Gå til innhold

Ikke lov å lade mobil på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, sagt at det koster bedriften og at det dermed i praksis er som å stjele fra arbeidsplassen.

Anonymkode: 77291...a9c

Forlanger arbeidsplassen at du bruker mobilen til jobbting?

Anonymkode: f97d1...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forlanger arbeidsplassen at du bruker mobilen til jobbting?

Nei, ikke noe som ikke kan gjøres via jobb-pc’en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke noe som ikke kan gjøres via jobb-pc’en. 

Da gjør du aldri noe privat fra mobilen. Drar du på jobbmøter utenomhus, slå mobilen av. Og så videre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eller annet som blir brukt på privaten, siden strøm koster penger.

Hva synes dere om denne regelen, er det normalt?

Dette må være noe av det småligste jeg har hørt. Jeg ville i så fall nektet å svare absolutt alt av jobbrelaterte samtaler på privattelefon, både i og utenfor arbeidstid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er dette virkelig et problem? Lad mobilen hjemme ørr du drar på jobb. 

Anonymkode: 7eb84...6fb

Såklart er det et problem om man en kveld eller morgen  feks har glemt å lade tlf ... Så skal sjefen nekte det å ha telefon den dagen liksom, skal ikke barnehage, lege eller lignende få tak i deg fordi man har en gjerrigknark av en arbeidsgiver?

Anonymkode: 76286...a7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så fjernt ut at det er vanskelig å tro på, men hadde dette skjedd meg hadde jeg (og alle kollegaer) blitt jævlig lite happy. Jeg lader allerede hjemme og er selvfølgelig løsningsorientert nok til å ta med meg en nødlader ved behov, men hadde blitt helt vilt oppgitt av en sånn regel. Delvis fordi det er smålig, men mest fordi jeg hadde forandret helt syn på arbeidsgiveren min hvis ledelsen var så hjelpeløst inkompetente og ute av stand til å researche de faktiske utgiftene ved mobillading at de innførte noe sånt.

Anonymkode: 116db...eab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er folk virkelig så avhengig av disse telefonene sine? Er man pålagt å bruke telefonen i arbeidet sitt er der smålig å ikke la folk lade. Privattelefoner har blitt et stort problem i dagens arbeidsliv. Folk sitter mer med nesa i den enn de jobber, for må bare sjekke noe her og sjekke noe der. 

Der jeg jobber har vi ikke lov til å ha med mobilen inn i arbeidslokaler en gang. Skulle barnehager eller skoler ha behov for å få tak i en ansatt får de ringe jobbtelefonen. Er så digg at disse tidstyvene er bannlyst, ikke fordi de er tidstyver men fordi de er uhygieniske å fikle på.

Anonymkode: 96c13...ed1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er folk virkelig så avhengig av disse telefonene sine? Er man pålagt å bruke telefonen i arbeidet sitt er der smålig å ikke la folk lade. Privattelefoner har blitt et stort problem i dagens arbeidsliv. Folk sitter mer med nesa i den enn de jobber, for må bare sjekke noe her og sjekke noe der. 

Der jeg jobber har vi ikke lov til å ha med mobilen inn i arbeidslokaler en gang. Skulle barnehager eller skoler ha behov for å få tak i en ansatt får de ringe jobbtelefonen. Er så digg at disse tidstyvene er bannlyst, ikke fordi de er tidstyver men fordi de er uhygieniske å fikle på.

Anonymkode: 96c13...ed1

Det er vanskelig nok for barnehager og skoler å få tak i en forelder om noe skulle skje, men hva med lege eller politi? Det er ikke alltid like lett å få tak i noen på en jobbtelefon. På min arbeidsplass må jeg oppgi nummeret til mange telefoner for å være sikker på at noen får tak i meg om jeg ikke har min private mobil, og selv da er det ikke sikkert jeg er å få tak i. Jeg vil veldig gjerne være mulig å få tak i om noen ringer om barnet mitt, mannen min eller andre slektninger. Det har faktisk skjedd at politiet ringte meg pga et familiemedlem var i en ulykke, de har ikke info om hvor jeg jobber så hvordan skulle de få tak i meg om jeg ikke hadde privatmobilen min tilgjengelig?

Er enig at mobilen er en tidstyv og en uting om den misbrukes, men om man har den tilgjengelig uten å sitte med nesa ned i den er det et fint verktøy.

Anonymkode: 3416c...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt fint klart å la være å lade mobilen på jobb ved å planlegge lading hjemme. Men siden jeg bruker mobilen på jobb til innlogging av barn og det forventes at vi følger med på beskjeder på Teams i løpet av arbeidsdagen :og vi bare har én jobbtelefon på deling pr.avdeling hvor vi er alt fra 3-8 voksne så lader jeg mobilen min med god samvittighet ved behov. Det koster noen få øre å lade mobilen min og selv om alle ansatte hadde gjort det hver dag hadde det ikke blitt mange kronene.

Heldigvis sier ingen noe om lading av mobil på jobben hos oss, de kunne bare prøvd seg. 

Anonymkode: 3416c...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be arbeidsgiver innberette den ene krona i året som fordel da, så er saken løst. 
Hvis dette faktisk er reelt, hadde jeg byttet jobb, for i såfall er dette neppe det eneste som er far fetch i denne bedriften.

Anonymkode: fc975...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...