Gå til innhold

Leger som ikke håndhilser, er det vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos en revmatolog som ikke tok initiativ til å håndhilse. I dag var jeg hos psykiater som heller ikke gjorde det, bare presenterte seg med navn.

Er det noe jeg bør reagere på, eller er dette helt normalt i våre tider?

Anonymkode: a81c3...617

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt. Helsevesener sluttet å håndhilse etter korona og begynte aldri på igjen. 

  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Det holder å si Hei

Anonymkode: b0bfd...63e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man håndhilse? Jeg liker ikke å håndhilse, da jeg ser hvor mange som slurver med håndvask! Folk som tror de er så renslige fordi de vasket hendene før de gikk hjemmefra, for deretter skrolle på mobilen med bakterier fra mat og andre bakterier fra man tørket seg under nesa. I tillegg tok man sikkert på håndtak rundt om kring, tastet kode på butikken, holdt seg i den ekle seige stangen på bussen osv osv. Også tror mange at de er rene.... 

Anonymkode: cf6f5...ba6

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege har aldri håndhilst. Jeg synes det er greit, fordi leger har jo mye nærkontakt med syke personer. 

Anonymkode: fb700...31d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk hvor utsatt helsevesnet er med bakterier, at det i det hele tatt var en trend er jo litt rart. Tryggere for oss som pasienter er det også å slippe å hilse på noen som hilser på fler enn vi kan tenke oss gjennom en dag. Vet håndvask og antibak, men de må bli slitne. 

Anonymkode: 425ed...ee4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak for å hindre smitte ! 
Det går an  å smile og si hei , det holder lenge. 

Anonymkode: c5bd7...820

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske sist jeg håndhilste på noen i helsevesenet. Det holder å møte blikket deres, si hei og ellers være hyggelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndhilste på en lege på Riksen senest på tirsdag. Så jo, mange gjør det fortsatt

Anonymkode: 166e8...bfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del i kontakt med helsevesenet i det siste og mange håndhilser fremdeles. Jeg hater det, jeg vil ikke håndhilse på leger som driver å håndhilser på andre pasienter 😄 Regner med at leger har ganske god hygiene men likevel. Hadde håpet vi alle skulle bli enige om at håndhilsning var ut etter covid men tydeligvis ikke.

Anonymkode: a4954...895

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (12 minutter siden):

Helt normalt. Helsevesener sluttet å håndhilse etter korona og begynte aldri på igjen. 

Ikke bare helsevesenet, samfunnet generelt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, synes håndhilsning er en uting.

Anonymkode: 7ba02...1ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fordi noen er helsepersonell betyr ikke at de har god hygiene. Så bare fint at de ikke tar meg i handa. 

Anonymkode: 8fb6a...e8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Håndhilste på en lege på Riksen senest på tirsdag. Så jo, mange gjør det fortsatt

Anonymkode: 166e8...bfc

Det betyr likevel ikke at "mange" gjør det... Jobber selv på sykehus, og det er en og annen som alltid skal håndhilse. De aller, aller fleste gjør ikke det. 

Anonymkode: cf6f5...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stor pike skrev (1 minutt siden):

Jeg er motsatt. Jeg synes det er frekt å ikke hilse skikkelig. 

Ja, skikkelig frekt å ikke smitte andre, sant....? (ironisk)

Hvorfor er det ikke skikkelig hilsen hvis man ikke tar hverandre i hånden?

Anonymkode: cf6f5...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare fordi noen er helsepersonell betyr ikke at de har god hygiene. Så bare fint at de ikke tar meg i handa. 

Anonymkode: 8fb6a...e8f

Enig! Folk er folk i all slags samfunn og yrker! Men at helsepersonell har god hygiene før utføring av behandlinger, det har de strenge rutiner for! 

Anonymkode: cf6f5...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tenk hvor utsatt helsevesnet er med bakterier, at det i det hele tatt var en trend er jo litt rart. Tryggere for oss som pasienter er det også å slippe å hilse på noen som hilser på fler enn vi kan tenke oss gjennom en dag. Vet håndvask og antibak, men de må bli slitne. 

Anonymkode: 425ed...ee4

Vasker ikke norske leger hendene mellom pasienter? Æsj!

Anonymkode: bf44f...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg var hos en revmatolog som ikke tok initiativ til å håndhilse. I dag var jeg hos psykiater som heller ikke gjorde det, bare presenterte seg med navn.

Er det noe jeg bør reagere på, eller er dette helt normalt i våre tider?

Anonymkode: a81c3...617

Etter Coronapandemien, har helsepersonell blitt oppfordret til å slutte å håndhilse på pasienter, fordi dette kan spre smitte, begge veier. Har su ikke fått denne endringen med deg? 

Anonymkode: 3887f...474

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...