AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #1 Skrevet 19. september 2024 Kvinne 30 år, gift med mann 33 år. Har ett april barn (2023) fra før. Han er ferdig utdannet og i full jobb. Godt betalt. Jeg har akkurat begynt på masteren, planlegger å være ferdig til nominert tid i 2026. Søkt mange ganger, men alltid vært rett under snittet for å komme inn. Superspennende og relevant for det jeg vil drive med. Jeg Jobber deltid 50% (egentlig 100% med alle ekstra vaktene jeg tar), men er tilbudt en fast 100% stilling. Trives veldig godt, men har ikke lyst å jobbe her for alltid. Maks 3 år. Klarer fint studie, jobb og familieliv per nå. Blir lettere om jeg takker ja til 100%, siden jeg da slipper å snu døgnet så ofte som jeg nå gjør med alle ekstra vaktene. Men.. Graviditeten med første var svært tung. Og fødselen verre.. fikk ptsd, brukte 9 mnd på å bli frisk med behandlingshjelp. Hadde egentlig lyst på tre tette barn, med maks 2 år mellom dem, helst i mars-juni månedene, men har innsett at det ikke går i år hvertfall.. Tenker også at dersom jeg hadde blitt gravid nå, så må jeg avslutte studie. For jeg klarer ikke alt samtidig dersom det blir like heftig som sist. Anonymkode: db774...b25
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #2 Skrevet 19. september 2024 Ingen andre enn dere kan avgjøre når det er rett for dere å prøve på barn nr2.. Du får bli gravid mot slutten av masteren din da så føder du etter du er ferdig.. Anonymkode: 2fb59...813
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #3 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinne 30 år, gift med mann 33 år. Har ett april barn (2023) fra før. Han er ferdig utdannet og i full jobb. Godt betalt. Jeg har akkurat begynt på masteren, planlegger å være ferdig til nominert tid i 2026. Søkt mange ganger, men alltid vært rett under snittet for å komme inn. Superspennende og relevant for det jeg vil drive med. Jeg Jobber deltid 50% (egentlig 100% med alle ekstra vaktene jeg tar), men er tilbudt en fast 100% stilling. Trives veldig godt, men har ikke lyst å jobbe her for alltid. Maks 3 år. Klarer fint studie, jobb og familieliv per nå. Blir lettere om jeg takker ja til 100%, siden jeg da slipper å snu døgnet så ofte som jeg nå gjør med alle ekstra vaktene. Men.. Graviditeten med første var svært tung. Og fødselen verre.. fikk ptsd, brukte 9 mnd på å bli frisk med behandlingshjelp. Hadde egentlig lyst på tre tette barn, med maks 2 år mellom dem, helst i mars-juni månedene, men har innsett at det ikke går i år hvertfall.. Tenker også at dersom jeg hadde blitt gravid nå, så må jeg avslutte studie. For jeg klarer ikke alt samtidig dersom det blir like heftig som sist. Anonymkode: db774...b25 Jeg hadde ventet til jeg var ferdig med studie. For min del har svangerskapene vært et helvete, og har ikke kunnet jobbe eller fungere tilstrekkelig i hverdagen. Har også hatt komplikasjoner i etterkant. Så den sjansen hadde jeg ikke tatt rett å slett… Anonymkode: d5e5b...5ed
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #4 Skrevet 19. september 2024 Det passer aldri, så bare gjør det når dere vil. Alt ordner seg uansett. Anonymkode: 395ed...92d 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #5 Skrevet 19. september 2024 Det er ganske åpenbart at du bør gjøre masteren din først. Det er ikke farlig at det blir litt aldersforskjell mellom barna. Anonymkode: 4439d...e19
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #6 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ganske åpenbart at du bør gjøre masteren din først. Det er ikke farlig at det blir litt aldersforskjell mellom barna. Anonymkode: 4439d...e19 Der er jeg faktisk uenig. Hvis man ellers orker, er det bedre å begrense en aldersforskjell som varer livet ut, enn å la en master styre all framtid. Den kan man jo bare utsette litt. Anonymkode: 395ed...92d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #7 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der er jeg faktisk uenig. Hvis man ellers orker, er det bedre å begrense en aldersforskjell som varer livet ut, enn å la en master styre all framtid. Den kan man jo bare utsette litt. Anonymkode: 395ed...92d Det vil ikke påvirke barna livet ut at det er noen års aldersforskjell. Når man er voksen jevner det seg ut. Anonymkode: 4439d...e19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå