Gå til innhold

Normalt at barn er så mye syke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 16.17):

Min 1 åring er sjeldent syk heldigvis 😊

Anonymkode: f950b...310

Så utrolig relevant for tråden 😊

Anonymkode: 7f51e...9f3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i barnehage og kan si med en gang at det er helt vanlig at barna er mye syke den første tiden etter barnehagestart og litt utover! Det er mye sykdom, spesielt i høst-og vinterhalvåret, og sykdom smitter raskt på avdeling. Noen er lettere mottakelig for smitte enn andre, dette varierer fra barn til barn, men min erfaring er at det stabiliserer seg etterhvert 🥰 Om barnet har tarmsykdom er det nok enda mer mottakelig for smitte, og dette kan man gjerne si ifra om på avdeling, slik at det kan følges opp ordentlig.

Skjønner at man kan oppleve at de ansatte har lav terskel for å ringe hjem, men allmenntilstanden vurderes alltid, barn trenger ikke å ha feber for å være dårlig nok til å være i barnehagen, om de f.eks gråter mye, sover dårlig/spiser lite og virker slitne og utilpasse, har de det ofte best hjemme🥰 I barnehagen er det høyt tempo, mye lyd og støy. Et barn trenger rolige omgivelser og hvile for å bli frisk/ikke bli dårligere, om man holder barnet hjemme til det er helt friskt, unngår man gjerne ny runde med sykdom kort tid etterpå. Det er som med voksne, om man går på jobb når man kanskje burde vært hjemme, får ikke kroppen hvile og man rekker ikke å bli frisk før man blir dårlig igjen. Immunforsvaret svekkes, og sånn går den evige runddansen 🤷‍♀️

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber i barnehage og kan si med en gang at det er helt vanlig at barna er mye syk den første tiden etter barnehagestart og litt utover! Det er mye sykdom, spesielt i høst-og vinterhalvåret, og sykdom smitter raskt på avdeling. Noen er lettere mottakelig for smitte enn andre, dette varierer fra barn til barn, men min erfaring er at det stabiliserer seg etterhvert 🥰 Om barnet har tarmsykdom er det nok enda mer mottakelig for smitte, og dette kan man gjerne si ifra om på avdeling, slik at det kan følges opp ordentlig.

Skjønner at man kan oppleve at de ansatte har lav terskel for å ringe hjem, men allmenntilstanden vurderes alltid, barn trenger ikke å ha feber for å være dårlig nok til å være i barnehagen, om de gråter mye, sover dårlig og virker slitne og utilpasse, har de det ofte best hjemme🥰 I barnehagen er det høyt tempo, mye lyd og støy. Et barn trenger rolige omgivelser og hvile for å bli frisk/ikke bli dårligere, om man holder barnet hjemme til det er helt friskt, unngår man gjerne ny runde med sykdom kort tid etterpå. Det er som med voksne, om man går dårlig på jobb når man egentlig burde vært hjemme, får ikke kroppen hvile og man rekker ikke å bli frisk før man blir dårlig igjen. Immunforsvaret svekkes, og sånn går den evige runddansen 🤷‍♀️

Takk for svar ❤️ Jeg opplever ikke at de ringer for ofte altså, vi ønsker mye heller at de skal ringe om han har en dårlig dag og er utslitt enn at vi skal få vite det når vi henter. 

Det jeg ikke får til å gå opp er hvisdet er vanlig med såpass mye sykdom, ville jo de fleste barna vært borte i et par uker i måneden de første årene i barnehagen. Da hadde det jo knapt nok vært barn tilstede? For ti år siden jobbet jeg i barnehage og da var det selvsagt perioder med sykdom, men sjelden mer enn ett eller to barn borte og nesten aldri borte i ukesvis..

Har du noen kilde på at tarmsykdom føret til mer sykdom. Er mange som sier det, men skulle gjerne hatt det skriftlig for å kunne ta med til legen.

Anonymkode: fab85...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for svar ❤️ Jeg opplever ikke at de ringer for ofte altså, vi ønsker mye heller at de skal ringe om han har en dårlig dag og er utslitt enn at vi skal få vite det når vi henter. 

Det jeg ikke får til å gå opp er hvisdet er vanlig med såpass mye sykdom, ville jo de fleste barna vært borte i et par uker i måneden de første årene i barnehagen. Da hadde det jo knapt nok vært barn tilstede? For ti år siden jobbet jeg i barnehage og da var det selvsagt perioder med sykdom, men sjelden mer enn ett eller to barn borte og nesten aldri borte i ukesvis..

Har du noen kilde på at tarmsykdom føret til mer sykdom. Er mange som sier det, men skulle gjerne hatt det skriftlig for å kunne ta med til legen.

Jeg tror det kan handle mye om at barna kommer tilbake i barnehagen før de er helt friske, og så går ikke smitten over, den bare fortsetter. Forkjølelse spesielt. Angående tarmsykdom og svekket immunforsvar, så kan jeg ikke relatere selv, men jeg en kollega og venninne med kronisk tarmsykdom, som har fortalt meg dette, ut fra egne erfaringer. Har også opplevd dette med barn som har fått påvist tarmsykdom. Har barnet ditt blitt utredet for spesiell tarmsykdom, annet enn umoden tarm? Skal se om jeg finner en god kilde☺️

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (12 minutter siden):

Jeg tror det kan handle mye om at barna kommer tilbake i barnehagen før de er helt friske, og så går ikke smitten over, den bare fortsetter. Forkjølelse spesielt. Angående tarmsykdom og svekket immunforsvar, så kan jeg ikke relatere selv, men jeg en kollega og venninne med kronisk tarmsykdom, som har fortalt meg dette, ut fra egne erfaringer. Har også opplevd dette med barn som har fått påvist tarmsykdom. Har barnet ditt blitt utredet for spesiell tarmsykdom, annet enn umoden tarm? Skal se om jeg finner en god kilde☺️

Ja, skjønner. Vi er nøye på å ikke sende ham for tidlig tilbake i barnehagen, men på høsten/vinteren er det jo konstant tett nese så kan ikke holdes hjemme hele tiden.

Nei, har ikke fått påvist noen tarmsykdom. Umoden tarm og melkeproteinallergi. Han var konsant forstoppet og gikk på movicol i over ett år før det bedret seg så tarmen er virkelig ikke helt på topp. Hylte i timesvis hver natt pga magen de to første årene, bedret seg litt i sommer heldigvis. Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 7.16):

Sønnen vår var syk "hele tiden" Første året i barnehagen. Misforstå meg rett, jeg var absolutt forberedt på sykdom, men det tok virkelig helt av. Han var mer hjemme enn i barnehagen og var alltid syk i minst en uke når han først ble syk. Alle rundt meg med barn på samme alder har ikke vært i nærheten av å ha så mange sykdomsdager som oss. Et par av vennene mine har TO sykedager hele første halvåret i barnehagen. 

Jeg var delvis sykemeldt i vinter/vår og hadde det ikke vært for det så hadde alle omsorgsdagene våre vært brukt opp innen utgangen av februar. 

Jeg visste det var dyrt å ha barn, men var ikke forberedt på å måtte ha ukesvis av ulønnet permisjon eller bruke alle feriedagene på sykt barn. Vi tok det opp ned legen og spurte om muligheten til å få utvidet omsorgsdager, men skjønte at det kun er for barn som er kronisk/alvorlig syke. Han sa også at barna er mest syke det første året i barnehage og at vinteren er verst som så mange andre kunne trøste oss med, men nå står vi her to måneder inn i barnehageåret og sønnen vår er syk for femte gang. Begynner å bli lei av at folk lover oss at ting skal bli bedre når det åpenbart ikke stemmer for vår lille gutt. 

Han var syk to uker i august og 1,5 uke i september og nå er han syk igjen... Jeg er ikke lenger sykemeldt, vi har ikke familie I byen til å hjelpe oss. De er relativt ofte på besøk så innimellom kan de bistå, men ikke nok. Vi har et par omsorgsdager igjen i år, men de ryker sannsynligvis neste uke. 

I tillegg til å være syk hele tiden har han melkeallergi og umoden tarm som fører til at han ofter er plaget med magen. Synes aldri det går en uke uten at han er plaget med noe.

Nå har vi nettopp funnet ut at venter barn nummer to og jeg begynner å bli litt stressa for hvordan dette skal gå. Vi har virkelig ikke råd til å gå i ulønnet permisjon i ukesvis. Prøvde å lese om dette og ble usikker, får man dobbelt så mange dager når man har to barn? Eller er det fremdeles bare 10 dager per forelder?? Begynner faktisk å lure på om vi ikke burde ha to barn..

Hvordan syk er han da?

Anonymkode: 7d539...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, skjønner. Vi er nøye på å ikke sende ham for tidlig tilbake i barnehagen, men på høsten/vinteren er det jo konstant tett nese så kan ikke holdes hjemme hele tiden.

Nei, har ikke fått påvist noen tarmsykdom. Umoden tarm og melkeproteinallergi. Han var konsant forstoppet og gikk på movicol i over ett år før det bedret seg så tarmen er virkelig ikke helt på topp. Hylte i timesvis hver natt pga magen de to første årene, bedret seg litt i sommer heldigvis. Takk ❤️

Nei, det er forståelig. Tett nese kan man ha uten å være smittsom, det er nesten ikke til å komme unna. Jeg finner litt når jeg leser om autoimmune sykdommer, som feks Chrons, Ulcerøs colitt og IBS. Om barnet ditt er plaget med tarmen og er mye syk, kan man gjerne si at dere ønsker beskjed så snart det oppstår sykdom/smitte på avdeling, slik at dere kan velge å holde barnet hjemme. Hvis man har barn med kronisk eller langvarig sykdom kan man ha rett på inntil 20 sykedager pr kalenderår, 20 hver om man er to foreldre.  🥰 Se link:  https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/permisjoner/rett-til-permisjon-ved-barns-og-barnepassers-sykdom/

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 9.23):

Vi hadde svært lite sykdom da barna startet i barnehagen. Etter koronaen derimot har vi hatt mye sykdom. Barna er nå 10 og 13 år, og vi har aldri hatt i nærheten av så mye sykdom tidligere. Trodde det skulle bli roligere dette skoleåret, men har allerede hatt 2 runder med virus. Håper vi snart har fått herdet immunforsvaret igjen.

Anonymkode: 6030a...f04

Samme her. Mine var aldri syke i barnehage eller småskole. Fikk aldri omgangssyke eller covid, men denne sommeren. Mykoplasma, covid, kikhoste. Snørr og hosting i månedsvis. Det tar aldri slutt.

Anonymkode: 2b173...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett barn som ble mye syk og trengte 3 antibiotikakurer og to innleggelser md lungebetennelse mellom 1,5-4 år. Minste lille forkjølelse førte til surklete bryst og hoste og fikk gjerne høy feber. Fikk konstatert litt umodne lunger. Fortsatt som tenåring sliter han med at forkjølelser fører til mye hoste og snørr. Trodde i mange år han hadde forkjølelsesastma, men medisinen hadde egentlig liten effekt selv ved jevnlig bruk. 

Så kom lillesøster når eldste var to år og inkludert covid og 2 ganger influensa har hun aldri hatt feber mer enn 1 dag (mens broren hadde minst 2 dager mer og opp til 7 dager for samme influensa. Har generelt knapt hatt feber på sine 14 år, bare litt over en håndfull totalt. Aldri trengt antibiotika, aldri tett bryst, aldri vært hos legen med sykdom (kun skader)  Var lite borte fra barnehagen. 

Barn er bare ulike og immunforsvaret er ulikt godt rustet.  Eneste forskjellen mine barn ble utsatt for i sine 6-7 første måneder er at eldste fikk mer mme og grøt/glass tidlig mens yngste var fornøyd med å bli helammet til over 6 måneder.  Eldste har alltid vært stor og kraftig og yngste liten og lett. 

Anonymkode: 54077...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (7 timer siden):

Nei, det er forståelig. Tett nese kan man ha uten å være smittsom, det er nesten ikke til å komme unna. Jeg finner litt når jeg leser om autoimmune sykdommer, som feks Chrons, Ulcerøs colitt og IBS. Om barnet ditt er plaget med tarmen og er mye syk, kan man gjerne si at dere ønsker beskjed så snart det oppstår sykdom/smitte på avdeling, slik at dere kan velge å holde barnet hjemme. Hvis man har barn med kronisk eller langvarig sykdom kan man ha rett på inntil 20 sykedager pr kalenderår, 20 hver om man er to foreldre.  🥰 Se link:  https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/permisjoner/rett-til-permisjon-ved-barns-og-barnepassers-sykdom/

Takk for at du sjekket. Det er ingenting som tyder på at han har noen av de sykdommene og tviler på at melkeallergi og mye "vanlig" sykdom kvalifiserer til det, men vi skal ta en prat med legen igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det likedan de første 2 årene med barnehage.. det 3. året var også veldig preget av sykdom, men da gikk det gjerne 3 uker mellom sykdommene i det minste. Det var helt grusomt, for å være ærlig. Førstemann begynte i barnehagen rett før minstemann ble født. Minstemann var på legevakten allerede ved halvannen ukes alder. Eldstemann ble syk HVER UKE i en periode. I tillegg ble vi voksne smittet minst 50% av gangene også, vi var SÅ slitne. Jeg vet ikke om det kan kalles traumatisk, men vi er nå på 4. året med barnehagen, og jeg kaster nesten opp hver gang det er sykdom nå.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mistenker at det er en ettervirkning av pandemien. Fikk høre fra foreldrene våre at det ikke kunne være normalt å være SÅ mye syke. Helsesykepleier mente det kunne være fordi man unngikk smitte i et par år under pandemien, og at immunforsvaret ikke var opparbeidet på normal måte. Men jeg vet ikke jeg. Grusomt var det uansett.

Anonymkode: 8155c...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så utrolig relevant for tråden 😊

Anonymkode: 7f51e...9f3

Jeg er ikke den du siterer men TS spør jo om det er normalt med så mye sykdom, da er det jo litt relevant at noen svarer at nei for dem er det ikke det. For hvis kun personer med like syke barn svarer så virker det jo som at alle barn er så mye syke, og det er jo ikke tilfelle. Jeg synes det høres ut som at TS sitt barn er unormalt ofte syk og unormalt lenge syk hver gang.

Anonymkode: f41dd...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også sies for oss at vi sjelden tok ut sykt barndag, men tok halve arbeidsdagen hver hjemme og bare jobbet inn resten av uka, så kun ved viktige møter for begge eller jobbreiser betydde at vi tok ut sykt barn- eller at de var hos besteforeldre en uke og var syke der…. 

Anonymkode: 54077...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke den du siterer men TS spør jo om det er normalt med så mye sykdom, da er det jo litt relevant at noen svarer at nei for dem er det ikke det. For hvis kun personer med like syke barn svarer så virker det jo som at alle barn er så mye syke, og det er jo ikke tilfelle. Jeg synes det høres ut som at TS sitt barn er unormalt ofte syk og unormalt lenge syk hver gang.

Helt enig!

Anonymkode: 1a066...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her. Jeg ønsket selvsagt at folk skulle komme med sine erfaringer, både de med syke og ikke syke barn, men synes ikke akkurat måten denne personen skrev på var noe særlig hjelpsomt eller empatisk. De fleste som har skrevet at de ikke har det sånn har skrevet på e mindre skrytete  måte. Og siden det et en ettåring har hen sikkert ikke begynt i barnehagen som er ganske relevant fordi det ofte er da barn blir syke. Litt mer informasjon hadde altså vært nyttig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 14.44):

Jeg mener at en som er våken om natta pga hoste skal holdes hjemme. Gult snør og sliten, holdes hjemme, slapp og orker ikke vanlige ting, holdes hjemme - i tillegg til feber og smittsomme sykdommer.

Vi har cært utrolig heldige, har ikke hatt omgangssyke i hus på over 2 år. 

Anonymkode: 29d37...0cb

Enig med deg om de ikke har astma da

Anonymkode: ff7a4...762

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 14.48):

Det er små barn, ikke roboter. Så lenge barn trenger å bre hjemme, om det er grunnet feber eller mangel på søvn pga hoste, så kommer barnas behov først og de bør være hjemme. 
Jeg har kollegaer som leverer barna om morgenen, og så går de bare å venter på at barnehagen skal ringe fordi de ikke egentlig er i form til barnehagen.. men de vil prøve likevel for å få jobbet litt… det ironiske er at vi bor på et så lute sted at om en kollega sender sitt syke barn i barnehagen eller skole, så kommer det sikkert til å smitte minst to av barna til kollegaer- så alt i alt blir fraværet høyere av det.

Anonymkode: 7ed12...3d8

Eller foreldre som ikke tar tlf om de see det er fra bhg, foreldre som bruker to t på å ringe opp igjen, foreldre som leverer barn som har kaster opp på natten 

Anonymkode: ff7a4...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår var syk "hele tiden" Første året i barnehagen. Misforstå meg rett, jeg var absolutt forberedt på sykdom, men det tok virkelig helt av. Han var mer hjemme enn i barnehagen og var alltid syk i minst en uke når han først ble syk. Alle rundt meg med barn på samme alder har ikke vært i nærheten av å ha så mange sykdomsdager som oss. Et par av vennene mine har TO sykedager hele første halvåret i barnehagen. 

Jeg var delvis sykemeldt i vinter/vår og hadde det ikke vært for det så hadde alle omsorgsdagene våre vært brukt opp innen utgangen av februar. 

Jeg visste det var dyrt å ha barn, men var ikke forberedt på å måtte ha ukesvis av ulønnet permisjon eller bruke alle feriedagene på sykt barn. Vi tok det opp ned legen og spurte om muligheten til å få utvidet omsorgsdager, men skjønte at det kun er for barn som er kronisk/alvorlig syke. Han sa også at barna er mest syke det første året i barnehage og at vinteren er verst som så mange andre kunne trøste oss med, men nå står vi her to måneder inn i barnehageåret og sønnen vår er syk for femte gang. Begynner å bli lei av at folk lover oss at ting skal bli bedre når det åpenbart ikke stemmer for vår lille gutt. 

Han var syk to uker i august og 1,5 uke i september og nå er han syk igjen... Jeg er ikke lenger sykemeldt, vi har ikke familie I byen til å hjelpe oss. De er relativt ofte på besøk så innimellom kan de bistå, men ikke nok. Vi har et par omsorgsdager igjen i år, men de ryker sannsynligvis neste uke. 

I tillegg til å være syk hele tiden har han melkeallergi og umoden tarm som fører til at han ofter er plaget med magen. Synes aldri det går en uke uten at han er plaget med noe.

Nå har vi nettopp funnet ut at venter barn nummer to og jeg begynner å bli litt stressa for hvordan dette skal gå. Vi har virkelig ikke råd til å gå i ulønnet permisjon i ukesvis. Prøvde å lese om dette og ble usikker, får man dobbelt så mange dager når man har to barn? Eller er det fremdeles bare 10 dager per forelder?? Begynner faktisk å lure på om vi ikke burde ha to barn..

Huff, det kunne vært meg som hadde skrevet dette innlegget i starten av året. Føler skikkelig med dere🥵 Sønnen vår startet i bhg august 2022, og vi hadde det helt likt som du beskriver. Han var den som var mest syk av alle på sitt kull, og vi merket på andre foreldre vi pratet med, at de nesten ikke trodde oss, mtp hvor ofte syk han var. Spesielt plaget har han vært med luftveisinfeksjoner. Han hadde også mpa da han var liten baby. Her sjekket vi også alt av ører osv til øre nese hals lege, alt var normalt. Alt han dro i hus av virus, gikk også på rundgang hos oss foreldre, og vi følte vi aldri fikk hodet over vannet. Det har vært helt jævlig - jeg mistet nesten jobben(sånn seriøst) pga alt fraværet. Han er heller ikke av den "rolige" typen, og sov nesten ikke en sammenhengende natt første 2,5 året, veldig krevende når han ble syk. i form av svingende humør, sinne, gråt osv. Man blir jo helt utslitt. Jeg har ikke tall på hvor mange sykemeldinger jeg selv tok, for immunforsvaret fikk helt knekken.

Først nå etter sommeren, altså 2 år etter bhg start, så merker vi stor bedring. Sjelden syk, i så fall snufsete, men med grei allmenntilstand. Verdt å nevne at i sommer så mistenkte vi og fastlegen at han har pollenallergi, og han startet opp med medisiner (mikstur, og en nesespray). Det ble en ny unge. Aldri forkjøla etter det omtrent. Mistenker underliggende allergi har trigget mye i sommerhalvåret(evt er han muligens allergisk også mot flere ting, da faren er allergisk mot "alt"). Så nå vurderer vi å fortsette å gi medisin også etter pollensesongen. I tillegg så er den nesesprayen han bruker, en nesespray med lav dose kortison(ikke farlig, tar den selv fast, og virker kun lokalt) - betennelsesdempende. Øre nese hals sa også at denne kan tas av barn, hele livet, ingen fare. Det er nasonex, reseptfritt. 1 spray i hver nesebor på kveld. Så mistenker kanskje at siden han aldri har fått "fri" til at luftveiene får hente seg inn, grunnet at den ene infeksjonen har overlappet den andre - så har nå denne nesesprayen fått roet ned systemet der oppe. Glemte også nevne at fra han var 6 mnd-2 år, var han til oppfølging hos barnelege, da de fant at han hadde for lave verdier av noen hvite blodceller. Som gjør han mer utsatt for bakterieinfeksjoner(nå hadde han mest virus da). Men det vokste han av seg, og kan også ha påvirket.

Vi gir forresten også fast biola nå, et glass til kvelds. Samt sånne omega3 tran/d vitamin geleputer fra apoteket. Bare noen tips😇

Jeg ville gått for barn nr 2 - det blir bedre🥰 og nr 2 blir mye syk før bhg start, så da er mye allerede unnagjort. Og det trenger ikke bli det samme i det hele tatt, som med første. 

Så ville jeg gått til fastlegen igjen, og krevd mer hjelp. Si at dere begge er helt utslitt, og trenger en sykemelding for å klare å komme dere helskinnet gjennom dette. Be om henvisning til barnelege, og evt også øre nese hals igjen. Og spør om han evt burde starte på nesespray(dere kan jo teste den jeg nevnte, ifm forkjølelser), evt astmamedisin, om hoste er et problem. 

Pust med magen, dette går over - men vet det er blytungt når det står på😖❤️ Be om sykemelding, og krev henvisning til barnelege. Og hold barnet hjemme til det er helt friskt - kanskje bør han være hjemme en lengre periode for at både dere og han skal komme dere ovenpå.

Stor klem!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt i følge barnehagen. Jeg følte at det var urettferdig å sammenligne min med de som hadde gått ett år allerede for i følge noen foreldre så var de også mye syke i starten. jeg fikk ikke holde min hjemme utenom feber og spying, ikke ved vanlig forkjølelse med snørr og hoste og dårlig form. Da måtte man møte opp for å ikke bli "satt tilbake i tilvenningen". 

Anonymkode: 0b8df...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det året jentungen min startet i august hadde hun 91 sykedager frem til nyttår. Men , korona unge og prematur så ja.. mye sykdom, mye legevakt og mye lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...