Gå til innhold

Føler jeg ikke har forberedt meg nok til baby nummer 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med barn nummer 2 og denne graviditeten har vært kjempe krevende sammenlignet med første, da var jeg sprek og jobbet helt frem til jeg skulle føde. Demme gangen har jeg slitt med ekstrem kvalme, bekkenløsningssmerter og mye annet. Det har vært tungt og slitsomt. Jeg har vært mye sykemeldt og de tre siste månedene gått over på svangerskapspenger fordi det ikke er forsvarlig å ha meg på jobb pga min helsetilstand. Vet ikke om det er årsaken eller om det bare er at «the magic is gone”. Men jeg er så dårlig forberedt på unge nummer to. Barnerommet er enda ikke klart, mannen har skrudd sammen senga, men har fremdeles stellebord og en del andre ting som må ordnes. Vi har mye av det vi trenger fra nummer 1, både klær og utstyr. Men likevel er jeg ikke like gira nå. Jeg er nå 35 uker på vei og har enda ikke bestilt barnevogn 🙈 Bilstol er heldigvis ordnet. Fødebagen er enda ikke pakket. 
 

Med nummer en gikk jeg bananas i barnebutikken, husker jeg hadde både barnerom og alt annet klart i uke 33. Husker til og med at fødebagen var pakka i uke 35.
 

Er det noen som kjenner seg igjen? Må understreke at nummer 2 er et veldig ønsket pg etterlengtet barn. Vi prøvde lenge før vi endelig fikk til å bli gravide. Det er 4 år i mellom barna. 
 

 

Anonymkode: 114ed...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid med nummer 2, nesten så jeg glemmer at jeg er gravid noen ganger 🙈 Med nummer 1 var det alt jeg tenkte på i 9 måneder. Sist gang var jeg kjempestreng på alt av forhåndsregler, kosthold og slikt, unnet meg ikke én smågodtbit til helgen en gang og drakk maks en kopp kaffe til dagen. Nå kommer jeg plutselig på at, shit jeg er gravid, etter to store kakestykker og dagens tredje kaffekopp. 
 

Jeg har heller ikke så mye klart, men av erfaring fra forrige gang er det jo ikke egentlig så mye man trenger. Og butikken er åpen etter fødsel og. 

Anonymkode: 9458e...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring. Ting ble tatt på sparket i mye større grad med yngste.

Anonymkode: de563...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke et eget barnerom til baby. Baby sover jo sammen med mor uansett. Vi ordner ikke barnerom i det hele tatt per nå, men vi skal flytte sengen vår inn på det soverommet vi skal bruke med baby, fordi det er mye større enn vårt soverom og har da plass til bedside crib der. Ellers skal det kun stå en kleskommode til baby der. 

Jeg er også sykt sliten og er glad jeg ordnet klær og sånt da jeg var sånn høvelig oppegående i starten av 2. Trimester 😅 For nå orker jeg ingenting. 

Anonymkode: 5db95...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en kombinasjon av at du er så dårlig, og at du har vært gjennom det før så det ikke er "nytt" denne gangen. Noe som er helt forståelig. Det går bra denne gangen og 😊

Anonymkode: 7d2de...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp små bleier og bestill barnevogn, og så senker du skuldrene og slapper av og koser deg. Barnerom haster i hvert fall ikke. Ikke stress over ting som ikke er nødvendig☺️

Anonymkode: 2fd25...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med nr 2 pakket ikke fødebagen først3 dager etter termin og bedside criben ble montert den dagen vi kom hjem fra sykehuset 7 dager over termin. Tok ting veldig med ro med nr 2 for jeg visste at ting «ordner seg» uansett. Med første hadde jeg alt på plass flere uker i forveien. Deilig å ha litt lavere skuldre. Synes ting har gått så mye bedre nå

Anonymkode: 59721...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe å skamme seg over! Jeg gledet meg veldig til min nr 2 jeg også, men hadde ikke like mye handle lyst og brukte også lang tid på å pakke fødebagen. Den pakket jeg vel omkring 1-2 uker før termin. Jeg tror ikke barnerommet til nr 2 var ferdig før vår/sommeren, litt under et år etter han var født. Noen ganger tar det litt tid å glede seg over det som skal skje. Særlig hvis ikke kropp og hode er helt på plass, for det å "gro" et helt barn inne i magen er faktisk en utrolig krevende oppgave. Vær stolt av deg selv og av det som du å din kropp får til! Du vil nok fort kjenne på gleden når du holder barnet i armene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 2 nå men det er så tidlig at jeg ikke tør håpe det går veien enda. Men uansett jeg tror ikke det blir det samme stresset. Altså vi har en 2 åring som per nå sover med oss. Rommet er nesten ubrukt. Jeg kommer i alle fall ikke stresset med at begge barna skal ha sitt eget private rom. Stellebord osv bruker jo nr1 enda så det står klart. Blir eventuelt å lage plass til en sprinkelseng til om det ikke blir en ny runde med samsoving. Og spørs om barn nr 1 i det hele tatt får sovet i egen seng før barn nr 2 kommer😅 Stresser mer med sånne ting. Og eventuelt få en større bil. Vogn må vel tilpasses så man kan bruke for 2 barn samtidig, ellers har vi vogn enda som kan brukes. På en måte håper jeg på samme kjønn slik at klær kan brukes på nytt igjen. Hvis ikke blir fokus å selge unna gammelt babytøy fra barn nr 1. Fødebag er egentlig ikke så mye å stresse med. Men greit å få det unnagjort litt før termin.

Anonymkode: d2004...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...