Gå til innhold

Føler meg Viggo venneløs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Mann 40.

Gikk gjennom et ekteskapsbrudd - mistet en del relasjoner til mennesker på hennes side med det. Naturlig tenker jeg. Hvertfall familie. Har min egen familie langt unna. 

Har drømmejobben, noe som gir meg en god hverdag. Sosialt der og da. Men..er helt alene ellers i ukedager og helger utenom når jeg har datteren min. 

Mine nære venner bor også langt unna. Fikk meg noen venner her via jobben min. Trodde jeg. 

har hatt en skilsmisse som var fæl og og ca 10 måneder etter det fant meg en ny kjæreste som jeg slo opp med i fjor. 

Som en konsekvens av skilsmissen fikk jeg ptsd og delte alt for mye med kollegaer og venner på jobb. Det resulterte i at disse vennene har trukket seg unna meg, er unnvikende på meldinger og har uttrykt at de ikke ønsker å høre på min «syting».  Har gått til intensiv behandling for ptsd - og har ikke ønsket medisiner men kun terapi. Er nå friskmeldt og har ingen ptsd symptomer lengre 😊

Følte meg på nytt avvist. Noe jeg synes er vanskelig å forholde meg til. Møter disse menneskene hver dag på jobb. Og føler en skam på at jeg har pratet så mye om min kjipe periode før. Så har sluttet å prate om det for en god stund siden. Er imøtekommende, og hilser på de hver dag. Klarer dog ikke å initiere til mer samtale med de etter at de sa de ikke ville høre mere om mine problemer. 

det virker også som om de ikke vet hva de skal si og det føles bare merkelig. 

Har 1-2 stk venner som er i livet mitt her nede, men de har familieliv og lite muligheter til å være sosial. Føler vansker med å få nye venner, og særlig etter alt som har skjedd. 

Føler meg så ensom og alene - og selv om jeg ikke prater om det kjipe - og fremtrer som hyggelig , glad og imøtekommende er det som om jeg er usynlig og skadd vare. Akkurat som at forhistorien påvirker hvordan andre forholder seg til meg. Kan la være å ta kontakt med folk - og ingen av de her nede tar kontakt eller spør meg om noe lengre. 

Føler meg verdiløs, stygg og grubler automatisk over små ting og bagateller. 

Er så sliten av å ikke være god nok for noen 😔 så sliten av grublingen og at jeg ikke får ting til lengre.. 

Anonymkode: 8062e...edb

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det hørtes slitsomt ut å ha det sånn. Jeg ville nok ha flyttet da jeg hadde følt det vært bedre å starte opp på en ny plass, større by. Tror jeg ville ha meldt meg inn i en klubb eller lignende for å få kontakt med folk med samme interesse. Synes forresten folka som har tatt avstand virker umodne. Det burde være en styrke å åpne seg opp, ikke gjøre at folk trekker unna. Blir stadig oppgitt over hvor barnslige og selvopptatt mennesker er når de må «Skåne» seg selv mot andres følelser, for noe tull!

Anonymkode: cdf15...b2a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen hobbyer hvor du kan møte likesinnede? Har helt ærlig inntrykk av at mange i Norge sliter med hverdagen med små barn, og har nok med å holde hodet over vannet. Forstår at det er lett å tenke at det er deg det er noe galt med, men livet er tøft for mange, selv om de fremstår som oppegående og glade. 

Jeg ville forsøkt en hobby, og uansett bør du gå mye tur i naturen. Det kommer til å hjelpe med tankekjøret ditt, og igjen gjøre det enklere å få nye bekjentskaper som fort kan ende opp som venner :)

Anonymkode: 7d5a2...ac7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er generelt ikke lett å få nye venner i voksen alder.

Tror du må jobbe med mentaliteten din. Tenk på alt du kan bidra med i relasjoner og andre mennesker. Ikke hva som er dårlig med deg. 

Du kan begynne med en sosial hobby. Du kan også bli besøksvenn. Bidra i språk opplæring av innvandrere

Anonymkode: 3031e...98b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...