Gå til innhold

Er dette en litt artig måte å bevise et poeng eller er det stygt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme i mammapermisjon og bruker en del tid på å finne, handle og lage mat av gode råvarer. Jeg lager det jeg kan fra bunnen (innenfor rimelighetens grenser) og prøver å ha lite ultraprossesert mat i hverdagene. Det koster litt ekstra krefter, men det er viktig for meg. Samboeren min og barnet vårt kommer hjem fra jobb og barnehage hver dag til en bra middag som står klar på bordet. Vi er enige i denne fordelingen av oppgaver, og samboeren min er helt enig i at jeg skal stå for middagsplanleggingen, for det er viktig for ham også at barnet vårt får sunne og gode middager, og det hadde det ikke blitt ellers. Sånn sett har jeg fått frie tøyler i hverdagen, så bestemmer han mer av helgematen.

I går var han litt ubetenksom og presterte å si at han syntes maten var helt middels. Måten han sa det på var frekk og egentlig helt ute av karakter for ham. Jeg svarte at det er lov å mene, men det var en veldig unødvendig kommentar. Det sa han seg enig i og beklagde, og så var vi ferdige å prate om det. Likevel har jeg lyst å "ta igjen" ved å ha noe helt tullete til middag neste uke for så å late som ingenting. Tenker f. eks. spagetti med middagspølse (med skinn!) helt uten annet tilbehør eller saus. Eller kanskje nudler helt uten tilbehør? Jeg synes det er litt morsomt, i tillegg til at han virkelig skal få smake helt middels mat. Skal sørge for at vi verken har ketsjup eller annet han kan bruke som saus også.

Spørsmålet mitt er om dette er stygt gjort når han faktisk beklagde seg med en gang? Jeg mener ikke å være langsint, men jeg synes han fortjener å spise noe jeg absolutt ikke har lagt sjela i, så setter han kanskje mer pris på de "middels" rettene jeg lager til vanlig. For jeg tenker at kommentaren ikke kom ut av det blå.

Anonymkode: 8143f...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du litt for lite å gjøre eller er du bare hevngjerrig?

Anonymkode: 14fa4...094

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er et sikkert tegn på at du har gått hjemme for lenge 🙈 

Vi kødder også med hverandre, men når det har gått en hel uke, og det er snakk om middag. Vet ikke helt hvor morsomt det egentlig er? 

Tenker mer hevngjerrig, passiv aggressiv og selvhøytidelig. 

Anonymkode: 5fe6d...1d9

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er hjemme i mammapermisjon og bruker en del tid på å finne, handle og lage mat av gode råvarer. Jeg lager det jeg kan fra bunnen (innenfor rimelighetens grenser) og prøver å ha lite ultraprossesert mat i hverdagene. Det koster litt ekstra krefter, men det er viktig for meg. Samboeren min og barnet vårt kommer hjem fra jobb og barnehage hver dag til en bra middag som står klar på bordet. Vi er enige i denne fordelingen av oppgaver, og samboeren min er helt enig i at jeg skal stå for middagsplanleggingen, for det er viktig for ham også at barnet vårt får sunne og gode middager, og det hadde det ikke blitt ellers. Sånn sett har jeg fått frie tøyler i hverdagen, så bestemmer han mer av helgematen.

I går var han litt ubetenksom og presterte å si at han syntes maten var helt middels. Måten han sa det på var frekk og egentlig helt ute av karakter for ham. Jeg svarte at det er lov å mene, men det var en veldig unødvendig kommentar. Det sa han seg enig i og beklagde, og så var vi ferdige å prate om det. Likevel har jeg lyst å "ta igjen" ved å ha noe helt tullete til middag neste uke for så å late som ingenting. Tenker f. eks. spagetti med middagspølse (med skinn!) helt uten annet tilbehør eller saus....

Anonymkode: 8143f...1f5

Kanskje han vil like det? Både spaghetti og pølser er jo godt. 

Er vel ikke rart om mat som også skal kunne spises av en liten baby, ikke er så spennende.

Anonymkode: d9645...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er humoren i det; jeg forstår det virkelig ikke.

Anonymkode: 82d69...070

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig smålig, syns jeg. Du sier jo selv hvor viktig "middag fra bunnen" er for deg. 

Anonymkode: 6a993...132

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå hjelper det jo ikke om du bruker lang tid,og resultatet ikke er bra.

Hadde du vært smart, spør hva han liker da vel?

Her i huset spiser vi 99% ren mat, men mannen vil ha mye mer krydder enn det jeg vil ha.

Så jeg krydrer hans mat mer.

Smak og behag?

Anonymkode: 5201a...17c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har for lite å gjøre, tydeligvis

Anonymkode: 09663...ed6

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror dette er et sikkert tegn på at du har gått hjemme for lenge 🙈 

Vi kødder også med hverandre, men når det har gått en hel uke, og det er snakk om middag. Vet ikke helt hvor morsomt det egentlig er? 

Tenker mer hevngjerrig, passiv aggressiv og selvhøytidelig. 

Anonymkode: 5fe6d...1d9

Haha ja, det har du rett i! Har absolutt gått hjemme for lenge.

Mener ikke at han skal synes det er morsomt egentlig, men jeg hadde syntes det var litt gøy, samtidig som han hadde fått sjansen til å sette mer pris på innsatsen jeg legger i det (som han er helt enig i at jeg skal gjøre også).

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje han vil like det? Både spaghetti og pølser er jo godt. 

Er vel ikke rart om mat som også skal kunne spises av en liten baby, ikke er så spennende.

Anonymkode: d9645...93d

Nei, han fikk det til middag som barn når det var faren sin tur å lage mat, og det er en rett med dårlig rykte her i hus. Er ikke uten grunn jeg vurderer den. Babyen er for liten til å spise mat.

Anonymkode: 8143f...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok på tide at mannen tar over permisjonen nå. Regner med det ikke er så lenge til, siden ungen spiser vanlig middag hver dag. 

Anonymkode: d9645...93d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå hjelper det jo ikke om du bruker lang tid,og resultatet ikke er bra.

Hadde du vært smart, spør hva han liker da vel?

Her i huset spiser vi 99% ren mat, men mannen vil ha mye mer krydder enn det jeg vil ha.

Så jeg krydrer hans mat mer.

Smak og behag?

Anonymkode: 5201a...17c

Resultatet er jo bra. Problemet er at alt annet enn burger fra sjappa, pizza og nachos er middels i hans øyne.

Anonymkode: 8143f...1f5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoet ditt ble såret av kommentaren til mannen. Det kan gjøre vondt ❤️ Prosesser det og la det gå - hvis du ikke ønsker å skape mer splid da.

Men hvis du innerst inne er litt lei av å slave over grytene er det ikke noe veien for å velge litt enklere løsninger. Jeg tyr ofte til ovnen. Slenger alt inn i ovnen i former, så fikser det seg selv. Blir ofte sånn helt middels qua smak da, ikke gourmet. Men bedre enn nudler med ketchup 😅 😁

 

Anonymkode: 3b65b...60b

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er nok på tide at mannen tar over permisjonen nå. Regner med det ikke er så lenge til, siden ungen spiser vanlig middag hver dag. 

Anonymkode: d9645...93d

Mulig jeg har formulert meg dårlig, men vi har altså to barn. Et barnehagebarn og en liten baby som ikke spiser middag ennå.

Anonymkode: 8143f...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke heller vente til neste gang dere har sex, og idet han ferdig velter seg over på ryggen kan du si "Det der var helt middels...."

Anonymkode: ea8c7...56d

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Egoet ditt ble såret av kommentaren til mannen. Det kan gjøre vondt ❤️ Prosesser det og la det gå - hvis du ikke ønsker å skape mer splid da.

Men hvis du innerst inne er litt lei av å slave over grytene er det ikke noe veien for å velge litt enklere løsninger. Jeg tyr ofte til ovnen. Slenger alt inn i ovnen i former, så fikser det seg selv. Blir ofte sånn helt middels qua smak da, ikke gourmet. Men bedre enn nudler med ketchup 😅 😁

 

Anonymkode: 3b65b...60b

Ja, det gjorde litt vondt 😅 Er jo derfor jeg tenker på det ennå. Syklusen min er på vei tilbake etter fødsel, så jeg er nok ekstra nærtagende altså. Gidder ikke å slave over grytene når han ikke engang setter pris på det.

Anonymkode: 8143f...1f5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er hjemme i mammapermisjon og bruker en del tid på å finne, handle og lage mat av gode råvarer. Jeg lager det jeg kan fra bunnen (innenfor rimelighetens grenser) og prøver å ha lite ultraprossesert mat i hverdagene. Det koster litt ekstra krefter, men det er viktig for meg. Samboeren min og barnet vårt kommer hjem fra jobb og barnehage hver dag til en bra middag som står klar på bordet. Vi er enige i denne fordelingen av oppgaver, og samboeren min er helt enig i at jeg skal stå for middagsplanleggingen, for det er viktig for ham også at barnet vårt får sunne og gode middager, og det hadde det ikke blitt ellers. Sånn sett har jeg fått frie tøyler i hverdagen, så bestemmer han mer av helgematen.

I går var han litt ubetenksom og presterte å si at han syntes maten var helt middels. Måten han sa det på var frekk og egentlig helt ute av karakter for ham. Jeg svarte at det er lov å mene, men det var en veldig unødvendig kommentar. Det sa han seg enig i og beklagde, og så var vi ferdige å prate om det. Likevel har jeg lyst å "ta igjen" ved å ha noe helt tullete til middag neste uke for så å late som ingenting. Tenker f. eks. spagetti med middagspølse (med skinn!) helt uten annet tilbehør eller saus. Eller kanskje nudler helt uten tilbehør? Jeg synes det er litt morsomt, i tillegg til at han virkelig skal få smake helt middels mat. Skal sørge for at vi verken har ketsjup eller annet han kan bruke som saus også.

Spørsmålet mitt er om dette er stygt gjort når han faktisk beklagde seg med en gang? Jeg mener ikke å være langsint, men jeg synes han fortjener å spise noe jeg absolutt ikke har lagt sjela i, så setter han kanskje mer pris på de "middels" rettene jeg lager til vanlig. For jeg tenker at kommentaren ikke kom ut av det blå.

Anonymkode: 8143f...1f5

Kjernesunne retter er ofte smakløse og kjedelige, så det kan hende maten faktisk var middels.

Anonymkode: 19b58...26f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det gjorde litt vondt 😅 Er jo derfor jeg tenker på det ennå. Syklusen min er på vei tilbake etter fødsel, så jeg er nok ekstra nærtagende altså. Gidder ikke å slave over grytene når han ikke engang setter pris på det.

Anonymkode: 8143f...1f5

Hevn vil uansett aldri være svaret. Du bør si at det såret deg, uten å lage noe mer drama rundt det. Ærlighet er alltid fint. 

Endret av Kålrota
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke heller vente til neste gang dere har sex, og idet han ferdig velter seg over på ryggen kan du si "Det der var helt middels...."

Anonymkode: ea8c7...56d

😂 Huff!

Anonymkode: 8143f...1f5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Resultatet er jo bra. Problemet er at alt annet enn burger fra sjappa, pizza og nachos er middels i hans øyne.

Anonymkode: 8143f...1f5

Fordi du lager det på en kjedelig måte. Selvfølgelig er ting som kokt fisk med kokte grønnsaker, linser, bønner og lignende drittkjedelige og smaker lite.

Anonymkode: 19b58...26f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det gjorde litt vondt 😅 Er jo derfor jeg tenker på det ennå. Syklusen min er på vei tilbake etter fødsel, så jeg er nok ekstra nærtagende altså. Gidder ikke å slave over grytene når han ikke engang setter pris på det.

Anonymkode: 8143f...1f5

Men det er jo DU som ønsker å lage all mat fra bunn. Det er ikke noe HAN ønsker. Så bare slutt med det, hvis du ikke lenger gidder?

Anonymkode: 19b58...26f

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...