Gå til innhold

Vertsgave til sjefen, smisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjefen og hans kone inviterte alle på jobben (6 stykk) på middag hjem til de, et festmåltid med flere retter på et flott pyntet bord.

Rakk ikke å kjøpe verts/vertinne gave med til middagen, da jeg har vært syk dagene før, og det har jeg dårlig samvittighet for. 

Ingen andre hadde med heller, og det gjør det egentlig bare kjipere, for de hadde fortjent en liten oppmerksomhet for å være så raus. 

Jeg har lyst å gi en blomst, eske konfekt eller lignene som takk for en hyggelig kveld nå i ettertid. Vil det være hyggelig eller bli sett på som smisk? 

Anonymkode: 6c153...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er i Bergen, om geografi har noe å si om skikk og bruk rundt dette. Jeg er i slutten av 20årende. Sjef rundt 40 tror jeg. Formel relasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig gjort av sjefen!

Jeg synes det er litt rart å komme med i etterkant egentlig, og jeg tror ikke nødvendigvis de tenker over det altså!

Om du vil gi og unngå å føler du er den ene som smisker, så kan du evt spørre om de andre vil spytte i en 50-lapp og så kjøper dere sammen som takk for laget.

Anonymkode: 69461...a7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det vil være litt rart å gi gave bare fra deg. Men dersom du spør de andre om de blir med på en felles blomst så vil det være veldig hyggelig tenker keg. 

Anonymkode: 7da75...206

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at ingen hadde med seg en vert/vertinnegave. Det var noe dere burde spleiset på. Er kollegene dine veldig unge uten kunnskap om "Skikk og Bruk"?

Det er veldig hyggelig om du sender en blomsterhilsen som takk for besøket, men sjekk om de andre også vil være med. Avslår de det, så kan de sende alene.

Anonymkode: 7de48...80e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært koselig. Enig med de andre som skriver at du kan foreslå for de andre kollegene å spleise. Hvis ikke de blir med tenker jeg det er fritt frem å gi en liten vert/vertinnegave selv. Eventuelt kan du jo også si at det er en oppmerksomhet til kona, med takk for en flott kveld og oppvartning. Da blir det kanskje litt mindre smisk og mer ren høflighet og omtanke.

Anonymkode: 5540d...5cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en gjeng med kolleger kommer til meg ville det vært enda rarere om én (eller alle) hadde med seg hver sin vertinnegave. 

Spør dine kolleger om dere skal gi en blomst etc. Men gi nå det sammen. 

Anonymkode: 812b3...00f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sjefen og hans kone inviterte alle på jobben (6 stykk) på middag hjem til de, et festmåltid med flere retter på et flott pyntet bord.

Rakk ikke å kjøpe verts/vertinne gave med til middagen, da jeg har vært syk dagene før, og det har jeg dårlig samvittighet for. 

Ingen andre hadde med heller, og det gjør det egentlig bare kjipere, for de hadde fortjent en liten oppmerksomhet for å være så raus. 

Jeg har lyst å gi en blomst, eske konfekt eller lignene som takk for en hyggelig kveld nå i ettertid. Vil det være hyggelig eller bli sett på som smisk? 

Når ingen andre har gjort noe så skal ikke du komme i ettertid og «smiske» for dette blir smisk i ettertid særlig i forhold til de andre ansatte. 
Hadde dere gått sammen alle og spleiste på noe så hadde saken vært en annen. En mulighet er jo å spleise på noe til jul?

Anonymkode: 8cefa...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...