AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #1 Skrevet 20. september 2024 Hei! Jeg er i midten av 20-årene og har bodd sammen med kjæresten min i flere år nå. Vi var sammen ett års tid før vi flyttet sammen. Jeg studerer fulltid og samboer jobber 100%. Vi begge har ADHD. Jeg har lagt merke til nå det siste året er at han er veldig dårlig til å ta initiativ til husarbeid og aktiviteter vi kan gjøre sammen. Jeg må mase på han for at husarbeidet skal bli gjort, og ofte får jeg «jeg orker ikke», «jeg gidder ikke» tilbake. Hvis jeg har vært borte noen dager, så kommer jeg hjem til en rotete og skitten leilighet. Han «ser ikke behovet» for et rent og ryddig miljø rundt seg. Det er flere ganger jeg har sagt til han at jeg føler meg mer som mor enn partner. Det har blitt litt bedre etter mas fra meg, men fortsatt ikke optimalt. jeg har en allergi som han er fullstendig klar over, men allikevel så støvsuger han bare, han ser ikke poenget i å både støvsuge og vaske. ofte da han kommer hjem fra jobb så setter han seg enten på PC’en for å spille eller så sitter i en sofaen med mobilen for å lese. Han er konstant på skjerm og er ikke helt tilstede mentalt. Han er fysisk der, men emosjonelt fraværende. Jeg føler meg så alene i forholdet. Jeg er helt utslitt av å ha alt ansvaret hjemme, i tillegg til den mentale lasten. Hvor jeg minne han på ulike ting, hvis ikke blir det glemt. Jeg føler jeg har begynt å bli skikkelig bitter pga dette, da det har foregått over flere år. Går det an å redde dette? Jeg har begynt å miste følelsene for han. Jeg er redd for å kommunisere denne delen til han, da jeg ikke vil at han skal bli lei seg. Det skal sies at han er deprimert og dette er noe han får hjelp for nå, men jeg er redd det kanskje er for seint. Anonymkode: 16775...154 2