Gå til innhold

beregne kcal per dag

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har nå begynt mitt nye og sunnere liv :klappe:

Jeg veier 80kg, er 171 høy og er 23 år. Har aldri vært veldig tynn, men hadde flott figur i 18-20årsalderen med dagens øyne (det syntes jeg ikke da!!!!)...

Jeg ønsker å veie 67kg, og jeg har en dato som mål å nå dette, 6/6....

Kan noen beregne hva mitt kcal inntak bør være hver dag for å nå dette målet? Jeg vil trene 3-4 g i uken på en måte som antagelig vil forbrenne gjennomsnittlig 400 kcal (er ikke treningsnarkoman)...

Meldte meg inn i vektklubben i dag (grete roede) da jeg er student og synes vg er dyr når det er NESTEN det samme som klubbEN! men jeg mangler en oversikt over hva jeg burde få i meg for å gå ned...........

Kjempeflott om noen kan hjelpe meg!

Og ja, først og fremst vil jeg være glad for å bli redusert i cm, men vil ned i kg også for helsemessige grunner!

Lykke til alle sammen som har startet et nytt og bedre liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg kan ikke hjelpe deg meg antall kcal, men ville bare oppmuntre deg litt, og si at jeg også er 171 og har veid 81 kg. Nå er jeg nede på 75. Det tok ca 3 mnd med trening 2-3 ganger i uka og minst mulig godteri og kaker. Da jeg kom til 75 var jeg så fornøyd med resultatet at jeg ga meg.

Husk to saker:

Ikke start for hardt med trening. Da øker faren for skader, og du kan dessuten miste motet av at det er for hardt.

Ikke spis for lite. Da vil ikke kroppen slippe fettet så lett.

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...