Gå til innhold

Ville du lat din datter (18 år) reise alene til thailand i 2 uker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? 
 

hvorfor ja og hvorfor nei? 
 

takk for alle inspill

Anonymkode: ed3cf...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Latt?? Hun er voksen og bestemmer det selv 

Anonymkode: dbb6f...9e0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt talt hadde jeg vel ikke så mye jeg skulle sagt. Hun er voksen og kan bestemme selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hun er myndig som 18-åring så ikke akkurat mulig å stanse henne. 

Anonymkode: 6329a...70b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 18 åring er myndig så man har i grunn ikke så mye grunnlag for å "nekte". Og tenker at hvis hun drar med kjæreste så drar hun jo ikke alene. Da drar de jo sammen og har hverandre, det er trygghet i det. Ville bare advart de om at utifra det jeg har hørt fra folk som har reist dit så bør man være litt obs på at i Thailand så er mye av politiet korrupt, og at mange forsøker å stjele fra turister. Så bare være litt obs på det og forsiktig med verdisaker og pengene sine. Hadde ærlig talt vært mer bekymret hvis hun skulle dratt HELT alene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likt, nei. Latt, har ikke noe valg. 18 åringer bestemmer selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en 18 åring selv. Hun snakker om å reise rundt når hun er 19. jeg må jo bare godta det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-åringen bestemmer selv. Det ligger i å være myndig. Hun trenger ikke din tillatelse.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved fylte 18 har jeg ikke så mye jeg kan si uansett. Annet enn å alltid være med kjæresten, og ringe hvis det er noe.

Men jeg hadde ikke spandert ferien, hun måtte jobbet for det selv. Hjemmeboende barn som ikke studerer bør betale husleie og egen mat, klær, transport,  vaskemidler og annet.

Anonymkode: d89ba...f18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? 
 

hvorfor ja og hvorfor nei? 
 

takk for alle inspill

Anonymkode: ed3cf...0a3

JA!
Eg gjorde det som 18-åring og det var noko av det beste i livet! Thailand er trygt å reise i. 

Men 2 veker er nesten litt for lite til å få med seg så masse. 

Anonymkode: 11d1a...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene står det i overskriften. Så kommer det fram at de er et par. Selvsagt kan et kjærestepar over  18 år reise til Thailand på ferie i to uker hvis de har spart seg opp penger til det.

De bør være klar over at landet har en veldig streng narkolovgivning.

https://www.siam-legal.com/litigation/criminal-defence-drug-offences-in-thailand.php

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? 
 

hvorfor ja og hvorfor nei? 
 

takk for alle inspill

Anonymkode: ed3cf...0a3

Hun er myndig, og drar om hun vil.

Anonymkode: 60199...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Jeg bestemmer jo ikke over et myndig barn, utover å ha husregler om avkommet bor i mitt hus.

(Men Thailand er et svært trygt land for denslags og mine døtre er reisevante og street savvy, så det hadde ikke bekymret meg nevneverdig heller).

Anonymkode: 689a3...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Thailand er et godt valg for en ung person som skal reise helt alene for første gang. Det er trygt, med en godt utbygd turistindustri, og samtidig eksotisk nok til at du får følelsen av å være langt hjemmefra. 

Anonymkode: 19d32...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? 
 

hvorfor ja og hvorfor nei? 
 

takk for alle inspill

Anonymkode: ed3cf...0a3

det bestemmer hun selv, hun er myndig

Anonymkode: abf69...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand er ganske trygt, jeg har vært der 6 ganger. Både med søsteren min og med kjærester. Elsker det landet.

Bare be de om å unngå de verste turiststedene hvor det er mye sex-industri, som Bangkok og Pattaya. Ganske ubehagelig på nattestid. Der samler de kyniske seg som skal svindle og utnytte turister.

Resten av Thailand er kjempehyggelig, folka er vennlige og maten er god. For eksempel øyene sør i Thailand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? 
 

hvorfor ja og hvorfor nei? 
 

takk for alle inspill

Anonymkode: ed3cf...0a3

Er dette to reisevante ungdommer, to voksne og fornuftige ungdommer, eller det motsatte? 

Anonymkode: f2109...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye man skulle sagt når de er 18 år. De trenger ikke å be om tillatelse til noe da. Men jeg hadde ikke betalt for det ;)

 

Anonymkode: 0cefd...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og så lenge de når i mitt hus så har jeg selvsagt noe å si, regler har vi selvfølgelig etter 18 år også 

Anonymkode: ec665...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...