Gå til innhold

Hvordan få bedre selvbilde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har veldig dårlig selvbilde. Jeg hater meg selv til tider men får det meste er jeg glad i meg selv og føler mer at andre aldri kan være glad i meg. Vet at det er mye galt med meg sånn sosialt er jeg dårlig og jeg er litt overvektig. Jeg har alltid hatt dårlig selvbilde men det har tatt seg skikkelig opp de siste ukene. Tror det kan henge sammen med når jeg ble syk gikk jeg ned 6 kilo fort og når jeg sa til min far at jeg vurderte og gå til legen så sa han at jeg ikke burde får det var jo bra jeg gikk ned selvom det er pga jeg er vært lenge syk. Tror det satte igang det ekstreme som er nå hvor jeg føler hver gang jeg ringer noen at de ikke vill prate med meg tilogmed vist de ringer meg. Jeg føler alle hater meg og går i mot meg selvom jeg ikke synes de er slemme. Jeg synes synd på folk som har en relasjon til meg og føler de burde kutte meg ut. Hva kan jeg gjøre får og få selvtilliten tilbake? Hadde får ikke lenge siden selvtillit nokk til at jeg dreit i hva andre tenkte om både utseende og personeligheten min å tenkte at de som liker meg er jo der uansett nå er selvtilliten så jeg tror de som er med meg hater meg

Anonymkode: 08c59...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det foreldrene våre sier til oss har veldig stor innvirkning på hvordan vi føler angående oss selv... Det foreldrene våre sier om oss er sannheten for oss når vi er barn og det fortsetter ofte å ha veldig stor betydning for oss når vi er voksne. Når faren din sier at du ikke skal dra til legen med helseproblemene dine fordi det er viktigere å være tynn enn å være frisk... ja, da sier han på en måte at din verdi er liten, og din verdi er utseendet og overflate... Du tror han på det (som er naturlig siden han er din far) og det får ringvirkninger i hele ditt liv. Jeg vil tippe at han kanskje har sagt liknende ting til deg siden du var et lite barn? Og at dette kan være mye av grunnen til at du har hatt dårlig selvbilde så lenge du kan huske. Men jeg kan selvfølgelig ta feil.

Anonymkode: 866cf...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det foreldrene våre sier til oss har veldig stor innvirkning på hvordan vi føler angående oss selv... Det foreldrene våre sier om oss er sannheten for oss når vi er barn og det fortsetter ofte å ha veldig stor betydning for oss når vi er voksne. Når faren din sier at du ikke skal dra til legen med helseproblemene dine fordi det er viktigere å være tynn enn å være frisk... ja, da sier han på en måte at din verdi er liten, og din verdi er utseendet og overflate... Du tror han på det (som er naturlig siden han er din far) og det får ringvirkninger i hele ditt liv. Jeg vil tippe at han kanskje har sagt liknende ting til deg siden du var et lite barn? Og at dette kan være mye av grunnen til at du har hatt dårlig selvbilde så lenge du kan huske. Men jeg kan selvfølgelig ta feil.

Anonymkode: 866cf...6a5

Ja han sa mye stygt til både barna og mamma. Besvimte når jeg falt ut av andre etasje engang og han bare sjekka om jeg våkna sparka i meg og satte seg i sofaen og sa til mamma at vi hadde ikke råd til legen. Samme type greie skjedde også med søsken. Har ikke tenkt på at det henger i sammen siden vi enda har en grei relasjon i voksen alder. Merker jeg tåler lite klaging av han da han har en tedens til og være negativ. Men ja det kan kanskje stemme 

Anonymkode: 08c59...b21

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...