Gå til innhold

Ikke lov å lade mobil på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller annet som blir brukt på privaten, siden strøm koster penger.

Hva synes dere om denne regelen, er det normalt?

Anonymkode: 77291...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig rart, men helt ok. Mobilen kan jo lades hjemme, batteriet holder vel den halvtimen man har pause i løpet av en arbeidsdag?

Anonymkode: 6572a...bab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig rart, men helt ok. Mobilen kan jo lades hjemme, batteriet holder vel den halvtimen man har pause i løpet av en arbeidsdag?

Mange bruker jo mobilen som arbeidsverktøy. 

Uansett en idiotisk regel, hadde ikke ønsket å jobbe for en så gjerrig arbeidsgiver.

Anonymkode: 62587...7f2

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange bruker jo mobilen som arbeidsverktøy. 

Uansett en idiotisk regel, hadde ikke ønsket å jobbe for en så gjerrig arbeidsgiver.

Anonymkode: 62587...7f2

Hvis man er nødt til å bruke privat mobil i jobbsammenheng såpass mye at den bruker mye strøm bør arbeidsplassen godta at man lader telefonen. Eller så får de diske opp med telefon og abonnement. 

Jeg hadde heller ikke jobbet for en slik arbeidsgiver. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skaffet meg ny jobb, jeg. Det er bare rart. 

Anonymkode: 98b78...a83

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den arbeidsgiveren må være stokk dum. Hvor mye strøm tror de mobiltelefoner bruker? Full opplading av en mobiltelefon hver eneste dag i et år koster noen få kroner. 

Anonymkode: 064e8...b60

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den arbeidsgiveren må være stokk dum. Hvor mye strøm tror de mobiltelefoner bruker? Full opplading av en mobiltelefon hver eneste dag i et år koster noen få kroner. 

Anonymkode: 064e8...b60

Ser for meg at dette er et påfunn for å redusere at ansatte er på mobilen og/eller at det er få strømuttak tilgjengelig,  ikke at det nødvendigvis handler om strømkostnaden.

Anonymkode: e1d9a...359

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig et problem? Lad mobilen hjemme ørr du drar på jobb. 

Anonymkode: 7eb84...6fb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare tatt med en powerbank.

Anonymkode: 3135e...c15

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare trukket på skuldrene og fortsatt å lade på jobb når jeg måtte. Det kan skje at noe foregår før jobb så man ikke får lada mobilen og da er lading ila arbeidsdagen nødvendig. Når jeg går på beina hjem fra jobb må jeg ha strøm i tilfelle jeg får venta samtaler eller noe annet . I bilen kan jeg selvsagt lade der. 

Og når det i tillegg er ut og innstempling på mobilen så er det bare latterlig om jeg ikke fikk lade på jobb. 

Anonymkode: e9712...434

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd noen som helst steder jeg har jobbet. 

Anonymkode: 1f960...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva når lederen i tillegg presiserer å si at det i praksis er som å stjele fra arbeidsplassen?

Uheldigvis er det ikke slik at folk flest har lett for å bare skifte mellom arbeidsplasser, men dette og andre ting gjør at jeg nå vurderer å begynne å se meg rundt hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er dette virkelig et problem? Lad mobilen hjemme ørr du drar på jobb. 

Anonymkode: 7eb84...6fb

Problemet er ikke at telefonen dør i løpet av dagen, men at arbeidsgiver er kontrollerende.

Anonymkode: 32406...e23

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser for meg at dette er et påfunn for å redusere at ansatte er på mobilen og/eller at det er få strømuttak tilgjengelig,  ikke at det nødvendigvis handler om strømkostnaden.

Anonymkode: e1d9a...359

Ja, for de ansatte kan ikke lade telefonen hjemme eller ta med seg en powerbank 🤦‍♀️

Anonymkode: f97d1...f4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde bare trukket på skuldrene og fortsatt å lade på jobb når jeg måtte. Det kan skje at noe foregår før jobb så man ikke får lada mobilen og da er lading ila arbeidsdagen nødvendig. Når jeg går på beina hjem fra jobb må jeg ha strøm i tilfelle jeg får venta samtaler eller noe annet . I bilen kan jeg selvsagt lade der. 

Og når det i tillegg er ut og innstempling på mobilen så er det bare latterlig om jeg ikke fikk lade på jobb. 

Anonymkode: e9712...434

Ikke sant? Mange saksbehandlingssystem krever også innlogging via BankID.

Anonymkode: f97d1...f4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah. Enda en oppdiktet problemstilling.

Vel, vær forberedt på flere sparetiltak. Kaldere luft i lokalene for å spare på oppvarming. Ikke lov til å åpne vinduer for da forsvinner varmen ut. Kun ei rute fra dopapirrullen. Tørking av hender på klærne etter vask for å spare på tørkepapir. Billig hjemmelaget såpe på badet for å spare på såpekostnadene. Rundgang på hvem som vasker gulvet hver dag for å slippe utgifter til vaskepersonalet. Betalt parkering utenfor (både for bil, sykkel og sparkesykkel).

Hver og en av disse vil sannsynligvis spare bedriften mer enn å kutte ut lading av private mobiler på jobb. Og hadde jeg jobbet der hadde jeg og sluttet å bruke privatmobilen til jobbting siden det skal være et såpass tydelig skille og da må jobben skaffe til veie jobbmobil som brukes på arbeidsplassen eller fysisk nøkkel for MFA pålogginger (der hvor dette støttes).

Hadde dette vært reelt hadde jeg åpenbart byttet arbeidsgiver før jeg ble anklaget for å stjele med meg doruller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig smålig hvis det er økonomi som er argumentet. Særlig fordi en full lading av mobilen koster sånn ca 2 øre. Med 230 arbeidsdager i året koster det altså arbeidsgiver mindre enn femmer om en ansatt lader telefonen hver - føkkings - arbeidsdag. Brannfaren ved at haugevis av ladere er ubevoktet er en mye bedre grunn til å si nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eller annet som blir brukt på privaten, siden strøm koster penger.

Hva synes dere om denne regelen, er det normalt?

Altså, hvor mye strøm trekker en mobil på lading? Selvfølgelig er det flere hundrede ansatte i bedriften og alle lader en mobil hver, daglig, så kan det kanskje vises på strømregningen, litt. Og er bedriften i økonomisk ubalanse, så teller alle kroner. Likhetsprinsippet er og en sak. Men vi snakker liksom ikke her om å lade en elbil, selv om heller ikke det koster mange kronene. 
Regler er visst regler, og frynsegoder er visst noe man ikke skal få i din bedrift. 

Alternativt, handler dette om brannfare i bedriften? Litt vanskelig å svare når man ikke vet noe om situasjonen rundt.

Anonymkode: 228dc...f14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Alternativt, handler dette om brannfare i bedriften? Litt vanskelig å svare når man ikke vet noe om situasjonen rundt.

Anonymkode: 228dc...f14

Nei, sagt at det koster bedriften og at det dermed i praksis er som å stjele fra arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...