Piggsopp Skrevet 20. september 2024 #21 Skrevet 20. september 2024 Hvor gammel er du? Schizofreni opptrer gjerne i ungdommmsalder eller i tjueårene. Etter det er det svært uvanlig.
MarianneE Skrevet 20. september 2024 #22 Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er ikke dette relativt vanlig? Fra tid til annen har jeg søvnparalyse og ser ting helt tydelig idet jeg er i ferd med å våkne. Det kan være helt jævlig skummelt, f.eks. når det ser ut til å sitte noen på sengekanten min, men er heldigvis ellers harmløst. https://no.wikipedia.org/wiki/Søvnparalyse Anonymkode: 0166c...591 Tenkte på det samme fenomenet selv 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #23 Skrevet 20. september 2024 Slik flere har nevnt, søvnparalyse? Jeg våknet en natt og trodde noen hadde brutt seg inn i leiligheten og angrep oss i senga. Jeg satt hylende ved sengekanten på mannen sin side og han greide roe meg ned etter en stund. Slo på lyset, gikk rundt i leiligheten å sjekket, jeg var 100% overbevist om at det var ekte så jeg skremte selv mannen min. Anonymkode: 33738...ba2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #24 Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får føre dagbok og se om dette skjer jevnlig. Hvis ikke kan du ts det rolig, hvis motsatt, da kan du kontakte lege. Men inntil videre, sørg for å få nok søvn, hvile og mye fisk, egg, kjøtt i dietten din. Det er særdeles viktig når du har små barn du har ansvar for. Anonymkode: 802b2...e37 Nei man må jo ikke ha fisk,egg og kjøtt i dietten sin fordi man har ansvar for små barn. Anonymkode: 286b3...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #25 Skrevet 20. september 2024 Piggsopp skrev (3 timer siden): Hvor gammel er du? Schizofreni opptrer gjerne i ungdommmsalder eller i tjueårene. Etter det er det svært uvanlig. 26 år. 😓 Anonymkode: 91380...e1e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #26 Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg blir ikke noe mindre kompetent enn andre her i tråden bare fordi du er uenig med meg. Hvis TS ikke hadde sovnet så ville det vært noe helt annet. At broren har schizofreni endrer ikke det. Ville ikke kalt dette noen episode og kan vedde på at legen ikke vil være det grann bekymret. Anonymkode: 46e22...c0c Jo tydeligvis. Vet du hva som trigger sykdommen om den ligger latent? Tydeligvis ikke. Det trenger ikke svære schizofreni nå, men om hun ikke får kontroll på det som utløste episoden (jo episode. En spesifikk unormal hendelse) så kan det utvikle seg. Anonymkode: 38873...72d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #27 Skrevet 20. september 2024 Søvnparalyse? Jeg opplever det, og da se jeg for eksempel at noen stirrer på meg fra enden av sengen, følelsen av at noen sitter på brystet mitt og presser meg ned i sengen eller generelt skikkelig skumle ting. Skikkelig overnaturlig som tatt ut av en skummel film. Skremmer livet av meg. Anonymkode: c9f87...10e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #28 Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jo tydeligvis. Vet du hva som trigger sykdommen om den ligger latent? Tydeligvis ikke. Det trenger ikke svære schizofreni nå, men om hun ikke får kontroll på det som utløste episoden (jo episode. En spesifikk unormal hendelse) så kan det utvikle seg. Anonymkode: 38873...72d Jeg er også uenig med deg og jo det kan man være og fortsatt besitte mye kunnskap, men og debattere med voksne mennesker som synker så lavt at de tyr hersketeknikker i stedet for å holde seg saklig er alt annet enn hensiktsmessig. Anonymkode: 286b3...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #29 Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 0.21): Jeg la barna. Duppet av og tror jeg sovnet litt. Så våknet jeg til å prøvde å tviholde øynene mine åpne da jeg hadde masse å rydde. Jeg så 100% tydelig en plastikk leke-helikopter i rød farge. Det var ikke noe blurry en gang, den var 100% ekte i synet og en leke vi ikke har i huset heller. Hørte lyden veldig tydelig fra «rotoren» men i en lekestøy desibel. Dette har ALDRI skjedd meg før. Jeg er litt redd etter dette. Kan det være tegn på noe liksom? Bør jeg oppsøke lege? Har en schizofreni bror og en mor som ikke har diagnosen med som oppfører seg deretter 🥲 Anonymkode: 91380...e1e Hva mener du med oppfører seg deretter ang schizofreni? Anonymkode: 02e77...0ea
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #30 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva mener du med oppfører seg deretter ang schizofreni? Anonymkode: 02e77...0ea Hun viser tydelige synptomer. Hører skudd, lukter krutt, ser ting. Veldig psykisk syk Anonymkode: 91380...e1e 1
MarianneE Skrevet 21. september 2024 #31 Skrevet 21. september 2024 Helt sprøtt at flere her inne skal sette diagnose på TS når det mest sannsynlig er en ufarlig, men absolutt skremmende, engangs hendelse.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #32 Skrevet 22. september 2024 MarianneE skrev (På 21.9.2024 den 6.10): Helt sprøtt at flere her inne skal sette diagnose på TS når det mest sannsynlig er en ufarlig, men absolutt skremmende, engangs hendelse. Ingen setter diagnose på ts, men man ber henne oppsøke lege for å få en faglig vurdering! Mer skummelt å sitte på forum å bagatellisere hendelsen når det er en historikk i familien Anonymkode: 38873...72d 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #33 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen setter diagnose på ts, men man ber henne oppsøke lege for å få en faglig vurdering! Mer skummelt å sitte på forum å bagatellisere hendelsen når det er en historikk i familien Anonymkode: 38873...72d Nei, denne ene lille episoden ville faktisk ikke legen satt i gang noe for. Det skal mer til. Anonymkode: 0166c...591
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #34 Skrevet 22. september 2024 Jeg hallusinerer edderkopper relativt ofte når jeg er i mellomstadiet mellom søvn og våken. Ingenting galt med meg Anonymkode: 5f9fb...e01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå