Gå til innhold

Samboer har satt opp kameraer i hele huset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Snakk minst mulig med den samboeren! Innse at dere nå ikke stoler på hverandre, uansett er kameraer i hele huset ufrisk oppførsel. Så første trekk er ikke å se en film, men å komme seg bort. 

Anonymkode: 2c4e1...8bd

Hun skal selvfølgelig ikke snakke med samboeren, hun skal komme seg bort fra samboeren! Men hun bør se filmen med sønnen og snakke med sønnen! Hvis han har blitt utsatt for noe er det viktig å finne ut av selv om de flytter. 

Anonymkode: 89dc1...321

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har lest flere ganger, men forstår bare ikke hva du vil si. Avsnitt nr to virker å forsvare mannen. Deretter kritiserer du mannen. "Dere ødelegger og beviser bare at de har rett" gir overhodet ingen mening. 

Tror vedkommende prøver å si at TS troller, noe jeg er enig i. Denne historien er helt usannsynlig. 

Anonymkode: 1b086...990

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror vedkommende prøver å si at TS troller, noe jeg er enig i. Denne historien er helt usannsynlig. 

Anonymkode: 1b086...990

Who cares. Slutt å spor av tråden. 

Anonymkode: 89dc1...321

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en for meg overdreven reaksjon ligger det en tanke bak fra en voksen mann, dersom han føler han mistenkes så er det hans greie og det kommer fra et sted for hans del men min reaksjon ville være å lytte til sønnen som ikke vil være alene med samboeren av uviss grunn... Jeg ville ikke blitt boende i en slik relasjon hvis ikke dialog fungerte, voksne skal kunne prate rasjonelt sammen, går ikke det er det ikke noe å satse på tenker jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at slike ting som dette blir trollet om, og at moderatorene på dette forumet lar dette skje.

Til det rent praktiske. Å montere kamera over alt i huset er ingen bagatell. Kameraene koster en del pr stk så skal man dekke et helt hus er kostnaden fort betydelig. I tillegg krever det en god del planlegging å montere disse på en ok måte med tanke på strøm og kabling. Og så må man enten ha utstyr til å lagre opptakene med hjemme, eller abonnere på en skytjeneste. Som og bidrar til kostnadene. Og dette har samboeren din klart å få til på under et døgn? Imponerende. Han jobber i hvertfall ikke i det offentlige med den effektiviteten der.

Når det gjelder barnet. Dersom du faktisk nå mistenker at barnet kan ha vært utsatt for overgrep fra din samboer så er det vel åpenbart ikke KG du ber om råd på først? Sønnen din har åpenbart gitt deg symptomer på UVI som kanskje skal sjekkes av en lege og behandles? I tillegg - om du da mistenker overgrep kan lege og sjekke og evnt dokumentere dette. Litt greit å faktisk ta tak i slike ting når en kan i stede for å vente til barnet blir dårligere av UVIén eller evnt bevis forsvinner?

Dersom du ikke mistenker overgrep, men bare føler deg overkjørt av samboer som har satt opp kamera så synes jeg du la i litt vel mye informasjon/detaljer rundt sønnens helsetilstand/symptomer. Det er lov å synes det er ugreit med kamera rundtom i huset og siden det er ditt hjem og så kan du motsette deg dette. Du sier "nei dette er ikke greit - de skal ned eller så drar vi".

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett barna dine foran den mannen. Har du mistanker om at du har tatt inn en pedofil i livet til dine barn ? Det er Veldig urovekkende, for han høres ikke normal ut. Husk at det er vanlig at mange pedofile går etter single mødre for å få tilgang til deres barn....Lytt til barna og deres reaksjoner. Det er deres fremtid og lykke som blir ødelagt av seksuelle overgrep.

Anonymkode: 495e3...eca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette høres jo helt sprøtt ut. Men er det ikke litt rart å forgripe seg på et barn når moren sitter rett opp? Kunne han ikke valgt et annet tidspunkt? 

ville nok uansett sett episoden som heter: kroppen min eier jeg på NRK-super sammen med barnet. 

Anonymkode: bcd1d...271

Det er ikke rart. Det er helt vanlig. Er du klar over hvor mange som blir forgrepet i familieselskap eller på besøk hos venner mens den man leker med er på do?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Vi reiste i dag tidlig til mine foreldre som bor 4 timer bort fra oss og blir over helgen. Min mor er spesialistsykepleier og skal prøve å snakke litt med sønnen min. Han er 5 år forresten. 

Jeg hadde en samtale med samboer i går, og han sa han ble såret over anklagelsen og handlet irrasjonelt.  Jeg ble satt ut av dette, siden det er så ulikt han. Han har tatt ned kameraene nå, utenom de vi har ved inngangsdører og garasjen som jeg har samtykket til. Han støttet meg i å reise til mine foreldre siden jeg føler meg forvirret. Han sier han aldri ville ha såret meg og barnet mitt bevisst, men at han ikke kan tvinge meg til å stole på han. At det svir på penis og er rødt mente han også kunne være tiss som ikke har blitt tørket/vasket bort ordentlig eller reaksjon på vaskemiddel. 

Jeg synes det bare er rart at barnet mitt plutselig sa han er redd og ikke vil være alene med samboer. De er ikke ofte alene. Jeg er alltid i huset, men en sjeldent gang trener jeg eller jobber jeg oppe i andre etasje. Folk tar vel ikke slike risiko når jeg kan komme ned når som helst? 

Anonymkode: 2177b...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS her. Vi reiste i dag tidlig til mine foreldre som bor 4 timer bort fra oss og blir over helgen. Min mor er spesialistsykepleier og skal prøve å snakke litt med sønnen min. Han er 5 år forresten. 

Jeg hadde en samtale med samboer i går, og han sa han ble såret over anklagelsen og handlet irrasjonelt.  Jeg ble satt ut av dette, siden det er så ulikt han. Han har tatt ned kameraene nå, utenom de vi har ved inngangsdører og garasjen som jeg har samtykket til. Han støttet meg i å reise til mine foreldre siden jeg føler meg forvirret. Han sier han aldri ville ha såret meg og barnet mitt bevisst, men at han ikke kan tvinge meg til å stole på han. At det svir på penis og er rødt mente han også kunne være tiss som ikke har blitt tørket/vasket bort ordentlig eller reaksjon på vaskemiddel. 

Jeg synes det bare er rart at barnet mitt plutselig sa han er redd og ikke vil være alene med samboer. De er ikke ofte alene. Jeg er alltid i huset, men en sjeldent gang trener jeg eller jobber jeg oppe i andre etasje. Folk tar vel ikke slike risiko når jeg kan komme ned når som helst? 

Anonymkode: 2177b...1c7

Det er mye som kan gi vond tiss. Såpe, bakterier er bare noen få eksempler.

At moren din er spesialistsykepleier gjør henne ikke bedre egnet til å snakke med sønnen din enn andre. Dersom du faktisk mistenker at dette er overgrep så snakker du med noen som kan det før du og/eller din mor ødelegger videre etterforskning med å "prate med barnet". Dere kan plante eller påvirke minner og dermed ødelegge for videre bevisførsel.

Ellers er det jo greit å tenke over hva man deler på nett. Fort gjort å mistenke en sammenheng når noen plutselig nå selger fire overvåkingskameraer som nye... bare et lite tips.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette høres jo helt sprøtt ut. Men er det ikke litt rart å forgripe seg på et barn når moren sitter rett opp? Kunne han ikke valgt et annet tidspunkt? 

ville nok uansett sett episoden som heter: kroppen min eier jeg på NRK-super sammen med barnet. 

Anonymkode: bcd1d...271

Hvordan vet du at han har forgrepet seg??? 

Anonymkode: 177ab...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta kontakt med barnevernet eller politiet og få råd om hva du skal gjøre, mtp om det skal etterforskes om barnet har blitt utsatt for overgrep. Barnevernsvakten kan du ringe allerede nå i kveld.

Anonymkode: 00803...667

Det er jo slett ikke sikkert at noe som helst har skjedd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (11 timer siden):

Om ikke det skjedde noe mellom dem som gjør at du burde gå fra han, så burde du gå fra han mtp måten han håndterte dette på. Psykisk vold å reagere sånn, og veeeeeldig lite voksent. Hva skjer neste gang?

Er det psykisk vold å bli redd når man kanskje blir beskyldt for noe? Idiotisk gjort kanskje, men vold/mishandling? Det er langt over streken å beskylde ham for det kun pga dette! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mange som trekker konklusjoner og forhåndsdømmer pga EN hendelse.... 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (29 minutter siden):

Det er mye som kan gi vond tiss. Såpe, bakterier er bare noen få eksempler.

At moren din er spesialistsykepleier gjør henne ikke bedre egnet til å snakke med sønnen din enn andre. Dersom du faktisk mistenker at dette er overgrep så snakker du med noen som kan det før du og/eller din mor ødelegger videre etterforskning med å "prate med barnet". Dere kan plante eller påvirke minner og dermed ødelegge for videre bevisførsel.

Ellers er det jo greit å tenke over hva man deler på nett. Fort gjort å mistenke en sammenheng når noen plutselig nå selger fire overvåkingskameraer som nye... bare et lite tips.

Enig i dette.

Denne gutten forstår at det er noe som er unormalt, og vil garantert gi mor og mormor de svarene de vil ha. 

Har din mor kompetansen ts? Greier hun å ikke stille ledende spørsmål? 

Har du en faktisk mistanke om overgrep, så burde du ta kontakt med noen som har ekspertise på dette. 

Anonymkode: 574d2...f8a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolling eller ikke, mange opplever dette.

Mitt råd er å holde hodet over vannet. Mistenker du noe kan du ta med deg barnet til legevakten. De vil hjelpe deg med å finne ut hva det er snakk om.

Om mulig ikke involver samboeren i dette legebesøket.

Anonymkode: 9c203...8e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo slett ikke sikkert at noe som helst har skjedd??

Det er helt riktig. Det trenger ikke å være alvorlig. Dette kan skyldes noe så enkelt som feberfantasier og hallusinasjoner, men jeg tenker at barnet skal tas alvorlig, og så må det undersøkes nærmere hva som har skjedd, og hvorfor barnet har de reaksjonene det har. Her er det ingen som er ute etter å forhåndsdømme eller trekke konklusjoner, man ønsker bare å hjelpe. Det er jo en grunn til at TS starter nettopp denne trådstarteren, for å få råd eller tips. Alt godt ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Ja, dette er viktig.

Anonymkode: 65825...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta med et evt traumatisert barn til lege dvs nok en voksen skal se på tissen hans.. er risikabelt!! Min sønn hadde "bare" trang forhud, og måtte ha et lite snitt i narkose. Harn var vel 5 da han og pappan dro til lege, og det var grusomt for han.. uten noen som helst opplevelser av traume. Så for denne gutten kan jeg ikke forestille meg at det bringer noe som helst godt med seg!

Nei, det har du kanskje rett i. Men en eventuell uriveisinfeksjon bør jo også behandles Evt. kan det være andre medisinske årsaker til at han har disse symptomene, alt fra allergisk reaksjon til betennelse.. 

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det psykisk vold å bli redd når man kanskje blir beskyldt for noe? Idiotisk gjort kanskje, men vold/mishandling? Det er langt over streken å beskylde ham for det kun pga dette! 

Å sette opp mange kameraer er en såpass stor overreaksjon og en invadering av TS sitt liv at det er noe jeg ville kalt psykisk vold. Sånn oppfører man seg ikke dersom man er voksen og avbalansert.

Sånn som mannen til TS reagerte er slik man reagerer når man vil skremme partner fra å ta opp et problem eller bekymring senere. Dette er en måte å skaffe seg makt over den andre på.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...