Maleficenta Skrevet 20. september #21 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har i d siste lagt merke til at jeg snakker med meg selv. Tenker høyt, og diskuterer/ lufter ting… med meg selv… Er d rart, eller er d flere som gjør d? (Er ikke ruset eller psykisk ustabil) Anonymkode: 6c9a4...4b9 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #22 Del Skrevet 20. september Sjeldent jeg snakker høyt til meg selv, men min indre stemme går konstant. Der er det aldri fred å få 🥴 Anonymkode: fe3a3...d5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silviana Skrevet 20. september #23 Del Skrevet 20. september Ja, stadig vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #24 Del Skrevet 20. september Ja gjør jo det, men kanskje ikke akkurat slik du gjør? Til vanlig tror jeg at jeg ofte imiterer samtaler med noen i tankene eller bare tenker, nå må jeg gjøre det, andre greier det det er jo alltid aktivitet. Men er en som syns det er fint å lufte tanker, følelser, gjøremål, observasjoner, vanskelige ting, drømmer å få dem ut verbalt, så jeg bruker å ta lyd eller video dagbok istede for å skrive. Anonymkode: 050d3...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. september #25 Del Skrevet 20. september Jeg snakker nok ikke så ofte høyt med meg selv, men en form for indre diaglog har jeg da. Den kan gå sånn som dette: "Hmmm, fin vær i dag, kanskje jeg skal vaske vinduer? Nei, de melder regn om to dager, da gidder jeg ikke"... Høyt snakker jeg om jeg slår meg eller mister noe. Sånn "hvor i all verden la jeg den telefonen nå, da?!" Eller et par velvalgte, ikke spesielt fine, gloser om jeg sparker i et eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exinferis Skrevet 20. september #26 Del Skrevet 20. september Wait, you guys talk to other people? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #27 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Aldri snakket med meg selv, men jeg har heller aldri en stemme i hodet. Anonymkode: 6f3a8...2d8 Dette her er helt utrolig rart å lese for meg. Jeg har en stemme i hodet hele tiden.. Hvordan tenker du? Så fascinerende Anonymkode: dd81f...72a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. september #28 Del Skrevet 20. september Jeg snakker mer til meg selv enn med meg selv - mer monolog enn dialog - men jeg kan fint snakke høyt uten at det er rettet mot andre enn meg selv (og prøver å unngå å gjøre det med andre til stede...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 20. september #29 Del Skrevet 20. september Ja, det forekommer når jeg ikke har noen rundt. Typisk i bil eller hjemme alene. En ting er å «tenke høyt», som jeg anser egen høytsnakking for å være. Er det ingen rundt meg liker jeg å høre lyd, og derfor kommer noen ganger tankene ut høyt. Synes det er noe ganske annet hvis man har et sterkt behov for høy dialog og blir urolig om man ikke gjør det, mer over mot å snakke med ulike personligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #30 Del Skrevet 20. september Snakker til meg selv om smått og stort. Hvis jeg blir irritert nok snakker jeg til folka på TVn også. Når jeg ser på Dagsnytt 18 for eksempel: "Svar på spørsmålet da, din slimål!" Anonymkode: 5f84a...46b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 20. september #31 Del Skrevet 20. september (endret) Ja, jeg er med i diskusjoner på tv, kommenterer hva folk sier i intervjuer - også hvordan de sier det. Prater (kjefter) på sinken i bilen foran meg, eller han som ikke blinker osv osv 🤣 Tenker høyt på jobb… Endret 20. september av Fjugur 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #32 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har i d siste lagt merke til at jeg snakker med meg selv. Tenker høyt, og diskuterer/ lufter ting… med meg selv… Er d rart, eller er d flere som gjør d? (Er ikke ruset eller psykisk ustabil) Anonymkode: 6c9a4...4b9 Noen prosesserer best mens de snakker. Jeg kan komme med kommentarer til meg selv, eller utbrudd som "men herregud, er det mulig da", men snakker ikke så mye høyt. Tidligere hadde jeg utrolig mye gående inni hodet: diskusjoner, krangler, avstemninger, takketaler, vitser, konkurranser.. og svært ofte dyp selvkritikk Helt til jeg fikk diagnosen adhd, prøvde medisiner, og det ble rolig i hodet. Bortsett fra sanger og musikk, som surrer og går sammen med radiojingler, reklamesnutter, etc. 🤗 Anonymkode: 4b4f4...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #33 Del Skrevet 20. september Fjugur skrev (1 time siden): Ja, jeg er med i diskusjoner på tv, kommenterer hva folk sier i intervjuer - også hvordan de sier det. Prater (kjefter) på sinken i bilen foran meg, eller han som ikke blinker osv osv 🤣 Tenker høyt på jobb… Åå, alt dette gjør jeg også🙈😂 En annen ting jeg tar meg i å gjøre er at jeg halvsover på do om natten(🙈), jeg har noe greier med blæren og urinveier, så jeg kan fort sitte opp til en time på do, og når jeg våkner og må på do om natten, så hender det at jeg dupper av😏 Uansett, når jeg dupper slik, så drømmer jeg ofte at jeg er sammen med noen, stort sett barn eller mannen, og i drømmen så har vi feks en samtale gående, og da kan jeg svare på ordentlig, og dermed vekker meg selv🙈😅 Anonymkode: ae77f...381 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 20. september #34 Del Skrevet 20. september Selvsagt snakker jeg med meg selv! Av og til trenger jeg råd fra en ekspert.. Snakker mye med hunden og katten, mindre med meg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #35 Del Skrevet 20. september Så klart. Hele tiden, både positive og negative ting. Synger litt og tenker høyt. Anonymkode: bc17f...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #36 Del Skrevet 20. september Jeg snakker til meg selv ofte(stemmen i hodet). Det verste er når jeg begynner å diskutere/krangle med meg selv🫤🤷 Anonymkode: 1fe3d...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 20. september #37 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har i d siste lagt merke til at jeg snakker med meg selv. Tenker høyt, og diskuterer/ lufter ting… med meg selv… Er d rart, eller er d flere som gjør d? (Er ikke ruset eller psykisk ustabil) Anonymkode: 6c9a4...4b9 Ja, og da får jeg akkurat de svarene jeg vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 20. september #38 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker til meg selv ofte(stemmen i hodet). Det verste er når jeg begynner å diskutere/krangle med meg selv🫤🤷 Anonymkode: 1fe3d...55a Og kjefter på meg selv når jeg gjør noe dumt og lite gjennomtenkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 20. september #39 Del Skrevet 20. september Hva er så galt med å snakke med seg selv da? Et kjapt søk på Google viser at de mer intelligente menneskene prater med seg selv: https://www.yourtango.com/self/is-talking-to-yourself-a-sign-of-intelligence https://www.bbc.com/worklife/article/20170428-why-talking-to-yourself-is-the-first-sign-of-success 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #40 Del Skrevet 20. september Har alltid gjort det. Gjør det hele tiden hjemme og da er det jo greit siden ingen andre merker det. Men hender seg jeg tar meg i å gjøre det på butikken og da syns jeg det er litt kleint. Men har faktisk merket at det er egentlig ganske mange som gjør dette altså. Anonymkode: fc11a...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå