Gå til innhold

Hvor stort mellomrom er det mellom barna dine og hvorfor ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange barn har du og hvor mange år/måneder ble det mellom de 😊? Hvorfor ble det den aldersforskjellen det ble? Hvilken aldersforskjell ville du ha? Og hvor mye endte du med?er du fornøyd. 

jeg har to barn med 18 mnd mellomrom . De er 5 og 5 år. Grunnen til at det ble så tett var en ødelagt kondom som ble til yngstemann 😆 så ble tettere enn planlagt . Vi så for oss 2-3 år mellom barna.

men 18 mnd er veldig fint. De leker masse sammen og har glede av hverandre . Liker samme ting, samme filmer, samme leker 

Anonymkode: d3ec9...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3,5 år mellom. Helt passe, men det kan man jo ikke akkurat bestemme. Noe tettere hadde jeg ikke orket. 

Anonymkode: fb9db...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år 10 mndr. Helt etter planen. 

Anonymkode: 57233...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med å få nr 1, men plutselig kom nr 2 «av seg selv», og det ble 23 mnd i mellom. Litt for tett for min smak. Hadde tenkt mer 2 år og 5-8 mnd.

Anonymkode: 47151...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 mndr mellom 1 og 2

2,5 år mellom 2 og 3. 

Så 4 år og 4 mndr. mellom 1 og 3 😀

Anonymkode: bf8eb...e6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah jeg leste: ….mellomrom mellom beina dine…..

Jeg bare:???????

Anonymkode: 47fc4...72b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To døtre med 18 mndrs mellomrom. Kom sent i gang, gravid første gang som 34 åring, mistet i 4 stk MA’ er. På femte forsøk gikk det. Og da forsvant alt av planlegging og så var nr 2 på vei «plutselig»! 😊 Så nå er det ei i 7. klasse og ei i 8. klasse, veldig fornøyd med utfallet! 

Anonymkode: 186c6...69a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 5 barn, 22-26 mnd mellom hvert. Det er lite planlagt, men sånn det ble. Vi har ikke prøvd noe annet, så kan ikke si at kortere eller lengre avstand ville vært bedre.

Anonymkode: 6efcc...5b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 barn. 9 år imellom. Vi har slitt med å få barn. Er veldig glad for begge.  

Anonymkode: de31d...0eb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 måneder. Var på vei inn i ivf-behandling med første etter 2,5 år med prøving da hun plutselig satt av seg selv. Prevensjon hadde vært fjernt i så mange år at vi ikke tenkte på det etterpå. Og vips, der satt andremann og. Det har vært fint stort sett hele veien å ha de så tett. De er hverandres beste venn. Det var en periode før tenårene at hun rett og slett modna mye fortere enn han greide å henge med, og da var det litt strevsomt. Mest for dem.

Anonymkode: 54561...74c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 år i mellom. Første var et uhell. Da vi prøvde på neste et par år senere så tok det litt tid.

Anonymkode: 2fde7...f8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire år, brukte to år på å bli gravid ... ❤️

Anonymkode: 484f2...771

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år og 10 mnd aldersforskjell. Ønsket 2 år i mellom og spiren satt på første forsøk. 

Har selv vokst opp med denne aldersforskjellen og hadde mye til felles med mitt søsken opp gjennom oppveksten. 

Anonymkode: 6eaf5...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 mnd. Vi hadde tenkt 2-3 år. 

Anonymkode: 6f2a2...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor mange barn har du og hvor mange år/måneder ble det mellom de 😊? Hvorfor ble det den aldersforskjellen det ble? Hvilken aldersforskjell ville du ha? Og hvor mye endte du med?er du fornøyd. 

jeg har to barn med 18 mnd mellomrom . De er 5 og 5 år. Grunnen til at det ble så tett var en ødelagt kondom som ble til yngstemann 😆 så ble tettere enn planlagt . Vi så for oss 2-3 år mellom barna.

men 18 mnd er veldig fint. De leker masse sammen og har glede av hverandre . Liker samme ting, samme filmer, samme leker 

Anonymkode: d3ec9...fe4

Har ei bonus på 16, en gutt på 6 og en gutt til på 5 mnd. Grunnen til aldersforskjellen er jo at hun eldste var 8 år da jeg traff faren hennes og vi ventet et par år før vi var klare for barn. Og aldersforskjellen mellom de to siste er fordi vi egentlig ikke skulle ha flere men så kom det en surprise

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 år mellom nummer 1 og nummer 2. Vi begynte å prøve på nummer 2 da nummer 1 var 18 måneder. Det ble mange spontanaborter underveis.

12 måneder mellom nummer 2 og nummer 3. Begynte ikke på prevensjon igjen etter fødsel, da jeg regnet med at det kom til å ta årevis å få en til, om det i det hele tatt gikk. 

Anonymkode: 5171b...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tre barn. 2 år 3 mnd mellom de to første og 22 mnd mellom andre og tredje. Det ble slik fordi vi ønsket tette barn og var så heldige å få det også. Synes det har vært utelukkende fordeler med tette barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år og ni måneder. Rett og slett fordi det var først når eldste nærma seg to at vi hadde overskudd nok til at det føltes som en god ide med en til. Jeg syns det er veldig fint, de er nærme nok til å ha masse glede av hverandre, men stor nok forskjell til at vi slapp to bleiebarn osv samtidig og eldste kunne snakke og forstå hva som skjer. 

Anonymkode: e47c9...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 mnd.mellom nr. 1 og 2. 

18 mnd. Mellom nr.2 og 3.

6 min.mellom nr.3 og 4.

Alle planlagt, bortsett fra tvilling 2:)

Anonymkode: cb822...f5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år og 10 måneder. 
Ønsket meg de tettere, men jeg slet med å bli gravid. Først gutt så jente. 
Trodde at stor aldersforskjell ville gjøre at de fikk et mindre tett forhold som barn, men der tok jeg feil. De har vært kjempetette og nære fra start og er fortsatt veldig gode venner med masse glede av hverandre (nå 5 og 9 år).

Anonymkode: ffefd...d90

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...