Gå til innhold

Sette opp mail fra Yahoo i Outlook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjentatte ganger prøvd å sette opp Yahoo mailen min i Outlook, men får det ikke til. Den vil ikke sende testmail.

Jeg setter inn instillingene jeg får fra Yahoo, men riktige porter osv, men det går ikke. Noen som har hatt samme problemet og fått det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æ har nettopp plagdes med det samme... gikk inn på "flere innstillinger" der du legger til nye e-postkontoer. Deretter trøkte æ på "avansert", og der det står "utgående e-post" skreiv æ "587". Da fikk æ det til å funke ihvertfall :)

Løkke tel!

Skrevet
Æ har nettopp plagdes med det samme... gikk inn på "flere innstillinger" der du legger til nye e-postkontoer. Deretter trøkte æ på "avansert", og der det står "utgående e-post" skreiv æ "587". Da fikk æ det til å funke ihvertfall :)

Løkke tel!

Takker for svar, prøver igjen nå, men får beskjed om å kontrollere port og SSL informasjonen. Har skrevet inn 587, men vet du om det er noe mer jeg må gjøre på "avansert" siden?

Skrevet

Bruker du brannmur? I såfall kan det være at du må åpne portene i den.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Men da tror jeg at jeg må å et litt mer datakyndig menneske enn meg selv til å se å det.

Var inne på brannburen, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. SMPT-porten sto ikke der.

Skrevet

Trodde ikke dette var mulig jeg? Da trenger du jo ikke gå inn på yahoo sine sider og får heller ikke sett all reklamen, og det er jo reklamen yahoo tjener på.

Slik er det iallefall med hotmail. Tidligere kunne man sette den opp i egen mailklient, men ikke nå lenger pga de ville tapt annonseinntekter på den måten.

Skrevet

Det er nok ikke sikkert at yahoo lar kundene sine få laste ned mail.

Jeg har e-post hos nameplanet. Og måten jeg har løst dette på, er at jeg setter på "forwarding" av e-post til en annen konto, noe de fleste lar deg gjøre. (i mitt tilfelle - online.no) og laster ned mailen via dem.

Skrevet

Jeg har ikke dette problemet, får både motta og sende epost via outlook.. Eneste jeg gav som input var pop.mail.yahoo.com, smtp.mail.yahoo.com og [email protected]

Skrevet
Trodde ikke dette var mulig jeg? Da trenger du jo ikke gå inn på yahoo sine sider og får heller ikke sett all reklamen, og det er jo reklamen yahoo tjener på.

Slik er det iallefall med hotmail. Tidligere kunne man sette den opp i egen mailklient, men ikke nå lenger pga de ville tapt annonseinntekter på den måten.

Yahoo har løst dette på en lur måte. For å få brukt yahoo i epostklienten din, må du abonnere på noe som kalles "Yahoo leverer", da får du reklame tilsendt på epost.

Skrevet

Prøvde å sette den opp nå, men den vi ikke sende e-post som test. Noen som vet hva innstillingene for inngående port er? Hos meg står det 110, men det er blitt gjort automatisk.

Får beskjed om å kontrollere port og SSL informasjonen, og der har jeg skrevet inn port nr 587 på utgående, slik det står jeg skal gjøre, men hvordan skal SSL informasjonen være? Noen som vet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...