus og synes det er helt hårreisende. Tror renholdet er betydelig verre enn folks verste tanker. Det eneste som (så vidt jeg vet) vaskes ordentlig er operasjonsstuer. Alt utover det er det helt tilfeldig, vil jeg si. Jeg jobbet et sted tidligere hvor de hadde en sykepleierstudent på dagvakt hver dag, utelukkende til avdelingsvedlikehold (vasking, rydding, påfyll av skap osv), med tydelige rutiner for hva som skulle vaskes. Der var det også veldig rent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 20. september #11 Del Skrevet 20. september (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommenterte i et annet innlegg, men siden jeg ser dette daglig, så kan det være flere som trenger å høre det. Det er rimelig ekkelt å ta med noe på sykehuset som ikke kan vaskes (eventuelt ikke med en gang) etterpå, men brukes hjemme. Feks ammepute, hodepute etc. Kjøp deg et par billige slippers på Rusta etc som du kan kaste etterpå, men bruke under fødsel, i dusjen, til og fra do osv. Det er så utrolig mye ekkelt på gulvene på føde/barsel og renholdet er så som så. Får helt hetta av alle som går rundt i barføtter på gulvet/dusjen 🤢 Fostervann/blod/oppkast/urin/avf er ikket ukjent fenomen på gulv rundt om på føde/barsel. Og enda verre - lar søsken krabbe rundt på gulvet 😫 "Åh så søt han er som leker med knappene på senga" Grøss.. 😵💫 Mvh barnepleier på føde/barsel Anonymkode: 47a1e...a3c Meget snodig formuleringer av en profesjonell.. 😂 Endret 20. september av no shame 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #12 Del Skrevet 20. september no shame skrev (1 time siden): Meget snodig formuleringer av en profesjonell.. 😂 "Ok" 🥹🤣 Beklager at det ikke var mer velformulert. Tar det med meg videre i forbedringsarbeidet som profesjonell 🥳 Anonymkode: 47a1e...a3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #13 Del Skrevet 20. september Legger man ammeputa på gulvet eller i dusjen da? Og slippers kan man fint vaske og sprite om man vil, så trenger ikke kjøpe nye og kaste. Anonymkode: bf241...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. september #14 Del Skrevet 20. september (endret) Greia er vel at det går bra i 99,99% av alle tilfeller. Mennesker skal omgi seg med bakterier. Masse bakterier. Jeg har blitt bedre på å ikke vaske hendene eller sprite de så mye som før og det går faktisk så bra at jeg ikke lenger er syk. 😅 Jeg vasker alltid hendene når jeg kommer hjem etter å ha vært ute, men når jeg er ute og går i byen så kan jeg f.eks kjøpe meg en pølse og spise denne med bare hendene uten dette papiret rundt. Vasker heller hendene etterpå hvis jeg får ketchup på fingrene og blir klissete. Rundt nyfødte hadde jeg selvfølgelig vært mer forsiktig da, men barn over en viss alder og resten av livet så tåler vi MYE. Bare tenk hvor ekkel telefonen vår er. Den alene har så mye bakterier at det å vaske seg på hendene vel egentlig er ganske unyttig. Folk tar på den både før og etter håndvask og da er jo egentlig poenget med håndvask borte. 😅 Ingen normale folk vasker telefonen så ofte som de vasker hendene. Og barnehager er sinnsykt ekle de også. Folk som ikke skifter klær og bader barna sine etter barnehagen drar med seg veldig mye ekkelt hjem. Endret 20. september av Blåttvann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. september #15 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kan ikke bli helt OCD heller da.. putetrekk kan faktisk vaskes. Og ja enig i at dusjene på noen sykehus er litt ekle, på avdelingene. Ville brukt slippers eller noe der selv sånn helst. Men likevel, de fleste av oss har dusjet i svømmehall og litt her og der før. Og man dusjer jo med vann så beina blir jo vasket Man går joikke ut av dusjen og har masse blod under føttene. På barselhotellet på Ullevål syntes jeg det var helt rent og fint, gadd ikke bruke slippers når jeg dusjet der. Det gikk fint, fikk ingen skumle sykdommer på føttene 😄 Anonymkode: d9f22...99b Litt annerledes på hotellet enn felles dusjen/doen på en sykehusavd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #16 Del Skrevet 20. september Blåttvann skrev (1 time siden): Greia er vel at det går bra i 99,99% av alle tilfeller. Mennesker skal omgi seg med bakterier. Masse bakterier. Jeg har blitt bedre på å ikke vaske hendene eller sprite de så mye som før og det går faktisk så bra at jeg ikke lenger er syk. 😅 Jeg vasker alltid hendene når jeg kommer hjem etter å ha vært ute, men når jeg er ute og går i byen så kan jeg f.eks kjøpe meg en pølse og spise denne med bare hendene uten dette papiret rundt. Vasker heller hendene etterpå hvis jeg får ketchup på fingrene og blir klissete. Rundt nyfødte hadde jeg selvfølgelig vært mer forsiktig da, men barn over en viss alder og resten av livet så tåler vi MYE. Bare tenk hvor ekkel telefonen vår er. Den alene har så mye bakterier at det å vaske seg på hendene vel egentlig er ganske unyttig. Folk tar på den både før og etter håndvask og da er jo egentlig poenget med håndvask borte. 😅 Og barnehager er sinnsykt ekle de også. Folk som ikke skifter klær og bader barna sine etter barnehagen drar med seg veldig mye ekkelt hjem. Altså, mobilen min får jevnlig hilse på både antibac, såpe og rennende vann. Vasker du aldri mobilen? 😭 Anonymkode: 989e4...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #17 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommenterte i et annet innlegg, men siden jeg ser dette daglig, så kan det være flere som trenger å høre det. Det er rimelig ekkelt å ta med noe på sykehuset som ikke kan vaskes (eventuelt ikke med en gang) etterpå, men brukes hjemme. Feks ammepute, hodepute etc. Kjøp deg et par billige slippers på Rusta etc som du kan kaste etterpå, men bruke under fødsel, i dusjen, til og fra do osv. Det er så utrolig mye ekkelt på gulvene på føde/barsel og renholdet er så som så. Får helt hetta av alle som går rundt i barføtter på gulvet/dusjen 🤢 Fostervann/blod/oppkast/urin/avf er ikket ukjent fenomen på gulv rundt om på føde/barsel. Og enda verre - lar søsken krabbe rundt på gulvet 😫 "Åh så søt han er som leker med knappene på senga" Grøss.. 😵💫 Mvh barnepleier på føde/barsel Anonymkode: 47a1e...a3c Hei Barnepleier. Jeg er sykepleier og vil si dette gjelder overalt på sykehuset, ikke bare føde- og barsel. Er det en plass man kan bli syk og utsatt for smitte, er det der. En grunn til at vi hverken har med klær eller sko brukt på jobb hjem igjen. Anonymkode: d1364...b4d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. september #18 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså, mobilen min får jevnlig hilse på både antibac, såpe og rennende vann. Vasker du aldri mobilen? 😭 Anonymkode: 989e4...ff7 Jeg vasker ikke mobilen så ofte som hendene nei. Det kjenner jeg ingen som gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #19 Del Skrevet 20. september Nå er vel problemet i dag mer at vi er utsatt for veldig lite rundt oss, og vasker oss i hjel. Det finnes en mellomting. F.eks bruk sandaler i dusjen på føde, tenk litt ekstra renhold rundt en nyfødt, men man trenger jo ikke gå gjennom sanering på vei ut fra føden hvor alt man har brukt, tatt i og sett på skal kastes. Sandaler fra Rusta for å kaste? Tenk litt miljø da. Hva med å heller si at det kan være greit å vaske over sandalene når man kommer hjem? Hiv de i maskina da. Vask klær du har subba rundt på barsel med, men det gjør man vel uansett? De må jo ikke brennes opp akkurat. Barsel er ikke en smittefarlig infeksjonspost. Det rengjøres, men ja, man kommer kanskje i kontakt med andres bakterier likevel. På samme måte som på hotell. Fly. Restaurant. Buss. Butikken. Det går stort sett bra, eller ? Anonymkode: f5dc9...91b 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #20 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei Barnepleier. Jeg er sykepleier og vil si dette gjelder overalt på sykehuset, ikke bare føde- og barsel. Er det en plass man kan bli syk og utsatt for smitte, er det der. En grunn til at vi hverken har med klær eller sko brukt på jobb hjem igjen. Anonymkode: d1364...b4d Det handler vel mest om at jobbantrekk er uniform, og at skoene er jobbsko. Dere er også i kontakt med mange ulike pasienter hver eneste dag, og utfører prosedyrer som gir nærkontakt. Det stiller seg litt annerledes til en barselkvinne som skal bo på et rom andre har bodd på. Anonymkode: f5dc9...91b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå