Gå til innhold

Dere som har fått sjekket IQ'en feks i forbindelse med en utredning, hva var resultatet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv ble jeg testet i voksen alder når jeg ble utredet for adhd, og min IQ er på 128.

Anonymkode: d5137...81d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok testen på egenhånd på internett, den ble på 125 .

Anonymkode: f408f...53c

Skrevet

Tok den på sesjon for mange herrens år siden. Fikk 100 blank, noe som bekymret meg litt, for jeg var (og er) ganske dum.

Anonymkode: 90736...ab8

Skrevet

Jeg har tatt mensa testen og kunne melde meg inn, 139 :)

Anonymkode: 6b9bc...a7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selv ble jeg testet i voksen alder når jeg ble utredet for adhd, og min IQ er på 128.

140 😱🤯🤯

Anonymkode: 2ae26...679

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har tatt mensa testen og kunne melde meg inn, 139 :)

Veldig bra!!  Den er ikke så omfattende som utredning til adhd etc (flere timer med ulike kognitive oppgaver, både bygge klosser, gjøre regnestykker i hodet, quiz.. ) men tøff mtp den korte tiden. 

Jeg er medlem av mensa, men på bakgrunn av testingen for adhd. Det er flere av oss 😊

Men jeg visste ikke at de oppga spesifikt tall over 135 🙂

Skrevet

Jeg tok en test i USA og fikk 155, på andre tester har jeg fått fra 125+, så jeg vet ikke hva som er riktig jeg og strengt tatt bryr jeg meg ikke så mye som det folk fra Mensa tydeligvis gjør 😛

Anonymkode: a041a...4c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Veldig bra!!  Den er ikke så omfattende som utredning til adhd etc (flere timer med ulike kognitive oppgaver, både bygge klosser, gjøre regnestykker i hodet, quiz.. ) men tøff mtp den korte tiden. 

Jeg er medlem av mensa, men på bakgrunn av testingen for adhd. Det er flere av oss 😊

Men jeg visste ikke at de oppga spesifikt tall over 135 🙂

Er lenge siden da,tror det var 2008, men viste ikke de hadde endret noe. En dust jeg jobbet med sa at smarte menn alltid var smartere enn smarte damer så jeg meldte oss på pluss at han fikk ta med valgfri mannlig kollega og jeg valgfri kvinnelig kollega. Lang historie kort vi kunne melde oss inn og ikke de:)

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tok en test i USA og fikk 155, på andre tester har jeg fått fra 125+, så jeg vet ikke hva som er riktig jeg og strengt tatt bryr jeg meg ikke så mye som det folk fra Mensa tydeligvis gjør 😛

Anonymkode: a041a...4c0

Jeg er medlem i mensa, men ikke fordi jeg tok deres test. 

Om man er god i noe, hvorfor ikke teste hvor god? Og om man passerer inntakskrav? Enten det gjelder profesjonell musiker i KORK, sjakk eller forfatterforeningen.. Altså nettverk av folk og arrangementer. 

Folka jeg har møtt i mensa er faktisk overraskende lite opptatt av iq. På samme måte som man i forfatterforeningen antakelig snakker om absolutt alt, ikke bare tekstoppbygging og publisering. 

Merkelig fordom fra en som er så ... smart 😁

• Liker 2
Skrevet

Ble utredet for ADHD, men fikk aldri vite et eksakt tall? Psykologen sa bare at hun aldri før hadde møtt noen som regnet så kjapt i hodet. Og derfor fikk jeg ikke diagnosen 🤡

Anonymkode: 5187e...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ble utredet for ADHD, men fikk aldri vite et eksakt tall? Psykologen sa bare at hun aldri før hadde møtt noen som regnet så kjapt i hodet. Og derfor fikk jeg ikke diagnosen 🤡

Jøss... alle scorene dine skal stå i resultatet fra den nevropsykologiske utredningen. 

Psykologen snakket kanskje om at du hadde godt arbeidsminne? For nettopp arbeidsminne er noe vi med adhd sliter med. 

Skrevet

Jeg tok Mensa-testen for mange år siden og ble medlem, men husker ikke resultatet mitt. Et par år senere hadde de noe rot med medlemsdatabasen sin og sluttet å sende ut fakturaer, så da var jeg plutselig ikke medlem lenger. Ikke at det var noe stort tap. 

Anonymkode: 976d5...662

Skrevet

Testen til mensa og testen man tar for utredning av adhd etc, er vidt forskjellige. 

Anonymkode: a5b20...426

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er lenge siden da,tror det var 2008, men viste ikke de hadde endret noe. En dust jeg jobbet med sa at smarte menn alltid var smartere enn smarte damer så jeg meldte oss på pluss at han fikk ta med valgfri mannlig kollega og jeg valgfri kvinnelig kollega. Lang historie kort vi kunne melde oss inn og ikke de:)

Den med høyest iq i verden er en dame.

Anonymkode: 7ee2d...5f5

Skrevet

Adhd, tok selvtest, 110. Skal sies at jeg har veldig fatigue som påvirker det kognitive, så jeg syns det ble ganske greit score :ler:

Anonymkode: 016c7...976

Skrevet

Jøss... alle scorene dine skal stå i resultatet fra den nevropsykologiske utredningen. 

Psykologen snakket kanskje om at du hadde godt arbeidsminne? For nettopp arbeidsminne er noe vi med adhd sliter med. 

Skulle jeg fått tildelt et skriv eller noe? Tror ikke arbeidsminnet var spesielt godt, nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det eneste grunnen til at du ikke fikk diagnosen?

Testen til mensa og testen man tar for utredning av adhd etc, er vidt forskjellige. 

Anonymkode: a5b20...426

På hvilken måte?

Jeg vet forskjellen sånn sett da jeg har tatt mensa-test på nett, og det var noe helt annet enn de hos nevropsykologen, men jeg får inntrykk av at du mener noe annet?

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Skulle jeg fått tildelt et skriv eller noe? Tror ikke arbeidsminnet var spesielt godt, nei.

Jeg fikk hvertfall det, hele utredningen. Der står det om de forskjellige testene, resultater osv.

Skrevet

Min ligger under 71 😂

Anonymkode: abbe6...dc7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tok Mensa-testen for mange år siden og ble medlem, men husker ikke resultatet mitt. Et par år senere hadde de noe rot med medlemsdatabasen sin og sluttet å sende ut fakturaer, så da var jeg plutselig ikke medlem lenger. Ikke at det var noe stort tap. 

Anonymkode: 976d5...662

Så du var aldri innom Mensa-baren? Det er en opplevelse i seg selv 

Anonymkode: e2dbd...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...