Gå til innhold

Jobbe i kommunal bolig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobbet 7 år i kommunal bolig som vernepleier og trives. Problemet er at det er ingen form for faglig utvikling, kurs, muligheter for videreutdanning eller noe. Lønna er ok, men ikke bra. Tar dog en master jeg betaler for selv.

Er det på tide å starte på en annen jobb? Bor veldig nære jobb, men kjenner at arbeidsoppgavene begynner å kjede meg litt men tenker å bli der en stund til fordi det er veldig praktisk ift logistikk i hverdag med små barn og kort vei til jobb. 

Arbeidsoppgavene består av stell, mating, gåturer og handling, medisinansvar og mye sosialt, men mye en til en og lite kollega. Merker at jeg begynner å kjede meg litt.. Men det er trygt og godt. 

Anonymkode: 0e891...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også jobbet med det i mange år, er vpl jeg også. Føler på det samme som deg. Har byttet jobb noen ganger og er ca likt på de stedene jeg har vært, så må nok over på en annen type jobb. 

Anonymkode: 60d39...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også jobbet med det i mange år, er vpl jeg også. Føler på det samme som deg. Har byttet jobb noen ganger og er ca likt på de stedene jeg har vært, så må nok over på en annen type jobb. 

ok. Hvorfor er det slik at det er så lite faglig utvikling på slike plasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leter du etter en spennende jobb prøv nødboliger😅 mer spennende en det blir det ikke 😂 

Anonymkode: 41a3f...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leter du etter en spennende jobb prøv nødboliger😅 mer spennende en det blir det ikke 😂 

Nødboliger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ok. Hvorfor er det slik at det er så lite faglig utvikling på slike plasser?

Har du prøvd og spørre på jobben om det var mulighet får og prøve og få inn flere nye ting? Kurs til dere og noe spennende nytt får beboerene? Kanskje dere kan ta dem med ut litt eller noe på noe nytt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting til jeg reagerer på er hvor lite «verdsatt» man føler seg. Jeg har ingenting imot å jobbe i kommunen, men vi får ikke så mye som gratis kaffe på jobb.. I tillegg må vi betale julebordene våre selv. Det er aldri noe «takk», og man blir bare utbrent og utnyttet jo mer man gjør. Har prøvd å forhandle til meg mer lønn, men da måtte jeg ha 60 studiepoeng å vise til, men nå har jeg bare 40 studiepoeng. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd og spørre på jobben om det var mulighet får og prøve og få inn flere nye ting? Kurs til dere og noe spennende nytt får beboerene? Kanskje dere kan ta dem med ut litt eller noe på noe nytt 

Ja, vært forsøkt i 10 år. Det eneste vi fikk var et kurs i helseplattformen. 

Kommunen har ikke penger til å sende oss på kurs. Noen må være med brukerne. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...