AnonymBruker Skrevet 21. september #81 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså? Har eg forstått deg rett: du lar bare 18-åringen din reise til utlandet dersom du er med? Anonymkode: 11d1a...3ba Er det et problem for deg at vi liker å reise sammen, alt er sp urolig merkelig på kg, stedet hvor man klarer å lage problemer av det meste Anonymkode: ec665...fc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #82 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hverken tvang eller trusler men gjensidig respekt her , det går an det skjønner du selv med regler når de er over 18 Anonymkode: ec665...fc9 Så du mener å si nei til ferie til en myndig person går under "gjensidig respekt"? Det er vel strengt tatt tvang da, hvis du sier nei. Eller hvis det er slik at du bestemmer så lenge hun er i ditt hus så er det trussel (ift å flytte ut.) Anonymkode: 344e5...49d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #83 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja really , heldigvis liker vi å reise sammen som familie vi så nei verden er ikke tryggest hjemme Anonymkode: ec665...fc9 Du mener altså at du har oppdratt et voksent menneske så godt at hun kun er i stand til å reise på ferie med deg? Du vet at en del av det å være forelder å oppdra betyr at du skal forberede barnet og gjøre det klart til å bli en robust voksen som kan leve selvstendig? Anonymkode: 344e5...49d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #84 Del Skrevet 21. september Mine foreldre kjøpte meg en enveisbillett til søramerika med beskjeden " dra ut og finn deg selv, kom tilbake når du er klar!". Anonymkode: 84fa6...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #85 Del Skrevet 21. september 18 åringer bestemmer selv, så der kan jeg ikke gi tillatelse. Hadde nok vært bekymret uansett hvor barna mine dro, men tenker at det er positivt at hun reiser med kjæresten, så lenge hn er til å stole på. Du bør gi henne generelle råd for hva hun bør tenke på både før og underveis på reisen. Anonymkode: e7ed2...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 21. september #86 Del Skrevet 21. september Noen foreldre ville kanskje si; Så lenge du bor under vårt tak, så må du følge våre regler. Hvis ikke, flytt ut og gjør hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #87 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nok en gang vi snakker sammen, akkurat som da de ville til syden alene og vi ikke anbefalte det, vi klarer å komme med argumenter og da hører de på oss Anonymkode: ec665...fc9 Nå får du svar i denne tråden basert på at du har skrevet at du vil si nei, det er ikke aktuelt så lenge hun bor hjemme. Så kommer du med masse greier om gjensidig respekt. Deretter om råd og anbefalinger som de hører på. Det er noe annet. Vi som svarer mot deg anbefaler også våre voksne barn, men vi vet at vi ikke kan si nei. Du sier nei, og du underbygger det med husregler. Nå må du bestemme deg. Sier du nei og har husregler, eller snakker dere sammen med gjensidig respekt så de til slutt ombestemmer seg etter dine råd? Er det i så fall på grunn av rådene, eller er det fordi du drar "bor-hjemme-jeg-bestemmer-kortet", men så føles det best for deg å vinkle det slik? Anonymkode: 344e5...49d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #88 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du mener å si nei til ferie til en myndig person går under "gjensidig respekt"? Det er vel strengt tatt tvang da, hvis du sier nei. Eller hvis det er slik at du bestemmer så lenge hun er i ditt hus så er det trussel (ift å flytte ut.) Anonymkode: 344e5...49d Gud bedre til kverulering. , jeg sier jeg ikke ønsker de drar feks og sp snakker vi samme. Utfra det, ingen trussel eller tvang Anonymkode: ec665...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #89 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nå får du svar i denne tråden basert på at du har skrevet at du vil si nei, det er ikke aktuelt så lenge hun bor hjemme. Så kommer du med masse greier om gjensidig respekt. Deretter om råd og anbefalinger som de hører på. Det er noe annet. Vi som svarer mot deg anbefaler også våre voksne barn, men vi vet at vi ikke kan si nei. Du sier nei, og du underbygger det med husregler. Nå må du bestemme deg. Sier du nei og har husregler, eller snakker dere sammen med gjensidig respekt så de til slutt ombestemmer seg etter dine råd? Er det i så fall på grunn av rådene, eller er det fordi du drar "bor-hjemme-jeg-bestemmer-kortet", men så føles det best for deg å vinkle det slik? Anonymkode: 344e5...49d Nei jeg har skrevet nei og at vi har regler selv om de bikker 18 år og at vi snakker sammen , ingen jeg bestemmer elller trusler , Gud bedre. Anonymkode: ec665...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #90 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener altså at du har oppdratt et voksent menneske så godt at hun kun er i stand til å reise på ferie med deg? Du vet at en del av det å være forelder å oppdra betyr at du skal forberede barnet og gjøre det klart til å bli en robust voksen som kan leve selvstendig? Anonymkode: 344e5...49d Å himmel og hav, nei han har reist flere ganger uten meg, likevel liker vi å reise sammen Anonymkode: ec665...fc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #91 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hverken tvang eller trusler men gjensidig respekt her , det går an det skjønner du selv med regler når de er over 18 Anonymkode: ec665...fc9 Nei jeg skjønner ikke at det går an å ha regler på hva en voksen person gjør utenfor husets fire vegger. Anonymkode: bd49c...edb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #92 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke sjangs, og min datter på 18 som bor hjemme og har nok respekt for sin mor til å ta hensyn til meningene hennes, hadde heller ikke hatt råd til det så nei jeg hadde ikke latt henne Anonymkode: 167d4...687 Men respekten er tydeligvis enveis. Anonymkode: bd49c...edb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21. september #93 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? hvorfor ja og hvorfor nei? takk for alle inspill Anonymkode: ed3cf...0a3 Nei, altfor ung og uerfaren til å dra så langt alene uten noe nettverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #94 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må dere overdrive sånn , nøkkelen i vårt hjem er kommunikasjon , ingen svarer sånn du skriver, det dreper enhver form for kommunikasjon og vi ønsker ikke ha det på den måten , vi snakker skikkelig sammen vi Anonymkode: ec665...fc9 Vi er også opptatt av kommunikasjon her i hus, men å nekte en myndig person og dra på ferie vil ikke jeg definere som god kommunikasjon. Anonymkode: bd49c...edb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #95 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Gud bedre til kverulering. , jeg sier jeg ikke ønsker de drar feks og sp snakker vi samme. Utfra det, ingen trussel eller tvang Anonymkode: ec665...fc9 Men om de står på sitt da? Anonymkode: bd49c...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al34n0nym1 Skrevet 21. september #96 Del Skrevet 21. september (endret) Er det rart at de unge sliter med robusthet, selvtillit, depresjoner når man ser hva slags foreldrer som oppdrar ungene sine i dag. Snakk om å sy puter under gullungene sine. Får ikke lov tilbå dra ut som 18-åring. Da skjønner man hvorfor det er så mange svakeinnstilte personer i samfunnet i dag. Endret 21. september av Al34n0nym1 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #97 Del Skrevet 21. september Er jo voksen så.... Kvinner er jo så utrolig tidligere utviklet enn menn,så dette går selvfølgelig bra. Selv hadde jeg ikke reist dit selv som 18'årin. Ikke som 50'åring heller. Anonymkode: a895f...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #98 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nei jeg skjønner ikke at det går an å ha regler på hva en voksen person gjør utenfor husets fire vegger. Anonymkode: bd49c...edb Godt vi er forskjelllige Anonymkode: ec665...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #99 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? hvorfor ja og hvorfor nei? takk for alle inspill Anonymkode: ed3cf...0a3 Stor forskjell på 18 åringer. Og hvor gammel / moden er kjæresten, hvor godt kjenner de hverandre, hvor godt kjenner dere foreldre kjæresten.... Dessuten er en 18-åring myndig. Men jeg skjønner hva du mener, ikke alle har mulighet til å reise uten støtte fra foreldre. Ville jeg latt min 18 åringe datter? Vet ikke.. uansett spiller det liten rolle for deres situasjon hva vi ville gjort. Anonymkode: 9b05d...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 21. september #100 Del Skrevet 21. september Nei. Ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå