AnonymBruker Skrevet 20. september #1 Del Skrevet 20. september Jeg var hos en revmatolog som ikke tok initiativ til å håndhilse. I dag var jeg hos psykiater som heller ikke gjorde det, bare presenterte seg med navn. Er det noe jeg bør reagere på, eller er dette helt normalt i våre tider? Anonymkode: a81c3...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 20. september #2 Del Skrevet 20. september Helt normalt. Helsevesener sluttet å håndhilse etter korona og begynte aldri på igjen. 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 20. september #3 Del Skrevet 20. september Så fantastisk, tenk om flere kunne fulgt etter. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Del Skrevet 20. september Helt normalt. Det holder å si Hei Anonymkode: b0bfd...63e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #5 Del Skrevet 20. september Hvorfor skal man håndhilse? Jeg liker ikke å håndhilse, da jeg ser hvor mange som slurver med håndvask! Folk som tror de er så renslige fordi de vasket hendene før de gikk hjemmefra, for deretter skrolle på mobilen med bakterier fra mat og andre bakterier fra man tørket seg under nesa. I tillegg tok man sikkert på håndtak rundt om kring, tastet kode på butikken, holdt seg i den ekle seige stangen på bussen osv osv. Også tror mange at de er rene.... Anonymkode: cf6f5...ba6 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Del Skrevet 20. september Min fastlege har aldri håndhilst. Jeg synes det er greit, fordi leger har jo mye nærkontakt med syke personer. Anonymkode: fb700...31d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #7 Del Skrevet 20. september Tenk hvor utsatt helsevesnet er med bakterier, at det i det hele tatt var en trend er jo litt rart. Tryggere for oss som pasienter er det også å slippe å hilse på noen som hilser på fler enn vi kan tenke oss gjennom en dag. Vet håndvask og antibak, men de må bli slitne. Anonymkode: 425ed...ee4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Del Skrevet 20. september Flott tiltak for å hindre smitte ! Det går an å smile og si hei , det holder lenge. Anonymkode: c5bd7...820 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. september #9 Del Skrevet 20. september Kan ikke huske sist jeg håndhilste på noen i helsevesenet. Det holder å møte blikket deres, si hei og ellers være hyggelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #10 Del Skrevet 20. september Håndhilste på en lege på Riksen senest på tirsdag. Så jo, mange gjør det fortsatt Anonymkode: 166e8...bfc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #11 Del Skrevet 20. september Jeg har vært en del i kontakt med helsevesenet i det siste og mange håndhilser fremdeles. Jeg hater det, jeg vil ikke håndhilse på leger som driver å håndhilser på andre pasienter 😄 Regner med at leger har ganske god hygiene men likevel. Hadde håpet vi alle skulle bli enige om at håndhilsning var ut etter covid men tydeligvis ikke. Anonymkode: a4954...895 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 20. september #12 Del Skrevet 20. september BobbySocks skrev (12 minutter siden): Helt normalt. Helsevesener sluttet å håndhilse etter korona og begynte aldri på igjen. Ikke bare helsevesenet, samfunnet generelt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #13 Del Skrevet 20. september Det er bra, synes håndhilsning er en uting. Anonymkode: 7ba02...1ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #14 Del Skrevet 20. september Bare fordi noen er helsepersonell betyr ikke at de har god hygiene. Så bare fint at de ikke tar meg i handa. Anonymkode: 8fb6a...e8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 20. september #15 Del Skrevet 20. september Jeg er motsatt. Jeg synes det er frekt å ikke hilse skikkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #16 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Håndhilste på en lege på Riksen senest på tirsdag. Så jo, mange gjør det fortsatt Anonymkode: 166e8...bfc Det betyr likevel ikke at "mange" gjør det... Jobber selv på sykehus, og det er en og annen som alltid skal håndhilse. De aller, aller fleste gjør ikke det. Anonymkode: cf6f5...ba6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #17 Del Skrevet 20. september Stor pike skrev (1 minutt siden): Jeg er motsatt. Jeg synes det er frekt å ikke hilse skikkelig. Ja, skikkelig frekt å ikke smitte andre, sant....? (ironisk) Hvorfor er det ikke skikkelig hilsen hvis man ikke tar hverandre i hånden? Anonymkode: cf6f5...ba6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #18 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare fordi noen er helsepersonell betyr ikke at de har god hygiene. Så bare fint at de ikke tar meg i handa. Anonymkode: 8fb6a...e8f Enig! Folk er folk i all slags samfunn og yrker! Men at helsepersonell har god hygiene før utføring av behandlinger, det har de strenge rutiner for! Anonymkode: cf6f5...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #19 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tenk hvor utsatt helsevesnet er med bakterier, at det i det hele tatt var en trend er jo litt rart. Tryggere for oss som pasienter er det også å slippe å hilse på noen som hilser på fler enn vi kan tenke oss gjennom en dag. Vet håndvask og antibak, men de må bli slitne. Anonymkode: 425ed...ee4 Vasker ikke norske leger hendene mellom pasienter? Æsj! Anonymkode: bf44f...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #20 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg var hos en revmatolog som ikke tok initiativ til å håndhilse. I dag var jeg hos psykiater som heller ikke gjorde det, bare presenterte seg med navn. Er det noe jeg bør reagere på, eller er dette helt normalt i våre tider? Anonymkode: a81c3...617 Etter Coronapandemien, har helsepersonell blitt oppfordret til å slutte å håndhilse på pasienter, fordi dette kan spre smitte, begge veier. Har su ikke fått denne endringen med deg? Anonymkode: 3887f...474 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå