Gå til innhold

Det blir aldri rent! Jeg får det ikke til!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føles ut som at jeg har feilet helt som voksen. Samme hvor mye jeg vasker, skrubber og skurer, så blir det aldri helt rent. Alle andre mestrer det, men ikke jeg føles det ut som. Hvordan får du det til?

Min vaskestil har alltid vært basert på at det er lettere å holde det rent, enn å rengjøre. Altså ta litt hver dag, ikke la det bli så ille at man må ha typ vårrengjøring, dypvask osv. Allikevel så blir det aldri rent. 

Jeg kan støvsuge og vaske gulv i timevis. Dra frem alt av møbler. Men det blir aldri helt rent. Det er en flekk her og der, smuss og dritt i kriker og kroker. Flekker som ikke vil bort samme hva jeg bruker og hvor mye makt jeg bruker på å skrubbe og skrape dem bort. Flekker på steder jeg ikke har oppholdt meg, hvor pokker kommer de fra?! 

Støv, jeg hater støv av hele mitt hjerte!! Eneste måten å fjerne støv på 100% er å tenne på hele huset. 
Selv i bestikk skuffen ligger det støv. Det er støv på plasser man ikke skulle tro det er mulig å få støv. Jeg kan stå på alle fire som ei husmorhore for å fjerne støv fra gulvlistene i timevis, så fort jeg snur ryggen til så er det støvete igjen. Støv kan brenne i helvete. 

Føler alle andre får dette til. Jeg føler hjemmet mitt er så skittent og ekkelt, samme hvor mye jeg vasker, støvsuger, tørker støv og piller på alt av flekker og møkk jeg finner. 

Jeg bor alene med en hund og en katt. Ja dyrene legger igjen mye hår og lager flekker på gulv, møbler og vinduer/verandadør. Men selv uten dem så er det umulig å holde hjemmet rent. 

Det er deprimerende å oppholde meg i stuen, for jeg ser bare skitt og støv over alt. 

Føler du at du har det rent? Hvordan får du det til? 

Anonymkode: be38b...88c

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eneste måten å fjerne støv på 100% er å tenne på hele huset. 

:hoho:

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke etter hver eneste flekk, og mopper gulv frie for støv og lo kanskje annenhver dag. Resten tas på om pø.

Men det hjelper på å eie minst mulig av ting da. Jeg har kastet ut mange unødvendige møbler og tepper, og alt ræl av nips. Jeg har heller ikke kjæledyr, det orker jeg bare ikke. Tørker over med fuktig klut etter behov på alle flater og unngår å ha ting stående slik at det blir enkelt å tørke støv. Kastet ut tv og stasjonær pc nylig, og det ble enda mindre støv.  

Jeg plukker ikke opp hver minste støvfnugg eller rusk på gulvet og andre steder. 

Men jeg har hatt det som du og det ble ikke bedre før jeg reduserte på alle eiendeler til det vi faktisk bruker.

Anonymkode: 6659f...818

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å ha det helt rent. Ikke en gang sterile rom på sykehus er det 

Anonymkode: 8027f...6b1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Føles ut som at jeg har feilet helt som voksen. Samme hvor mye jeg vasker, skrubber og skurer, så blir det aldri helt rent. Alle andre mestrer det, men ikke jeg føles det ut som. Hvordan får du det til?

Min vaskestil har alltid vært basert på at det er lettere å holde det rent, enn å rengjøre. Altså ta litt hver dag, ikke la det bli så ille at man må ha typ vårrengjøring, dypvask osv. Allikevel så blir det aldri rent. 

Jeg kan støvsuge og vaske gulv i timevis. Dra frem alt av møbler. Men det blir aldri helt rent. Det er en flekk her og der, smuss og dritt i kriker og kroker. Flekker som ikke vil bort samme hva jeg bruker og hvor mye makt jeg bruker på å skrubbe og skrape dem bort. Flekker på steder jeg ikke har oppholdt meg, hvor pokker kommer de fra?! 

Støv, jeg hater støv av hele mitt hjerte!! Eneste måten å fjerne støv på 100% er å tenne på hele huset. 
Selv i bestikk skuffen ligger det støv. Det er støv på plasser man ikke skulle tro det er mulig å få støv. Jeg kan stå på alle fire som ei husmorhore for å fjerne støv fra gulvlistene i timevis, så fort jeg snur ryggen til så er det støvete igjen. Støv kan brenne i helvete. 

Føler alle andre får dette til. Jeg føler hjemmet mitt er så skittent og ekkelt, samme hvor mye jeg vasker, støvsuger, tørker støv og piller på alt av flekker og møkk jeg finner. 

Jeg bor alene med en hund og en katt. Ja dyrene legger igjen mye hår og lager flekker på gulv, møbler og vinduer/verandadør. Men selv uten dem så er det umulig å holde hjemmet rent. 

Det er deprimerende å oppholde meg i stuen, for jeg ser bare skitt og støv over alt. 

Føler du at du har det rent? Hvordan får du det til? 

Anonymkode: be38b...88c

Absolutt alle  har flekker og slikt.

Trikset er å finne en standard som er grei nok, og finne hyggeligere interesserte å bruke tiden på. 

Anonymkode: 68f0b...02d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D 

Trikset er ikke å ha huset helt rent, men rent nok for at du kan slappe av i det. 

Og slik du holder på nå tror jeg er mer enn rent nok for de aller fleste. 

Husk at det skal tross alt vises at det bor folk i huset! ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som den over skrev: finn en standard, så får du heller vaske ekstra rett før du får besøk hvis det gjør slik at du føler deg bedre.

Tror også du bare må vende deg til litt støv og skitt? Det skal for eksempel ikke være nødvendig å tørke støv mer enn én gang i uka, så du burde heller bli komfortabel med at mengden støv som er på den sjette dagen er en helt normal mengde støv i mange andre hjem også. Eventuelt så kan du unngå sorte/mørke møbler. Støv blir synlig på disse dagen etter du har tørket støv.. jeg driter i det, men folk er forskjellige

 

Anonymkode: d3f50...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ALLE har litt støv og flekker. Så det virker mer som du har støv på hjernen enn at det er et problem i huset ditt. 

Har du vært inne hos andre i det siste? Hvordan så det ut der? 

Jeg husker jeg besøkte ei venninne som flere ganger hadde fortalt om hvordan hun hadde støv på hjernen og alltid hadde det plettfritt hjemme hos seg. Jeg følte meg jo ganske utilstrekkelig. Inntil den gangen jeg faktisk besøkte henne. Og jammen lå det litt rot her og der, plettfritt for henne var ikke det samme for meg. Og siden den gang har jeg lært at det å sammenligne seg uansett bare er tull. Jeg har det pent nok til mitt ønsket bruk, kombinert med hva jeg har ork til og det er godt nok. Og hva andre mener bryr jeg meg ikke det spor om. 

Anonymkode: 65c18...bf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Føles ut som at jeg har feilet helt som voksen. Samme hvor mye jeg vasker, skrubber og skurer, så blir det aldri helt rent. Alle andre mestrer det, men ikke jeg føles det ut som. Hvordan får du det til?

Min vaskestil har alltid vært basert på at det er lettere å holde det rent, enn å rengjøre. Altså ta litt hver dag, ikke la det bli så ille at man må ha typ vårrengjøring, dypvask osv. Allikevel så blir det aldri rent. 

Jeg kan støvsuge og vaske gulv i timevis. Dra frem alt av møbler. Men det blir aldri helt rent. Det er en flekk her og der, smuss og dritt i kriker og kroker. Flekker som ikke vil bort samme hva jeg bruker og hvor mye makt jeg bruker på å skrubbe og skrape dem bort. Flekker på steder jeg ikke har oppholdt meg, hvor pokker kommer de fra?! 

Støv, jeg hater støv av hele mitt hjerte!! Eneste måten å fjerne støv på 100% er å tenne på hele huset. 
Selv i bestikk skuffen ligger det støv. Det er støv på plasser man ikke skulle tro det er mulig å få støv. Jeg kan stå på alle fire som ei husmorhore for å fjerne støv fra gulvlistene i timevis, så fort jeg snur ryggen til så er det støvete igjen. Støv kan brenne i helvete. 

Føler alle andre får dette til. Jeg føler hjemmet mitt er så skittent og ekkelt, samme hvor mye jeg vasker, støvsuger, tørker støv og piller på alt av flekker og møkk jeg finner. 

Jeg bor alene med en hund og en katt. Ja dyrene legger igjen mye hår og lager flekker på gulv, møbler og vinduer/verandadør. Men selv uten dem så er det umulig å holde hjemmet rent. 

Det er deprimerende å oppholde meg i stuen, for jeg ser bare skitt og støv over alt. 

Føler du at du har det rent? Hvordan får du det til? 

Anonymkode: be38b...88c

Har du vurdert psykolog? Måten du tenker på høres ikke normal ut. 

Anonymkode: 6579f...62e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er ikke mulig å ha det helt rent. Ikke en gang sterile rom på sykehus er det 

Anonymkode: 8027f...6b1

Sykehus er vel et dårlig eksempel. Er det et sted med mye bakterier og ikke minst farlige bakterier, så er det jo i sykehus. Sterilsentralen er vel ganske rent, men ellers vil man ikke gå på gulvet i sokkelesten på et sykehus hvis man ikke vil få clostridium liksom 😅

Anonymkode: 3b762...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du vurdert psykolog? Måten du tenker på høres ikke normal ut. 

Anonymkode: 6579f...62e

👏👏

Anonymkode: dbf55...ae3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du robotstøvsuger? Hvis man kjører den daglig vil det meste av støv forsvinne. Jeg gjør det til og med på hytta nå, for jeg fikk hetta av støv som svevde i lufta rett etter jeg hadde gjort rent.

Ellers synes jeg det høres ut som du har det mer enn rent nok ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har tvangstanker og tvangslidelse. Det finnes hjelp.

Anonymkode: 7ce9d...16b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har OCD. Ikke normalt å være så opphengt i støv og skitt

Anonymkode: de01f...8c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Føler alle andre får dette til. Jeg føler hjemmet mitt er så skittent og ekkelt, samme hvor mye jeg vasker, støvsuger, tørker støv og piller på alt av flekker og møkk jeg finner. 

Anonymkode: be38b...88c

Dette fikk meg til å lure på om du kanskje er litt stressa for tiden eller at noe er vanskelig? Kanskje du bare overdriver litt for å lage skøy, men hvis ikke så ville jeg kanskje glemt støvet og vært litt snill med meg selv... Gjort noe trivelig som du liker, roe pulsen litt.

Anonymkode: 4c33f...970

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Føles ut som at jeg har feilet helt som voksen. Samme hvor mye jeg vasker, skrubber og skurer, så blir det aldri helt rent. Alle andre mestrer det, men ikke jeg føles det ut som. Hvordan får du det til?

Min vaskestil har alltid vært basert på at det er lettere å holde det rent, enn å rengjøre. Altså ta litt hver dag, ikke la det bli så ille at man må ha typ vårrengjøring, dypvask osv. Allikevel så blir det aldri rent. 

Jeg kan støvsuge og vaske gulv i timevis. Dra frem alt av møbler. Men det blir aldri helt rent. Det er en flekk her og der, smuss og dritt i kriker og kroker. Flekker som ikke vil bort samme hva jeg bruker og hvor mye makt jeg bruker på å skrubbe og skrape dem bort. Flekker på steder jeg ikke har oppholdt meg, hvor pokker kommer de fra?! 

Støv, jeg hater støv av hele mitt hjerte!! Eneste måten å fjerne støv på 100% er å tenne på hele huset. 
Selv i bestikk skuffen ligger det støv. Det er støv på plasser man ikke skulle tro det er mulig å få støv. Jeg kan stå på alle fire som ei husmorhore for å fjerne støv fra gulvlistene i timevis, så fort jeg snur ryggen til så er det støvete igjen. Støv kan brenne i helvete. 

Føler alle andre får dette til. Jeg føler hjemmet mitt er så skittent og ekkelt, samme hvor mye jeg vasker, støvsuger, tørker støv og piller på alt av flekker og møkk jeg finner. 

Jeg bor alene med en hund og en katt. Ja dyrene legger igjen mye hår og lager flekker på gulv, møbler og vinduer/verandadør. Men selv uten dem så er det umulig å holde hjemmet rent. 

Det er deprimerende å oppholde meg i stuen, for jeg ser bare skitt og støv over alt. 

Føler du at du har det rent? Hvordan får du det til? 

Anonymkode: be38b...88c

Altså, du bør se den gamle klassikerfilmen med støv på hjernen. Fordi du lider utvilsomt av støv på hjernen.

Ingen klarer å ha et plettfritt hjem, mer enn 30 minutter etter at albsolutt alt i et hus er vasket og hvem klarer det?

Skal du filme hjemme hos deg til en møbelkatalog? Ja, da må du leie inn hjelp til rengjøring. 
 

Ellers så er det bare å fire på kravene, gjøre ditt beste og senke skuldrene.

Anonymkode: bf5e7...907

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du undervurderer hvor mye støv dyra står for. 

Huset mitt er ca 10x mer støvete etter jeg fikk katt, og rutinene er de samme. Etter denne skal jeg aldri mer ha dyr. 

Anonymkode: fa566...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror du undervurderer hvor mye støv dyra står for. 

Huset mitt er ca 10x mer støvete etter jeg fikk katt, og rutinene er de samme. Etter denne skal jeg aldri mer ha dyr. 

Anonymkode: fa566...22e

Enig. Stor forskjell fra da jeg bodde alene, og den perioden jeg hadde hund. 

Anonymkode: 930a3...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robotstøvsuger, luftrenser og dampvasker. Det er min hemmelighet. Og ingen dyr på møbler, + klippe/ børste dem godt den tiden de røyter mest. 

Anonymkode: ecd42...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...