AnonymBruker Skrevet 20. september #21 Del Skrevet 20. september De som kommer med råd ang penger, mat eller andre ting er vel ok. Men de som bare snakker om seg selv og sminke etc, not so much. Anonymkode: 2274a...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #22 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes influencerne som deler tips og triks er irriterende de også. Det er fordi forretningsmodellen deres er å lage så mange videoer som mulig og da blir som regel kvaliteten på tipsene svært lav over tid. Enten må de gi de samme tipsene igjen og igjen eller så ender de med å komme med tips de aldri har testet ut selv og som kan være elendige råd. I tillegg så er det noe i: If you're not paying for the product, you are the product. Anonymkode: e92e9...40c Jeg tenker på utdannede folk som deler kunnskap og erfaring på nett. Dette er gjerne folk som har skrevet akademiske bøker, forskere, eller har jobbet i mange mange år og har erfaring. Ikke bare en eller annen med interesse som deler tull. Men jeg vet ikke om de regnes som influensere... jeg følger "barnelegen" på instagram f.eks, og stoler på det hun legger ut fordi hun er en utdannet spesialist med mye erfaring. Har ikke inntrykk av at hun gjør det som en forretning. Hun jobber jo som lege til vanlig. Anonymkode: a8a5a...6f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #23 Del Skrevet 21. september Jeg mener at man fortsatt er influenser eller påvirker dersom man forsøker påvirke folk til mer matnyttige ting enn å klistre på "eyelash extentions". Jeg har lært mye fra påvirkere som deler kunnskap om det å dyrke egen mat/blomster, reparere/sy klær, snekre og pusse opp selv, lage mat fra kjøkken som er ukjent for meg og diverse hobby og interiør. Synes det er supert å bli mer selvforsynt og synes det også det er deilig å drive med litt håndarbeid igjen, slik jeg gjorde som barn. Sånt kan man også bli inspirert til av influensere. Det at folk ikke har fått med seg at det finnes påvirkere som deler ting som er nyttig for samfunnet synes jeg er rart. Anonymkode: a462d...3ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #24 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg mener at man fortsatt er influenser eller påvirker dersom man forsøker påvirke folk til mer matnyttige ting enn å klistre på "eyelash extentions". Jeg har lært mye fra påvirkere som deler kunnskap om det å dyrke egen mat/blomster, reparere/sy klær, snekre og pusse opp selv, lage mat fra kjøkken som er ukjent for meg og diverse hobby og interiør. Synes det er supert å bli mer selvforsynt og synes det også det er deilig å drive med litt håndarbeid igjen, slik jeg gjorde som barn. Sånt kan man også bli inspirert til av influensere. Det at folk ikke har fått med seg at det finnes påvirkere som deler ting som er nyttig for samfunnet synes jeg er rart. Anonymkode: a462d...3ac Akkurat det jeg tenkte på og! Folk mener ofte at influensere er " Sofie Elise og slik" men det finns mange som er bra og har matnyttige ting å dele. Man siler selvsagt ut det man har nytte av og bruker det, men jeg har fått mye inspirasjon fra mange innen hage, interiør og trening . Anonymkode: dc04a...e7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #25 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 18.10): Min erfaring er at de som har gode tips i livet ifht økonomi, trening osv holder det for seg selv😜 Anonymkode: fc221...8cf Mitt inntrykk er motsatt. At de beste rådene innenfor trening, økonomi, osv er ting som er nærmest allmennkunnskap for alle som har forsøkt å lære seg dem. I tillegg til at man i løpet av svært kort tid kan lære seg de beste tipsene slik at det er helt unødvendig å følge noen influencere og i hvert fall unødvendig å betale for dyre kurs! Det vanskelige er sjeldent å lære seg hva man bør gjøre, men å faktisk følge tipsene. Det blir som med slanking. Alle som slanker seg vet jo at man må spise mindre enn man forbrenner om man skal slanke seg. Det vanskelige er å gjennomføre det. Noen trenger litt flere konkrete råd. F.eks bør man telle kaloriene man får i seg om man merker at man ikke går ned i vekt. Og andre råd som at man bør fokusere på mat som gir mye metthetsfølelse sammenlignet med antall kalorier. Samme ser man med økonomi. De som virkelig har rotet til økonomien vet som regel hva de har gjort feil og om de ikke vet så kan de bli forklart feilene på under fem minutter. MEN det å bli forklart hvordan man får orden i økonomien og å klare å følge rådene over tid er to forskjellige ting. Det vanskelige er som sagt å følge rådene, ikke å lære dem. Anonymkode: e92e9...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #26 Del Skrevet 23. september Det meste influencere lager er innhold av svært lav kvalitet. Det man typisk blir belønnet for som influencer er å lage så mye innhold som mulig og da blir kvaliteten deretter. Anonymkode: ac8f8...450 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 24. september #27 Del Skrevet 24. september Heter du INFLUENSER, så betyr det at du ikke kan noe som helst, og egentlig er unyttig. Når du har en blogg, nettside eller kanal, der du forteller om økonomi, språk, musikk og så videre, så er du jo gjerne økonom, musiker, språkviter eller noe annet. Da er det DETTE du egentlig er, først og fremst. Så har du en kanal der du formidler disse tingene. For eksempel, så tror jeg ikke at en med PhD i kjernefysikk som har YouTube-kanal med populært innhold om temaet til barn og ungdom, vil akseptere å bli kalt INFLUENSER. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #28 Del Skrevet 25. september Talkshow- og podcastintervjuer handler også som regel kun om salg. Synes denne parodien er bra: Anonymkode: ac8f8...450 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #29 Del Skrevet 25. september Folk som pilotfrue, Sofie Elise, Karianne Vilde og Anna Rasmussen er ikke bare tåpelige, men direkte farlige influencere som ikke har begrep om hva kildekritikk er for noe når de deler ut råd. Generelt synest jeg at slike reklamebyrå er ganske dårlige🤨 Anonymkode: da9da...1bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 25. september #30 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 16.19): Følger du noen influenser som virkelig har gitt deg noe nyttig i livet? Eller er alle bare overflødige? Hva tenker du? Anonymkode: dc04a...e7e Jeg tenker ikke på noen influensere. Gjør du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #31 Del Skrevet 25. september For meg har de ingen nytte , om de har for sine målgrupper vet jeg ikke, men tviler. Om de virkelig spredte nøytral god informasjon om viktige saker (ikke kosmetikk eller trening, men politikk) kan de være nyttige for enkelte. (men antagelig kun woke propagana , så kanskje like bra om de ikke driver med sånt). Anonymkode: 56f90...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #32 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 17.38): Det er fordi det er lettere å drive salg om du ikke sier du er selger. Bankene kalte jo lenge(og kanskje fortsatt?" selgerne sine for rådgivere. For kundene stolte mer på noen som kalte seg rådgiver enn selger. Anonymkode: e92e9...40c Ja, vet jo det. Synes at spaden bør kalles for nettopp det. At media også støtter de med å kalle de influensere, hjelper ikke akkurat. Synes også at de i bankene burde bli kalt noe helt annet enn rådgivere. De tenker jo først og fremst på banken, det er der deres lojalitet ligger. ‘Rådgiver’ er rett og slett misvisende overfor kundene. Anonymkode: 0ce84...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #33 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Talkshow- og podcastintervjuer handler også som regel kun om salg. Synes denne parodien er bra: Anonymkode: ac8f8...450 Og derfor bruker ikke jeg tid på det. Ei heller typiske kvinnemagasiner. Parodien er spot on 😂 Anonymkode: 0ce84...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #34 Del Skrevet 25. september Er alle influensere virkelig unyttige? JA Anonymkode: 48ab3...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #35 Del Skrevet 25. september Bruker youtube mye for praktiske tips, feks reparasjon av bilen, fikse ting i hjemmet, strikking eller friluftsliv. Om jeg lurer på nye steder og hvordan det ser ut der og jeg ønsker å reise dit, f.eks en DNT hytte, et ørretvatn eller i utlandet, søker jeg opp stedet på Instagram og bruker #. Færre enn 100 innlegg er alltid bra, for da veit jeg det ikke er masse folk der. Om det er influensere jeg får denne informasjonen av bryr meg ikke. Men da er jeg på forhånd «påvirket» fordi jeg søker et spesifikt tema. Gidder ikke å sitte og scrolle meningsløst ellers. Anonymkode: 4c0f5...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #36 Del Skrevet 25. september Enkelte kan jo være morsomme/interessante, men i min verden er alle som tilhører Sofie E. & co totalt unyttige, ingen ville savnet dem mer enn et par dager om de forsvant (da tenker jeg på følgerne deres, de finner alltids noen andre å følge). Jeg klarer ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor jeg skal bry meg om hvilken kroppsdel de har endret på, eller hvilken mascara de synes er best. Jeg har to jenter, og de synes jo det er litt gøy å følge jenter på sin egen alder som legger ut gjenkjennelige innlegg fra livene sine, men ikke når dte bare blir klovnesminke og reklame. Mange går i fella med å bombardere SoMe med innlegg for å holde seg "relevante", og om de ser at et tema fenger litt ekstra så dobler de opp på det, og vipps så mister jeg interessen. De få jeg følger er enkelte musikere (up and coming, ikke etablerte), dansere, komikere og matinfluensere. Kikker innom en del reisevideoer, men følger ingen. Så har du copy catene som bare stjeler andres innhold, eller "reaction videos", som må være noe av det teiteste som finnes. Anonymkode: c4a0d...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #37 Del Skrevet 25. september Noe annet som irriterer meg er hvor ekstremt mye av innholdet på Youtube som nå er laget ved hjelp av kunstig intelligens. Kunstig intelligens gjør at de som jobber i sosiale medier kan lage ekstremt mye innhold på kort tid. Innholdet er også av svært lav kvalitet. Kanskje er det kun en robot-stemme som leser opp noe fra en Reddit-post . Anonymkode: ac8f8...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 25. september #38 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 16.19): Følger du noen influenser som virkelig har gitt deg noe nyttig i livet? Eller er alle bare overflødige? Hva tenker du? Anonymkode: dc04a...e7e Ikke bare unyttige, men selvinteressen de har i å tjene mest mulig penger ved å gjøre minst mulig arbeid skaper bisarre situasjoner som vi ikke hadde akseptert i arbeidslivet ellers. Om det dreier seg om å selge uetiske ting, rene scams som crypto eller helseprodukter som ikke virker, reklamere for f.eks. alkohol osv, så er dette en gruppe som ikke bidrar til annet en sin egen lommebok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 25. september #39 Del Skrevet 25. september Martine Halvorsen og helsesista liker jeg. Men jeg ser heller maling tørke enn å følge influensere som utelukkende spiller på restylane, Aker brygge og siste kjøp innen mote og hudpleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #40 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 8.30): Jeg mener at man fortsatt er influenser eller påvirker dersom man forsøker påvirke folk til mer matnyttige ting enn å klistre på "eyelash extentions". Jeg har lært mye fra påvirkere som deler kunnskap om det å dyrke egen mat/blomster, reparere/sy klær, snekre og pusse opp selv, lage mat fra kjøkken som er ukjent for meg og diverse hobby og interiør. Synes det er supert å bli mer selvforsynt og synes det også det er deilig å drive med litt håndarbeid igjen, slik jeg gjorde som barn. Sånt kan man også bli inspirert til av influensere. Det at folk ikke har fått med seg at det finnes påvirkere som deler ting som er nyttig for samfunnet synes jeg er rart. Anonymkode: a462d...3ac Det finnes defintivt fornuftige SoMe-folk som promoterer politikk og bærekraft, men de drukner dessverre i idiot-influensere som MammatilMichelle, Pilotfrue og Fotballfrue. Influenser er et skjellsord av veldig gode grunner. De er selgere, som til og med selger ungenes privatliv i form av ungenes fødsler, dåp, fritidsaktiviteter og soveromsinteriør. Anonymkode: 2ce93...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå