Gå til innhold

Halloweenfest for 4 åringer, negativ respons.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

Fordi de er for små. Forstår at du ønsker men jeg ville heller å gått Halloween med barna dine i gata og spist godteri sammen på kvelden. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Det hadde vi blitt veldig glad for å bli i vettet til! Veldig merkelig…

Anonymkode: a1e85...a42

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt små ennå... Og ofte er det man ikke har tid å komme 1630 på en hverdag. Det er henting etter jobb middag etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er for 4 åringer og foreldrene har ingen interesse av å måtte delta på noe sånt like etter arbeidstid. 

Ser virkelig ikke poenget med å tre "tradisjoner" som halloween nedover hodet på små barn som knapt vet hva det er eller forstår poenget med det. 

 

Anonymkode: d5f36...1cd

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss merkelig folk! Her har alle mine barn hart Halloween fest med bhg hjem til oss fra de var 4 år gamle stor stas

Anonymkode: 76075...e39

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn ble invitert på halloween fest da de var 4 og gikk i barnehagen.  Kjempestas og gøy. Dro på fest rett etter barnehagen hvor foreldre laget middag, så utkledning og deretter ut på knask eller knep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempegøy ut! Så fint at du arrangerer en inkluderende Halloween-feiring. Kanskje det er såpass lenge til at folk ikke svarer enda?

Anonymkode: 59f05...715

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine små går sammen med oss og storesøsken

Anonymkode: 4186b...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

Det vet jeg ikke, her er det helt vanlig 

Anonymkode: 1b218...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (17 minutter siden):

Fordi de er for små. Forstår at du ønsker men jeg ville heller å gått Halloween med barna dine i gata og spist godteri sammen på kvelden. 

Nei de er ikke for små 

Anonymkode: 1b218...b94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min liker ikke Halloween. Hun er kristen, men hun sier aldri de kristne meningene sine direkte. Hun sier bare at hun ikke liker Halloween, og det er innerfortstått at jeg da i er en skam som elsker halloween, å kle meg ut, å være sexy og homoerotisk med vennninne mine 

Anonymkode: 7aff4...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke er interessert i å kjøpe kostyme til 4-åringen og møte på fest kl. 16.30 på en torsdag skjønner jeg godt. Barna er for små og foreldrene har kanskje andre barn som skal kjøres på aktiviteter og ha middag og gjøre lekser og diverse. 

Anonymkode: dac9f...1e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fordi det er for 4 åringer og foreldrene har ingen interesse av å måtte delta på noe sånt like etter arbeidstid. 

Ser virkelig ikke poenget med å tre "tradisjoner" som halloween nedover hodet på små barn som knapt vet hva det er eller forstår poenget med det. 

 

Anonymkode: d5f36...1cd

Sier du det om alle tradisjoner eller kun det du vil anse som «tull» fra amerika feks? 

Anonymkode: 742da...ee1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fordi det er for 4 åringer og foreldrene har ingen interesse av å måtte delta på noe sånt like etter arbeidstid. 

Ser virkelig ikke poenget med å tre "tradisjoner" som halloween nedover hodet på små barn som knapt vet hva det er eller forstår poenget med det. 

 

Anonymkode: d5f36...1cd

Hvorfor er det mindre greit enn jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

Folk ser ut til å se forskjellig på dette. Her feirer ungene Halloween, men jeg lurer på når i opplegget ditt ungene skulle spise middag?

16:30 er veldig tidlig for mange å starte. Da rekker de heller ikke å gi barna sunn mat hjemme først.

Bår du skal servere snacks, mener du da godteri? Det blir da godteri hos deg pluss godteri ute før middag. Ungene mine hadde muligens spydd…

Er det lagt opp til at foreldre følger egne barn? Det bør det når de er så små. Kan man ta med søsken?

Kabalen søsken + middag + tidlig (jobb) kan få mange til å nøle litt. I tillegg har mange forskjellige meninger om Halloween, og noen vil vente til ungene er litt større.

Anonymkode: 4577d...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan si at min datter ( da 5 år,)var på halloween fest hjemme hos en i barnehagen...men dagen før halloween. De kledde seg ut og gikk til 6-7 naboer som viste de ville komme og banke på.

Her hadde det ikke gått uansett da vi hele familien ( bror, mamma og pappa) går knask og knep sammen vær halloween 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sier du det om alle tradisjoner eller kun det du vil anse som «tull» fra amerika feks? 

Anonymkode: 742da...ee1

Kommer helt ann på tradisjonen. Men ja disse tåpelige, konsumer baserte "tradisjonene" fra USA er absolutt på listen. Syns det er like tåpelig at små barn skal drive med Valentines Day kort i bhg og skole f.eks. 

Ser ingen grunn til at 4 åringer skal pushes inn i fest tradisjoner som ikke har noe mening på noe nivå annet enn kjøpepress, godteri og gå dør til dør. 

Maleficenta skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er det mindre greit enn jul?

Har ikke sagt det er mindre greit enn jul. 

Anonymkode: d5f36...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

Når er dette? Er det ikke over en mnd igjen? Jeg liker ikke å "binde" meg til slike avtaler så tidlig..

Anonymkode: b5cc9...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For små. Vent ett år :) 

Anonymkode: b5860...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...