Gå til innhold

Farge i gang uten vindu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ganske dunkelt lys fra før. Er spotter i taket. Vil male men står mellom alt fra Jotun machiato til Daydream til mørke Halvor bakke-farger. Anbefalinger? Hva har du i gangen? Gangen leder inn mot stue, som er malt i fargen kalk. Gulvet i gangen har mørkegrå stenfliser.

Anonymkode: 27b9f...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde gått for kalkgrå, eller kalk..om fargene passer til gulvet. Men hva slags smak og stil har du? Fargerik eller ton-i-ton? 
 

Tone kroken anbefaler en mørk farge i gangen. Anbefaler å høre på episoden om gang i interiørpodden.

Anonymkode: 537e4...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalk og machiato kan fort bli rosa hvis lyset er feil, særlig hvis lister/karmer er malt i bomull. Jeg har lik farge i stue og gang, og de oppfører seg helt forskjellig fordi lyset er så forskjellig. 

Siden stue er kalk ville jeg sjekket ut kalkgrå siden den er litt mer tilgivelig i forhold til å matche bomull, evnt modern beige. Du kan også velge noe som bryter mer uten å bli for tung som Daydream, f.eks skyggeblå eller antigue green. 

Anonymkode: 13851...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kalk og machiato kan fort bli rosa hvis lyset er feil, særlig hvis lister/karmer er malt i bomull. Jeg har lik farge i stue og gang, og de oppfører seg helt forskjellig fordi lyset er så forskjellig. 

Siden stue er kalk ville jeg sjekket ut kalkgrå siden den er litt mer tilgivelig i forhold til å matche bomull, evnt modern beige. Du kan også velge noe som bryter mer uten å bli for tung som Daydream, f.eks skyggeblå eller antigue green. 

Anonymkode: 13851...ff0

Matche bomull? Nå henger jeg ikke helt med? 

Anonymkode: 27b9f...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...