Gå til innhold

Jeg vet ikke veien videre.


NoUsername

Anbefalte innlegg

Sist gang jeg var innlagt på psykiatrisk så ble jeg fortalt at det ikke blir mer langtids innleggelse (har ikke hatt mange innleggelser), ble også fortalt at å ha mørke tanker men å ikke gjøre noe med dem er noe annet i forhold til å faktisk gjøre noe med dem. Jeg har mørke tanker forsåvidt hver dag på grunn av at jeg sliter med så mye på en gang, har slitt hele livet så langt og jeg er ikke sikker på om jeg noensinne klarer å faktisk komme meg videre fra denne unormale fortiden, iallefall ikke helt. Jeg er forsåvidt alene i denne verden som gjør ting ekstra vanskeligere, mange har normal familie eller iallefall noen familiemedlemmer som faktisk er normale, det har ikke jeg, aldri hatt. Følelsen av å være forlatt av alt og alle, den er veldig vond samtidig som jeg kjenner på en sorg over fortiden og angst for framtiden. Jeg vet ikke hva annet jeg kan eller burde gjøre enn det jeg allerede gjør, ha rutiner i hverdagen og å fortsette på Skansen aktivitet. Jeg skal til utredning for atypisk autisme i oktober eller neste år, tror ikke at det å få diagnosen vil gjøre ting lettere, blir nok mer sorg da. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvmordstanker i seg selv er ikke farlige, tanker er aldri farlige, kun ubehagelige og skumle. For enkelte er selvmordstanker en mestringsstrategi, det gir dem et slags håp om at det er en utvei hvis ting blir uutholdelig. Det å ha tanker og å utsette å dø er en god strategi. Det gir deg tid til å bli bedre. Det virker som du gjør alt du kan for å bli bedre, og ofte tar det tid. Da gjelder det å holde ut❤️ 

Selvfølgelig skal du oppsøke hjelp blir det for mye og tanker begynnner å bli planer. 

Anonymkode: 54aeb...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt flere tråder om samme tema nylig, hvor du har fått flere gode innspill om hva du kan gjøre. Følger du opp dette? 
 

Anonymkode: 80829...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har hatt flere tråder om samme tema nylig, hvor du har fått flere gode innspill om hva du kan gjøre. Følger du opp dette? 
 

Anonymkode: 80829...a9c

Ja, går på Skansen aktivitet..... Prøver å være sosial.... Har rutiner... Venter på utredning og psykolog....

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoUsername skrev (8 minutter siden):

Ja, går på Skansen aktivitet..... Prøver å være sosial.... Har rutiner... Venter på utredning og psykolog....

Du fikk flere konkrete tips utover det du nevner her. 

Anonymkode: 80829...a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...