Catnip Skrevet 19. september 2024 #1 Del Skrevet 19. september 2024 Etter at jeg ble 35, har jeg på mystisk vis blitt mer interessert i hudpleie 😎 Skjønner at retinol er en het greie, men at det er litt tøft for huden i begynnelsen og at man må bruke solkrem hver dag når man bruker retinol. Høres spennende ut å prøve, men jeg blir seriøst helt matt av alle ordene og begrepene innenfor hudpleie nå til dags, det er som kjemi1 fra vgs all over again. I tillegg kommer retinol i ulike styrker (??) og både kan og ikke kan kombineres med andre produkter, hjelpppppp Tenker på serum som jeg kan ha under fuktighetskrem om natta, som ikke skreller huden av meg. Vil ha det enkelt og helst slippe 1000 produkter. Bruker rens fra cosmica, krem fra Clinique og en fuktighetsgivende night mask gra cosxr over kremen. Kanskje litt retinol under dette? Men HVA? Må alt være så komplisert som det virker på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #2 Del Skrevet 20. september 2024 Jeg ville kjøpt medik8 crystal retinal styrke 3. Begyn med 1 gang i uken, når det ikke er et problem øk til 2 ganger i uken osv. Jeg ville ikke brukt retinol vær natt men hatt 1 natt eller 2 i uken med pause. Jeg ville kombinert retinol med et Niacinamide serum under, da Niacinamide kan hjelpe huden å tåle retinol bedre i tillegg til flere positive effekter ingridiensen kan ha for huden. Niacinamide burde være på maks 5% mer enn 5% er irriterende for huden uten at det gir mer effekt. Jeg ville også tatt et lag fuktighetskrem under retinol. Dette må få trekke helt inn før retinol påføres. Pass på og ikke ta retinol på den tynne huden rundt øynene. Etter at retinol har fått trekke inn påfør et nytt lag fuktighetskrem. Dette kalles sandwich metoden. Medik8 crystal retinal kommer i flere styrker så etter å ha vendt seg til styrke 3 over en lengre periode så er det mulig å øke til styrke 6 og se hvordan det går. Viktig med solkrem på dagen. Anonymkode: 4e8f1...308 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå