Gå til innhold

Ha fest med barn på 14 mnd hjemme?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Anonymkode: 66c30...6e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Anonymkode: 66c30...6e4

Fy faen, er jeg naboen blir dere meldt. Ikke greit om så en 17 åring er i huset for å passe. Alkohol og barn hører ikke sammen. Det kan skje så «lite» som at noen skumper i knappene på platetoppen eller velter stearinlys osv. 

Anonymkode: 810ea...7b5

• Liker 28
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 17 åringen er der går kok det fint, om noen melder til bv pga det så har de de store problemer 

Anonymkode: 3a151...2c6

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, ikke greit. Barn i hus = Null toleranse for alkohol

Anonymkode: d6045...c6f

• Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør man ikke det. Bruk hodet. 

Anonymkode: ae1d2...979

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om 17 åringen er der går kok det fint, om noen melder til bv pga det så har de de store problemer 

Du vet vel hvordan fulle folk oppfører seg? Hadde også meldt BV

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er uforsvarlig ja. Dere må nok avlyse festen.

Anonymkode: db895...6c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Selv har vi hatt mindre selskaper (max 6-8 gjester) der vi har drukket ganske mye, men ikke utagerende, ingen dansing eller noe slikt. Alkohol i seg selv er ikke nødvendigvis noe galt, kommer mer an på hvordan fester dere holder pleier å utarte seg. 

Anonymkode: a3a0c...24d

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal passe mens dere fester, men bare da? Hvis dere blir dritings vil jo ikke barnet ha noen ansvarlige i nærheten når jenta drar. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke OK! Om barnet ikke kjenner 17 åringen, så syns jeg ikke 17 åringen burde passe barnet heller.

Anonymkode: 13eb5...894

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei nei nei, ikke greit. Barn i hus = Null toleranse for alkohol

Mener du at man aldri kan drikke en flaske vin i helgen hvis man har barn i hus?

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja. Selv har vi hatt mindre selskaper (max 6-8 gjester) der vi har drukket ganske mye, men ikke utagerende, ingen dansing eller noe slikt. Alkohol i seg selv er ikke nødvendigvis noe galt, kommer mer an på hvordan fester dere holder pleier å utarte seg. 

«Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing.» hva legger du i dette? En liten rolig fest med 6 pers? 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn og alkohol hører ikke sammen. Spiller ingen rolle om barnet sover. Det kan jo våkne..Barnet bør ikke være hjemme i det hele tatt Når det skal holdes en slik type fest. 

Er ikke noen annen løsning her enn å å avlyse festen.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du at man aldri kan drikke en flaske vin i helgen hvis man har barn i hus?

Her i huset gjør vi aldri det. Barn kan trenge å bli kjørt til legevakt. Hva gjør man når foreldrene har drukket? Hva om babyen plutselig får falsk krupp? Hva om barnet får feber etter at alkoholen er inntatt og deretter feberkrampe? Bare eksempler men alt kan skje. Barnas oppvekst er for kort til at man skal ha behov for å drikke under samme tak som dem. Da reiser man ut og har barnevakt. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper ikke folk normalt drikker en flaske vin bare fordi det er helg når det er barn i hus. Det er veldig utrygt for barn med berusede foreldre. 

Ett lite glass er noe helt annet enn en flaske dog, men da bør glasset være så lite at minst en forelder er kjørbar likevel. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du vet vel hvordan fulle folk oppfører seg? Hadde også meldt BV

Ja hva mener du skjer når  man er full?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover ungen gjennom musikk og støy? I såfall går det nok helt fint med to forebehold:

- Du og barnefar ikke drikker dere for beruset, dere har jo ansvaret for å ivareta barnet om noe skulle skje. (Barnet blir akutt syk, brann osv.)

- Antall gjester, og at gjestene ikke har tilgang til å kunne gå på rommet barnet sover. Barn blir fort ukomfortabel av fulle folk. Og man vet aldri hvem man kan stole på.. 

Anonymkode: 76455...f41

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke folk normalt drikker en flaske vin bare fordi det er helg når det er barn i hus. Det er veldig utrygt for barn med berusede foreldre. 

Ett lite glass er noe helt annet enn en flaske dog, men da bør glasset være så lite at minst en forelder er kjørbar likevel. 

Helt enig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...