AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #1 Skrevet 20. september 2024 Noen som har prøvd tannbleking hos tannlege? Fornøyd med resultatet? Anonymkode: 4eaad...a25
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #2 Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen som har prøvd tannbleking hos tannlege? Fornøyd med resultatet? Anonymkode: 4eaad...a25 Tannlegen min fraråder dette, fordi hun har gjort det selv over tid, og resultatet er at flere av tennene hennes smuldrer opp eller knekker. Noe som har medført at hun har måttet sette kroner på flere av tennene sine. (Hen er en godt voksen dame). Anonymkode: fd730...647 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #3 Skrevet 20. september 2024 Jeg kunne også ha tenkt meg å bleke noen missfargede tenner, men blir de da mer følsom for ising? Sliter med det allerede. Anonymkode: 2bd27...0a5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #4 Skrevet 20. september 2024 Tenker du mens du sitter i stolen, eller ved å få laget blekeskinner hos tannlege og bleke hjemme over noen dager? Begge deler fungerer, men jeg vil klart anbefale å bleke hjemme over noen dager. Bleking hos tannlege innebærer en mye mer intens og heftig belastning over kort tid, med en lengre enkelt-sesjon og et kraftigere middel (forskjellen er vanligvis prosentandelen karbamidperoksid). Sterkere blekegel innebærer større risiko for misfarging, skade og ising. Risikoen er ikke stor, altså, det er en grunn til at ansvarlige tannleger også tilbyr det, og da er man jo ferdig med en gang. Men hvis du kan gjøre det med litt mindre sterkt middel over flere dager er det bedre for tennene. Du får nøyaktig like hvite tenner av å bleke på den måten, eneste forskjell er at det tar noen dager. Du kan igrunn bare se an resultatet dag for dag og gi deg når du er happy. Selv er jeg storfornøyd med resultatet. Tannlegen min gjorde en full sjekk og rens først og gjorde en vurdering av om tennene mine egnet seg for bleking, og du bør ikke finne på å sette igang med "profesjonell" bleking uten å sørge for at tennene er renset for tannstein og sjekket for hull. Jeg bleket så en halvtimes tid pr. kveld i 5-6 dager, passet litt på fargen på det jeg spiste og drakk da og like etterpå, og ga meg før jeg fikk noe unaturlig hvite tenner. Merker ingen forskjell i følsomhet for ising. Jeg har blekeskinnene liggende hjemme, og har fortsatt igjen en god del blekemiddel fra sist. Har ikke sett behov for å bleke noe mer, men siden jeg har både skinnene og avtrykket av kjeven liggende trenger jeg ikke ta noe nytt avtrykk om jeg vil bleke igjen om 1-3-5-10 år heller. Anonymkode: 224a3...437
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå