Gå til innhold

Kvinner eller menn som ikke kan le av partners vitser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har personlig opplevd liknende selv. Er dette vanligere enn man tror og hva kan være grunnen for slik oppførsel?

Vedlagt bilde sier mer enn tusen ord. 😅

IMG_5822.jpeg

Anonymkode: 872fe...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist når man ikke deler humor og/eller har en humoristisk forbindelse. Jeg vil aldri mer date en jeg ikke deler det med. Vi får hverandre til å le hele tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, memen er satt på spissen men har litt sannhet i seg likevel.

Tror det handler mer om at andre mennesker er høfligere enn våre nærmeste. Humor handler jo også om kontekst. Vitsen er kanskje morsommere på lønningspils enn til morrakaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må man prøve å finne partner med samme humor som en selv. Og så kan det jo hende at partner ikke syns det er like moro når de hører samme spøken for tiende gang, just saying… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (8 minutter siden):

Hehe, memen er satt på spissen men har litt sannhet i seg likevel.

Tror det handler mer om at andre mennesker er høfligere enn våre nærmeste. Humor handler jo også om kontekst. Vitsen er kanskje morsommere på lønningspils enn til morrakaffen.

Helt enig med denne, partner er den eneste i verden jeg er komfortabel med å være ærlig til om jeg ikke syns en spøk er morsom eller ikke. Alle andre får en liten reaksjon, selv om jeg inni meg føler det er kleint at jeg ikke genuint syns det er noe morsomt. 

Hvordan en spøk leveres også. 

Har aldri hatt helt lik humor med en partner heller, er veldig dårlig på sånne dobbelt ord betydning og vitser, å må presse frem en halvdød latter, eller et pust ut smil på sånnt 😅 

Anonymkode: c7b6a...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel kanskje begrenset hvor mange år man klarer å le av de samme, lamme vitsene eller den samme døve humoren som man fant morsom de første to-tre årene. Det handler nok om at man som gift/samboer etter hvert får overdose av den samme typen humor, samme prompevitsehumor eller noe sånt. Da ler man ikke lenger.

Har merket det samme med mine venninner. F.eks sitter jeg og en venninne ved kjøkkenbordet hennes og snakker, mannen hennes kommer forbi, snakker litt og forteller et par tørre vittigheter. Jeg ler, synes det var veldig morsomt, mens venninnen sitter der med et avmålt, høflig fjes og ler ikke i det hele tatt. Noe jeg ikke skjønner, han sa jo noe morsomt? Men det har med dette å gjøre, at man etter hvert som årene går blir vant til vitsene og vittighetene, at de etter hvert låter som det samme, alle sammen. Antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Det er vel kanskje begrenset hvor mange år man klarer å le av de samme, lamme vitsene eller den samme døve humoren som man fant morsom de første to-tre årene. Det handler nok om at man som gift/samboer etter hvert får overdose av den samme typen humor, samme prompevitsehumor eller noe sånt. Da ler man ikke lenger.

Har merket det samme med mine venninner. F.eks sitter jeg og en venninne ved kjøkkenbordet hennes og snakker, mannen hennes kommer forbi, snakker litt og forteller et par tørre vittigheter. Jeg ler, synes det var veldig morsomt, mens venninnen sitter der med et avmålt, høflig fjes og ler ikke i det hele tatt. Noe jeg ikke skjønner, han sa jo noe morsomt? Men det har med dette å gjøre, at man etter hvert som årene går blir vant til vitsene og vittighetene, at de etter hvert låter som det samme, alle sammen. Antar jeg.

Jeg synes det er omvendt. Min kjære er etter 4+ år mye morsommere enn før. For nå skjønner jeg hvordan han tenker og omvendt, og vi er blitt mer vant med å utveksle humor. Noe av det gøyeste i hverdagen er å finne noe urmorsomt på nett og videresende det til min kjære, feks teite nyheter eller humor på et tema vi begge er opptatt av. 

Anonymkode: 7071e...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er omvendt. Min kjære er etter 4+ år mye morsommere enn før. For nå skjønner jeg hvordan han tenker og omvendt, og vi er blitt mer vant med å utveksle humor. Noe av det gøyeste i hverdagen er å finne noe urmorsomt på nett og videresende det til min kjære, feks teite nyheter eller humor på et tema vi begge er opptatt av. 

Venninnene mine har vært sammen med sine menn i 28-30+ år. Vi er såpass gamle :) Det er jo ganske ferskt med fire års forhold. Men uansett, du er kanskje heldig og har en mann som du har kliss lik humoristisk sans som! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Venninnene mine har vært sammen med sine menn i 28-30+ år. Vi er såpass gamle :) Det er jo ganske ferskt med fire års forhold. Men uansett, du er kanskje heldig og har en mann som du har kliss lik humoristisk sans som! 👍

Ja, jeg også ser på det som et ferskt forhold. Noe av det som var sårende i feks mitt 13 år lange forhold var at min eks ikke syntes mine vitser/historier var morsomme/ interessante. Jeg har venner jeg har hatt i 25-30 år, som jeg ikke kjeder meg med, så ser ikke hvorfor en kjæreste er annerledes, at man plutselig skal synes det de kommer med er teit. Da tenker jeg det ligger noe mer bak, av konflikter ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...