Gå til innhold

Typen er for snill med barnemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har vært i et forhold med en snill mann i ca 6 mnd, så ganske ferskt. Vi ble kjapp seriøse og har allerede bodd sammen en stund. Han og exen har to barn sammen. I starten virket det som de hadde et godt vennskap og bra samarbeid i forhold til barna, men litt etter litt som tiden har gått så viser det seg at det ikke er sant. Det virket som at han gjorde ALT for å please henne og for å holde henne fornøyd, «jaja» tenkte jeg. Han har vært veldig hemmelighetsfull om deres samtaler.. for de prater seriøst nesten hver våkne time HVER DAG. 
uansett, han er veldig hyggelig og snill med henne, og hun er frekk i hver eneste mld tilbake. Et eksempel: 

han spør om hvilken størrelse barnet bruker i klær, fordi vi var på hm og skulle handle. Hun svarer «hvorfor spør du? Hvorfor skal du vite det? Så sier hun nei, du får ikke vite det. Du er en dårlig forelder som ikke vet det. Dessuten så har du viktigere ting å bruke penger på. Han BER værsåsnill og fortell størrelsen, og hun sier «svaret er NEI». Og der ga han seg. Hun er frekk i hver eneste mld og har en mening om alt. Hun prøver å kontrollere han og skal legge seg borti hver minste detalj i livet hans. I tillegg skriver hun til han om hva jeg burde gjøre og ikke gjøre.

jeg er så lei! Jeg skulle ønske han faktisk klarte å sette seg i respekt og at hun ikke var så slem mot han… hun kaller han så mye stygt, men han er faktisk en utrooolig god og flink pappa. Beste jeg har sett. 
Vi snakket om denne saken i dag, der han sier at han kan ikke gjøre noe mer. Jeg mener at han skal ikke finne seg i å få masse stygge meldinger daglig. Han vet ikke hva han kan gjøre. Det han bruker å gjøre er å si ifra at hun kan prate til han på en fin måte, men når hun ikke gjør det så gidder han ikke å svare mere på den samtalen. Så prater de sammen senere om et annet tema, og da har han liksom glemt av hvor slem hun var tidligere. 
er det noen som har noen råd til hva han kan gjøre her? Jeg liker ikke at han bare godtar å bli behandlet sånn når det er så sykt ufortjent. Denne situasjonen begynner å irritere meg, for han har ingen problem med å sette ned foten med meg.. 

Anonymkode: 3039f...fef

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei! Jeg har vært i et forhold med en snill mann i ca 6 mnd, så ganske ferskt. Vi ble kjapp seriøse og har allerede bodd sammen en stund. Han og exen har to barn sammen. I starten virket det som de hadde et godt vennskap og bra samarbeid i forhold til barna, men litt etter litt som tiden har gått så viser det seg at det ikke er sant. Det virket som at han gjorde ALT for å please henne og for å holde henne fornøyd, «jaja» tenkte jeg. Han har vært veldig hemmelighetsfull om deres samtaler.. for de prater seriøst nesten hver våkne time HVER DAG. 
uansett, han er veldig hyggelig og snill med henne, og hun er frekk i hver eneste mld tilbake. Et eksempel: 

han spør om hvilken størrelse barnet bruker i klær, fordi vi var på hm og skulle handle. Hun svarer «hvorfor spør du? Hvorfor skal du vite det? Så sier hun nei, du får ikke vite det. Du er en dårlig forelder som ikke vet det. Dessuten så har du viktigere ting å bruke penger på. Han BER værsåsnill og fortell størrelsen, og hun sier «svaret er NEI». Og der ga han seg. Hun er frekk i hver eneste mld og har en mening om alt. Hun prøver å kontrollere han og skal legge seg borti hver minste detalj i livet hans. I tillegg skriver hun til han om hva jeg burde gjøre og ikke gjøre.

jeg er så lei! Jeg skulle ønske han faktisk klarte å sette seg i respekt og at hun ikke var så slem mot han… hun kaller han så mye stygt, men han er faktisk en utrooolig god og flink pappa. Beste jeg har sett. 
Vi snakket om denne saken i dag, der han sier at han kan ikke gjøre noe mer. Jeg mener at han skal ikke finne seg i å få masse stygge meldinger daglig. Han vet ikke hva han kan gjøre. Det han bruker å gjøre er å si ifra at hun kan prate til han på en fin måte, men når hun ikke gjør det så gidder han ikke å svare mere på den samtalen. Så prater de sammen senere om et annet tema, og da har han liksom glemt av hvor slem hun var tidligere. 
er det noen som har noen råd til hva han kan gjøre her? Jeg liker ikke at han bare godtar å bli behandlet sånn når det er så sykt ufortjent. Denne situasjonen begynner å irritere meg, for han har ingen problem med å sette ned foten med meg.. 

Sannheten er vel den at om han begynner å «sette ned foten» så kan det gå utover samvær med barnet… Han er nok redd for å provosere og gjøre ting vanskeligere, så da godtar han oppførselen for å holde på barnet sitt og ikke la det gå utover relasjonen med sitt barn… 

Anonymkode: cdd5b...8f9

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men, det er faktisk ganske elendig å ikke vite hvilken størrelse hans eget barn bruker i klær. Jeg hadde også blitt oppgitt, de har sikkert hatt den samme diskusjonen 100 ganger før.

DU ser en snill og morsom pappa som er dedikert til barna sine en helg innimellom. Mor ser nok mye annet.

Dette bør du holde deg langt unna og ikke blande deg i. 

Anonymkode: 0a9b0...638

Han har dem 30% nå og går straks over til 50%. Han trodde han visste størrelsen, men barnet hadde faktisk gått opp 1-2 størrelser. Han hadde en viss peiling altså, men han tok feil. Han skulle bare forsikre seg med henne hvilken størrelse barnet brukte. Barnet er veldig stort for alderen, så man kan ikke bare kjøpe klær basert på alder. Han gjør ALT for barna. De er alltid det viktigste. Han stiller opp HEEEELE tiden også når det ikke er hans uke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor prater han med henne flere ganger daglig? Hvorfor oppsøker han disse samtalene? Hvorfor spør han henne om klesstørrelsene til egne barn? 

hvor mye har han barna? Hvor gamle er de? 

Anonymkode: 1db2d...1f7

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har dem 30% nå og går straks over til 50%. Han trodde han visste størrelsen, men barnet hadde faktisk gått opp 1-2 størrelser. Han hadde en viss peiling altså, men han tok feil. Han skulle bare forsikre seg med henne hvilken størrelse barnet brukte. Barnet er veldig stort for alderen, så man kan ikke bare kjøpe klær basert på alder. Han gjør ALT for barna. De er alltid det viktigste. Han stiller opp HEEEELE tiden også når det ikke er hans uke.

Det handler ikke om å kjøpe klær basert på alder. Det handler om at en forelder vet hvilken størrelse barnet bruker, fordi det er hans eget barn. Mitt barn er 2 år, men bruker 3 år fordi han er lang. Dette vet jeg fordi jeg er moren hans, ikke fordi han er 2 år - skulle jeg tatt utgangspunkt i det ville klærne hans vært for små. 

Igjen, åpenlyst at du ikke vet nok om denne saken. I tillegg er du ny i deres liv så bare zip it, please. Han får det nok ikke enklere med eksen om hun finner ut at du legger deg opp i saker som angår de to og barnet i tillegg.

Anonymkode: 0a9b0...638

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

makkapakka skrev (1 minutt siden):

På tide at BUP ordner opp?

Hvilken diagnose har dette barnet mener du?🙄 Nei, bup har ingenting med det her å gjøre 😅

Anonymkode: cdd5b...8f9

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager ass men han er en uansvarlig far når han ikke har vært sammen med deg i mer en 6 mnd og allerede flytta med deg for en stund siden.

Anonymkode: 290d2...0a4

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er han så "spak" overfor henne, om han ikke har dritt seg ut på noe vis? 
En mann skal väre ganske så ubrukelig, for en mor til to små barn, å heller ville være alenemor enn med barnas far.

Spol fram fem år, og det er du som står der med telefonen i hånda, og må svare på helt "basic" spørsmål angående ungen din til din ubrukelige eks..

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Denne situasjonen begynner å irritere meg, for han har ingen problem med å sette ned foten med meg.. 

Du må da forstå at dette er en helt jævlig situasjon for han, hun er moren til barnet

Anonymkode: 546ae...7fc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor flyttet du inn med ham, og involverte deg i barnas liv, før du ble kjent med ham? 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe her som ikke helt stemmer. For det første: Leser du alle hans meldinger? Og for det andre: Det er faktisk rart at en far som har barnet regelmessig, ikke vet hvilken størrelse barnet bruker. Det er jo bare å sjekke klærne når barnet er hos ham.

Du er en helt ny person i dette, dere har kun vært sammen noen måneder. Du burde ikke blande deg i det hele tatt.

Det jeg synes er rart (men som jeg tror du overdriver) er at de har konstant kontakt. Hvis det virkelig er tilfelle, så tror jeg at han fortsatt er svak for henne, og forsøker å holde på henne. Du skriver at han ikke har noe problem med å sette ned foten når det gjelder deg, hvis han ikke var svak for henne, ville han ha gjort det samme overfor eksdama.

Anonymkode: 36405...e97

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veeel, jeg er tildels enig i at han som far bør vite hvilke størrelser på sko og klær barna bruker om han har kontakt med dem og ikke behove spørre mor om dette.. Og jeg er tildels enig i at dere har flyttet sammen alt for tidlig - ut over det har de en historie du tydeligvis ikke kjenner godt nok ennå. 

Endret av Carrot
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tipper han er veldig usikker som far og kjenner på å ikke ha kontroll over situasjonen. Han kunne tenke seg å fortsette sammen med mor fordi da slipper han å ta ansvar. Hun er dritlei av å ha et ekstra barn å ta vare på: han.

Han finner seg ny kjæreste som han vil flytte samnen med fort, fordi han ikke vet hvordan man lever alene, hvordan man er far, noen ting. Han er mer som et barn selv.

Det finnes ingenting søtt eller koselig ved at han spør etter klesstørrelsen til barnet sitt. Absolutt ikke. 

En helt normalt oppegående forelder vet dette.

Daglig kontakt? Hvorfor det? 

Hvor gammel er han? Har du møtt foreldrene hans?

Anonymkode: 7f656...ff0

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men han burde jo vite størrelsen hvis ham har samvær med barna hver uke...hvor tafatt går det an å være?

Anonymkode: c0d8c...f93

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du har nok ikke barn 🤣😅 gjør alt for barna men ikke vet hvilken størrelse de bruker ish... ja, den var god...

Anonymkode: c0d8c...f93

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...